Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny pc, skrur seg av plutselig, ikke pga varme


Anbefalte innlegg

Hei

 

For et par dager siden begynte plutselig pcen min å skru seg av i tide og utide. Ikke noe shutdown-prosedyre, kun rett av som om strømmen ble kuttet. Etter et par sekunder skrur den seg på igjen.

Har sjekket tempen på cpu, ingenting i veien der.

 

Pcen er selvbygg og består av følgende:

nytt i januar:

ntel Core? i7 Hexa Processor i7-970

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB

"ASUS Rampage III Extreme, X58"

"OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC"

"Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM"

fra mars 2007:

Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent

 

Og strømforsyning fra oktober 2009:

"Corsair strømforsyning, TX650W"

 

 

Det neste jeg gjorde etter å ha sjekket temperaturen på ting var å sjekke ut http://www.thermaltake.outervision.com/

for å undersøke om kanskje psuen er for liten, men selv med 50% capacitor aging skal jeg ha myye å gå på.

 

Så da tenker jeg at kanskje psuen er gåen og moden for utskifting.

 

Er det godt ressonert, eller er det noe jeg ikke har tenkt på her? kan det være software-feil? Noe annet?

Hadde satt pris på litt innsikt fra noen med mer peiling enn meg, kjedelig å bruke penger på ny psu hvis det ikke er der problemet ligger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter nå på en selvbygd pc, og har hatt samme problemet. Pcen skrudde seg enten av eller så skjedde det ikke stort mye. Hadde en Corsair psu og byttet denne. Datamaskinen har fungert knallbra siden det.

 

Hjelper kanskje ikke mye, men tenkte jeg i hvert fall skulle dele informasjonen.

 

Kan jo også være smart å sjekke at alle ledninger er fast! ;)

Endret av meg222
Lenke til kommentar

Betyr "i tide og utide" at maskinen skrur seg av under alle situasjoner, eller er det noe spesielt som fremprovoserer dette?

Har selv opplevd at det kan være relatert til spill eller til og med Flash-videoer. Sistnevnte husker jeg ikke løsningen på, men om jeg husker riktig sa strømforsyningen i nevnte maskin farvel med et smell og litt røyk etter en god stund.

Lenke til kommentar

Lyste litt inn i psuen og så gul gugge tyte ut av en kondensator, så da blir det vel retur til netshop tenker jeg

 

Ta gjerne et bilde før du sender den inn, sjeldent at corsair skal ha problemer men sprengte caps , men er det brukt ræva kondensatorer så vil jo gugge flyte ut av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...