diamantkort Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det er sånn speileffekt på en måte. Åssen gjør jeg dette i cs5? Lenke til kommentar
RebelXsi Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hvis det er å kopiere ut deler av bildet og flytte delene rundt er det ganske lett: 1) Kopier bakgrunnen til en ny layer 2) Marker de delene av bildet du vil flytte på (hold shift inne for å gjøre flere markeringer) 3) inverter markering (høyreklikk og velg invert eller ctr+shift+I) 4) Press Delete 5) Da skal det du i utgangpunktet valgte stå igjen alene (skjul bakgrunnen for å få dette tydligere frem) 6) Da er det bare å markere de enkelte delene og trykk V for å flytte markeringene rundt 1 Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Det skjønte jeg ingenting av Lenke til kommentar
RebelXsi Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det skjønte jeg ingenting av Hvor mye har du bruk photoshop tidligere, (mtp hvor mange av verktøyene du er kjent med)? Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Men det er vel ikke helt sånn det gjøres? Lenke til kommentar
RebelXsi Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Kan være at jeg missforstod hvilken effekt du er ute etter. Jeg har gitt deg en metode for å lage de fire vertikale stripene i bildet. Det er også gjort noen fargekorrigeringer ser det ut som Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hvis du skal bruke PS til noe fornuftig - les nybegynner-tutorials om layers og hvordan man bruker photoshop - og så skal du se at instruksjonene over er forholdsvis grunnleggende greier. Alternativt kan du åpne bildet i MS Paint, velge et rektangel du skal ha "speilet" og ta copy og paste - så flytter du det dit du vil ha det. Gjør det fire ganger. Gjør du det i layers i PS er det mye mer fleksibelt, men PS krever at du setter deg inn i det mest grunnleggende. "Effekten" her er simpel simpel - det er copy og paste av litt av bildet. 2 Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Jeg har lært litt mer nå. Men skjønner ikke helt? 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Noen ting må man faktisk gjøre selv, man kan ikke få alt servert på sølvfat via forum... Det eneste som nytter er øving Endret 5. april 2011 av Pc Lynet Lenke til kommentar
diamantkort Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Problemet er at jeg ikke har noe å starte med -.- Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Les noen grunnleggende tutorials - det der er en seriøst simpel effekt. Les tutorials linket til i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå