iamiam Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Den 7.mars 2011 fikk jeg en melding i fra en privat person som ville kjøpe min gamle mobiltelefon (C905). Har skrev meg en melding på grunn av at han hadde sett på annonsen som ligg på amobil.no . Jeg fikk en adresse der jeg skulle sende mobilen til og en skriftlig avtale (tekst melding) om at pengene kommer til å bli overført i løpet av uken. Dessverre jeg har ikke fått noe penger foreløbig. Denne personen svarer ikke på tekst meldinger eller mail. Eneste informasjon som jeg har om han er: Konto nr: **** ** **632 Navn: G ******* Adresse: ******, 4050 Sola Kan dere sperre han fra amobil.no og gi meg et råd til videreutvikling av saken? Endret 25. mars 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Så du sendte mobilen til en fremmed uten å ha fått pengene ? Du er smart du Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Så du sender penger til en person før du har fått mobilen? Du er smart du Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei. Vi ønsker ikke at forumet skal brukes til å henge ut privatpersoner ved navn. Førsteposten i denne tråden er derfor blitt lettere sensurert. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Så du sender penger til en person før du har fått mobilen? Du er smart du Jeg hadde ihvertfall aldri sendt noe til en uten å fått betalt først. Da hadde jeg heller ikke solgt den hvis det hadde vært tilfellet. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Så du sender penger til en person før du har fått mobilen? Du er smart du Jeg hadde ihvertfall aldri sendt noe til en uten å fått betalt først. Da hadde jeg heller ikke solgt den hvis det hadde vært tilfellet. Og hadde jeg ikke fått betalt først hadde jeg sendt den med postoppkrav(da skal du jo selvfølgelig ikke få personen til å overføre deg penger til konto i tillegg). til Trådstarter: Anmeld h*n til Politiet eller bruk et inkassobyrå.(Eller bare kontakt(ring) personen å purr på h*n) Endret 25. mars 2011 av xaco 1 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Så du sender penger til en person før du har fått mobilen? Du er smart du Jeg hadde ihvertfall aldri sendt noe til en uten å fått betalt først. Da hadde jeg heller ikke solgt den hvis det hadde vært tilfellet. Og hadde jeg ikke fått betalt først hadde jeg sendt den med postoppkrav(da skal du jo selvfølgelig ikke få personen til å overføre deg penger til konto i tillegg). Oppkrav tenkte jeg ikke på Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det får da være grenser på hvor godtroende og naiv man skal være, når man vet hvor mye svindel det er rundt kjøp og salg av brukte mobiltelefoner. Det er nesten så jeg synes at det var bra at det skjedde, så du kanskje fikk deg en liten vekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå