Gå til innhold

[Løst] ZTE Skate vs. Huawei U8800 IDEOS X5

ZTE Skate vs. Huawei U8800 IDEOS X5  

7 stemmer

1. 1. ZTE Skate vs. Huawei U8800 IDEOS X5

• ZTE Skate
    • Huawei U8800 IDEOS X5

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal kjøpe meg en ny telefon nå snart å har begynt å se litt rundt.

siste telefon var HTC hero å var meget fornøyd med den, men nå skal jeg ha noe nytt å tenkte jeg skulle prøve et nytt merke.

så jeg sitter nå igjen med disse to telefonene ZTE Skate og Huawei U8800 IDEOS X5.

Vet ikke hvilken jeg skal kjøpe, så det hadde vert til stor hjelp om man kan skrive litt info og pros and cons om begge å sette dem opp mot hverandre.

=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt blandet erfaring med U8800 selv, men generelt sett er dette en super telefon.

Når jeg sier at min erfaring er blandet, er det fordi at telefonen i utgangspunktet var et fantastisk godt kjøp og jeg har vært veldig fornøyd med denne 90 % av tiden, men telefonen er nå inne til service for annen gang på 1 mnd, noe som er sinnsykt irriterende.

(Ekstra irriterende nettopp fordi telefonen i utgangspunktet gir mye for pengene, og det er litt vanskelig å måtte gi slipp på den i 7-14 dager :) )

Det er et par ting som trekker ned U8800:

Lyden er (som på mange telefoner i denne prisklassen) ikke veldig god. (sammenlignet med iTouch G2 virker lydbildet litt vel flatt.

Kameraet er greit, men video hakker, dog fortsatt ikke noe verre enn andre telefoner i samme klasse.

Det ser ut til at det er et relativt utbredt problem med dårlig WIFI-funksjonalitet.

Samtalekkvaliteten kunne vært bedre, men den duger forsåvidt.

Til gjengjeld får du en kjapp android telefon (scorer ca 1500 i quadrant for min del uten overklokking) med god skjerm (for prisen) til en billig peng :) Har også inntrykk av at U8800 har litt bedre byggekvalitet enn Skate. Har ærlig talt ikke sjekket den ut selv, men har lest et sted at av/på knappen satt litt løsere enn hva som godt er på Skate.

Lenke til kommentar

Har litt blandet erfaring med U8800 selv, men generelt sett er dette en super telefon.

Når jeg sier at min erfaring er blandet, er det fordi at telefonen i utgangspunktet var et fantastisk godt kjøp og jeg har vært veldig fornøyd med denne 90 % av tiden, men telefonen er nå inne til service for annen gang på 1 mnd, noe som er sinnsykt irriterende.

(Ekstra irriterende nettopp fordi telefonen i utgangspunktet gir mye for pengene, og det er litt vanskelig å måtte gi slipp på den i 7-14 dager :) )

Det er et par ting som trekker ned U8800:

Lyden er (som på mange telefoner i denne prisklassen) ikke veldig god. (sammenlignet med iTouch G2 virker lydbildet litt vel flatt.

Kameraet er greit, men video hakker, dog fortsatt ikke noe verre enn andre telefoner i samme klasse.

Det ser ut til at det er et relativt utbredt problem med dårlig WIFI-funksjonalitet.

Samtalekkvaliteten kunne vært bedre, men den duger forsåvidt.

Til gjengjeld får du en kjapp android telefon (scorer ca 1500 i quadrant for min del uten overklokking) med god skjerm (for prisen) til en billig peng :) Har også inntrykk av at U8800 har litt bedre byggekvalitet enn Skate. Har ærlig talt ikke sjekket den ut selv, men har lest et sted at av/på knappen satt litt løsere enn hva som godt er på Skate.

Takk Takk=)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3596&idPhone2=3784

d er bare å komme med andre forslag, men dog i samme klasse=)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Henger meg på denne tråden selvom den er gammel. Jeg lurer på hvilke erfaringer folket har med disse to evt ZTE Blade.

Hvilke av disse fungerer best rett ut av boksen, har ikke Android selv og vil helst bruke minst mulig tid på tilpasning.

Evt finnes det andre gode alternativer i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Med tanke på at du kan skaffe deg Huawei U8800 til samme pris som ZTE blade så anbefaler jeg deg til å velge den mellom de to (http://shop.ventelo.no/index.php/Portal/gid/Mobiltelefoner/pid/Huawei/bid/2277/action/1?utm_source=scroll&utm_medium=web&utm_campaign=standard).

Jeg har selv nå Huawei U8800 og jeg har null problemer med wifi/samtalekvalitet/stabilitet. Når det er sagt så bruker jeg MIUI custom rom da.

Om du er villig til å gå litt høyere i pris så er vel Xperia Mini også en ganske Ok telefon som fungerer greit med en gang. Har veldig gode erfaringer med Sony Ericsson med å få telefonen til å bare funke. Nedsiden er bare at batterilevetid ofte suger hos dem.

Edit: Ser det er snakk om skate her, vel jeg har aldri testet telefonen så kan ikke si noe spesifikt om det. Men, du får U8800 kjøpt 920-1000 kr billigere og derfor tviler jeg sterkt på at Skate er beste "bang for buck".

Huawei U8800 har også 3rd party ROM støtte og blir stadig oppdatert med flere funksjoner og bedre ytelse (Custom ROMs med Gingerbread 2.3.5 f.eks). Jeg fant ikke noe særlig med ROMs til ZTE skate.

Eneste fordel ved skate som jeg ser er at den har Android 2.3 uten custom mod, ellers ser jeg ingen store fordeler der.

Endret av kalden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...