MailMan13 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hvordan skal XFconfig4 se ut når jeg vil bruke nvidia sine drivere? Har prøvd å sette den opp slik som readme filen sier, men den nevner bare driver = "nvidia" og load "glx") i devices og modules seksjonene. Prøver jeg det fryser KDE rett før ikonene på desktop'en kommer opp (Startmeny og bakgrunn laster og fungerer fint i 5-6 sek. Har installert NVIDIA_GLX-1.0-2313.i386.rpm og NVIDIA_kernel-1.0-2313.mdk81up.i686.rpm Har Mandrake 8.1 og et Gainward GF2 pro Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det skal ikke være værre enn å installere kernel patchen for din distro,... og installere glx pakken,..... Etter dette er det ikke værre enn det du sa med at glx skal lastes i modules section, og nvidia,... (drivere) Pass på at ikke eks. dri (ligger på module seksjonen) Det burde funke med det du har gjort,... (har ikke nvidia selv,.. men hadde et i maskinen for 1 måned siden,.. og da gjorde jeg det overnevnte for å få det til ! ) Lykke til uansett ! Lenke til kommentar
mbi Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Editer XF86Config etter instalasjon av driverene Section "Module" Load "glx" Section "Device" Fra Driver "nv" Til Driver "nvidia" Så er det bare å starte X om igjen. Hvis du mister desktopen så kan du reconfig skjermkortet med XFdrake Reianstaleredriverne... rpm -Uvh NVIDIA_GLX.1.0.2313.i386.rpm hvis ikke det går så prøv -Uvh --force NVIDIA_GLX.1.0.2313.i386.rpm [ Denne Melding var redigert av: mbi på 2002-02-04 21:37 ] [ Denne Melding var redigert av: mbi på 2002-02-04 21:42 ] Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 21:36, mbi skrev:Editer XF86Config etter instalasjon av drivereneSection "Module" Load "glx" Hvis du leser den første post'en min så ser du at det ikke fungerte så godt :smile: Lenke til kommentar
Kok Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 lest om flere som har trøbbel med mandrake 8.1 + nvidiadriverne, uten å kommet over noen god løsning. bruk en skikkelig distro :wink: Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Prøv å kompiler kjerne-modulen selv. Sjekk at den kjører med 'lsmod'. Post det du finner ut. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 16:47, TiaZzz skrev:Prøv å kompiler kjerne-modulen selv. Sjekk at den kjører med 'lsmod'. Post det du finner ut. Hvis du har en newbie howto på det så kan jeg gjerne prøve det... (er veldig fersk på linux) Har fått opp desktop'en nå, men ingen openGL appz vil starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå