Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg ta ut ferie et par uker og jobbe disse ukene? Strider dette mot ferieloven?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ei presisering fyrst: Lova krev 4 veker og 1 dag ferie. Resten er ikkje etter lov, men anten etter tariffavtale eller etter din eigen arbeidsavtale. Difor vert regelverket litt ulikt.

Du er litt kort og upresis, så eg må leggja nokre føresetnader til grunn. Er det slik at du er i fulltidsarbeid og har fullt opptente feriepenger, så har du og plikt til å ha full ferie (altså 4 veker + 1 dag). Det har arbeidsgjevaren din plikt til å sjå til at du får, og du sjølv plikt til å ta. Tek du det likevel ikkje, er det arbeidsgjevar som i fyrste omgang skal gjeva sanksjonar: Inndra ein part av feriepengane dine (noko arbeidsgjever ikkje KAN, men SKAL gjere) ved seinare lønstrekk og senda dei til staten i staden, og evt gje deg avskjed. Er du i fulltid, er det nemleg svik å ta anna arbeid utan å melda frå til arbeidsgjevar om at du gjer nett det. Noko som og gjeld for ferien. Det er nemleg arbeidsgjevar som seinare får konsekvenser om du ikkje har hatt full ferie, og arbeidsgjevaren meir enn 50 % sikkert har visst det. Men du og, om du har teke mot feriepenger for den tida du har arbeid. Etter ei lovendring for to år sidan er nemleg det å ta mot feriepengar og løn samstundes å rekna som svindel. Lova vart endra nettopp av di ein skulle hindra at arbeidsgjevarar gav løn og feriepengar samstundes til "nykelpersonell", og på den måten øydela for at arbeidstakarar tok/fekk full ferie, slik dei fekk feriepengar til å gjera.

Er det den vanlege arbeidsgjevaren som vil kjøpa deg fri, så går ikkje det. Du og arbeidsgjevar kan då søkja om utsetja noko av ferien (trur det er inntil to veker) til året etter, då må søknaden vera (godt) grunngjeven. Det er arbeidstilsynet som handsamar og avgjer slike søknader. Du og arbeidsgjevar saman kan i teorien og søkja om løyve til å arbeida i ferien, men då SKAL feriepengene du har fått trekkjast og overførast statskassa i staden. På dei vilkåra er det vel ikkje så interessant, reknar eg med, men er krisa stor nok, finst altså den utvegen.

Er det derimot slik at du ikkje har opptent fulle feriepengar av di du er ny i arbeidslivet, men arbeidsgjevar likevel krev at du tek meir ferie enn du "skal" ut frå feriepengane du får (t d av di ein tek fellesferie), kan du godt ta anna arbeid i "resttida". Du treng ikkje løyve frå arbeidsgjevar, men du har plikt til å varsla at du gjer det, og kvar du gjer det, slik at arbeidsgjevar kan ta stilling til om det du gjer måtte vera illojalt eller ikkje.

Når det gjeld "avtaleferie", vil det vera avtalen som avgjer, ikkje ferielova. Fråsett då at løn og feriepenger samstundes og då vert svindel. Du skal kortast med 1/25 (evt 1/30 om du har avtaleferie) av feriepengane for kvar dag du ikkje har hatt ferie, og gjeld det ei veke, skal du kortast for 6, ikkje 5 dagar. Og det er faktisk DI plikt å be arbeidsgjevar å anten gjera det eller gje deg seinare ferie (utan løn, sjølvsagt) same år, om du ikkje HAR hatt ferie.

Lenke til kommentar

Takk for et godt og innholdsrikt svar. Da har jeg i grunn fått svar på det jeg ønsker. Saken er at jeg jobber heltid, og jeg har opptjente feriepenger fra jeg jobbet heltid i fjor. Men hvordan blir det dersom man søker jobb hos en annen arbeidsgiver i ferieperioden?

lord nuker: neppe politiet, men dersom man havner langt over forventet årslønn i yrket kan arbeidstilsynet eller hvem som helst andre stille spørsmål med hvordan man klarte å tjene så mye det året, noe man vil gjøre ved å jobbe i ferietiden. Skattelistene er tross alt fremdeles offentlig.

Lenke til kommentar

Ei presisering fyrst: Lova krev 4 veker og 1 dag ferie. Resten er ikkje etter lov, men anten etter tariffavtale eller etter din eigen arbeidsavtale. Difor vert regelverket litt ulikt.

Du er litt kort og upresis, så eg må leggja nokre føresetnader til grunn. Er det slik at du er i fulltidsarbeid og har fullt opptente feriepenger, så har du og plikt til å ha full ferie (altså 4 veker + 1 dag). Det har arbeidsgjevaren din plikt til å sjå til at du får, og du sjølv plikt til å ta. Tek du det likevel ikkje, er det arbeidsgjevar som i fyrste omgang skal gjeva sanksjonar: Inndra ein part av feriepengane dine (noko arbeidsgjever ikkje KAN, men SKAL gjere) ved seinare lønstrekk og senda dei til staten i staden, og evt gje deg avskjed. Er du i fulltid, er det nemleg svik å ta anna arbeid utan å melda frå til arbeidsgjevar om at du gjer nett det. Noko som og gjeld for ferien. Det er nemleg arbeidsgjevar som seinare får konsekvenser om du ikkje har hatt full ferie, og arbeidsgjevaren meir enn 50 % sikkert har visst det. Men du og, om du har teke mot feriepenger for den tida du har arbeid. Etter ei lovendring for to år sidan er nemleg det å ta mot feriepengar og løn samstundes å rekna som svindel. Lova vart endra nettopp av di ein skulle hindra at arbeidsgjevarar gav løn og feriepengar samstundes til "nykelpersonell", og på den måten øydela for at arbeidstakarar tok/fekk full ferie, slik dei fekk feriepengar til å gjera.

Er det den vanlege arbeidsgjevaren som vil kjøpa deg fri, så går ikkje det. Du og arbeidsgjevar kan då søkja om utsetja noko av ferien (trur det er inntil to veker) til året etter, då må søknaden vera (godt) grunngjeven. Det er arbeidstilsynet som handsamar og avgjer slike søknader. Du og arbeidsgjevar saman kan i teorien og søkja om løyve til å arbeida i ferien, men då SKAL feriepengene du har fått trekkjast og overførast statskassa i staden. På dei vilkåra er det vel ikkje så interessant, reknar eg med, men er krisa stor nok, finst altså den utvegen.

Er det derimot slik at du ikkje har opptent fulle feriepengar av di du er ny i arbeidslivet, men arbeidsgjevar likevel krev at du tek meir ferie enn du "skal" ut frå feriepengane du får (t d av di ein tek fellesferie), kan du godt ta anna arbeid i "resttida". Du treng ikkje løyve frå arbeidsgjevar, men du har plikt til å varsla at du gjer det, og kvar du gjer det, slik at arbeidsgjevar kan ta stilling til om det du gjer måtte vera illojalt eller ikkje.

Når det gjeld "avtaleferie", vil det vera avtalen som avgjer, ikkje ferielova. Fråsett då at løn og feriepenger samstundes og då vert svindel. Du skal kortast med 1/25 (evt 1/30 om du har avtaleferie) av feriepengane for kvar dag du ikkje har hatt ferie, og gjeld det ei veke, skal du kortast for 6, ikkje 5 dagar. Og det er faktisk DI plikt å be arbeidsgjevar å anten gjera det eller gje deg seinare ferie (utan løn, sjølvsagt) same år, om du ikkje HAR hatt ferie.

Du skriver med en penn som kan virke svært overbevisende for de som ikke har kunnskap om området du skriver om. Samtidig ser jeg ikke en eneste kildehenvisning i teksten din, som understøtter at beskrivelsen din er korrekt i forhold til lovgivingen. Det er en farlig kombinasjon for lesere som ønsker korrekt informasjon.

La meg gi ett konkret eksempel på at informasjon du kommer med ikke er korrekt:

Feil: "Du og arbeidsgjevar kan då søkja om utsetja noko av ferien (trur det er inntil to veker) til året etter, då må søknaden vera (godt) grunngjeven. Det er arbeidstilsynet som handsamar og avgjer slike søknader."

Riktig: Ferieloven § 7 "[...] Det kan inngås skriftlig avtale om avvikling av forskuddsferie på inntil 12 virkedager og overføring av inntil 12 virkedager ferie til det påfølgende ferieår. [...] ".

Se http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html for hele ferieloven.

Basert på det vil jeg fraråde andre å stole på resten av innlegget ditt før du viser til kilder som støtter deg...

Endret av what_no2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

what_no2000, du har heilt rett i at eg ikkje har teke med kjeldetilvisingar, og grunnen er: Det er her heilt tydeleg AT trådstartar veit at me har ei ferielov og då ser eg på det som ei nedvurdering av trådstartar både å fortelja at det har me og at her, på denne adressa, finn du henne. Saka har eg handsama litt meir som svar til deg på ein annan tråd.

Eg kunne sjølvsagt skrive "godt juristmål" og drukna i tilvisingar, men ein slik tekst vert korkje stutt eller lettlesen, og eg meinte no at ikkje nett hadde eit stutt innlegg frå før :).. Men det er alltid ei avveging i slike saker, kor mykje skal ein visa til lova (og gjera teksten mindre tilgjengeleg) og kor mykje skal ein la vera med til det ligg konkret spørsmål på bordet (og gjera teksten mindre "fagleg").

Du har heilt rett i det du skriv om at arbeidsgjevar/-takar kan avtala å utsetja ferien, skriva avtalen på eit papir, og det var det - eitt stykke på veg. Ferielova, med dei endringane som vart gjeldande før ferien i 2010, krev ikkje meir, heilt rett. Likevel, då gløymer du noko som eg trur er heller vesentleg for trådstartar her: Poenget hans var nemleg ikkje "kan eg flytta ferien", men "kan eg arbeida i ferien". Kva hender om ein gjer det? Jo, ein får å gjera med overtidsarbeid, av de han sprengjer lova si normale ramma for timar pr dag/veke/månad/år. Det treng slett ikkje å utløyse overtidspengar, av di ein har jo avtala kva tid dette skal "avspaserast", og det er ikkje forbod mot å rekna time for time i slike høve, om båe er samde. Men kva må arbeidsgjevar gjera når han vil ha overtidsarbeid då, i ei mengd større enn kva lova gjev arbeidsgjevar mynde til å krevje åleine? Jo,nett det eg sa: Kontakta arbeidstilsynet, grunngje kvifor, prova at arbeidstakar er viljug nok på dei vilkåra som ein er vorten samde om (og som ikkje bryt med lov). DIFOR skreiv eg som eg skreiv. Du må nemleg ikkje sjå berre ei lov isolert, du må sjå samanhengar når du handsamer praktiske juridiske problem.

Sjølvsagt kunne eg her skrive meir presist, det kan ein mest alltid. Skriv ein eit innlegg som førre mitt, vil eg tru det er klårt at ein då avgrensar ein eit emne, dels medvite og dels ikkje-medvite. Ein kan berre ikkje gå inn på alle "om", og "kva viss", og ein kan ikkje ta alle mogelege atterhald i ei tekst om ho skal verta lesande. Her prøver eg i utgangspunktet å skriva lesarvenleg og så heller ta ein lovdetalj seinare i ordskiftet om nokon meiner det er av det gode. Eg er glad for alle innspel rundt kor langt ein skal gå eine eller hin vegen her, men eg er og klar over at "til lags åt alle kan ingen gjera", som godaste Aasen skreiv. Altså er det ikkje slike at eg stengjer øyro for kva andre tykkjer om eg ikkje gjer nett slik ein annan tykkjer eg bør gjera i denne avveginga.

I dette svaret har eg altså teke føresetnaden om at valet ein gjer utløyser overtidsarbeid. Det har eg gjort av di det til vanleg vil gjera det: Ein arbeider meir enn avtala i løpet av året og meir enn lova tillet i løpet av perioden. Det treng likevel ikkje automatisk å gjera det, om ein t d har avtale om snittrekning av arbeidstida og ligg under i timetal andre tider på året, eller ein er ikkje i full post (noko me no har fått stadfesta ikkje gjeld dette tilfellet, men det var ein føresetnad då eg skreiv førre innlegget!), På same viset har du sjølv, what_no2000, teke føresetnaden at dette ikkje utløyser overtid, eller at dette problemet skal ein berre sjå etter ferielova, ikke andre lover. Det kan du godt gjera, men du har slett ikkje sagt noko om ein slik føresetnad. Då vert vel konklusjonen at du skriv nett like uklårt som meg?

Kor langt nokon vil ha tiltru til den informasjon han/ho får, må sjølvsagt han/ho avgjera for seg sjølv ved kvart høve. Er det slik at målet ditt, what_no2000, er å få mest mogeleg presis og rett informasjon på bordet her, så tak no ei utfordring (særleg sidan du skriv: "...overbevise DE (mi utheving) som ikke har kunnskap om...", då seier du jo at du sjølv ikkje er mellom desse kunnskapslause): Peik på andre "feil" eller uklåre utsegn du ser i det eg skreiv, og la me gå dei rundane som er naudsynte for å avklara best råd. Det er god diskusjonsteknikk, det lærer både du og eg av og det tener alle som les vidare til nytte. Jo meir klårt ein kan få dette, jo betre. Er målet ditt derimot ikkje å medverka sjølv, men prova at eg skreiv feil, av di eg sa noko anna enn ein einskild lovtekst seier, og difor ikkje er ein person å lyda på, er det sjølvsagt ingen grunn til å ta ei slik utfordring.

Og, eit spørsmål du har fått før: Kvifor siterer du utan å kommentere det du siterer? Kva seier regelverket på nettstaden om sitering? Dette har eg og påtala i annan samanheng. Er det medvite du siterer berre for å sitera? Fortset du å gjera det, har du svart på det, utan å seia noko...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er det slik at målet ditt, what_no2000, er å få mest mogeleg presis og rett informasjon på bordet her, så tak no ei utfordring [...]: Peik på andre "feil" eller uklåre utsegn du ser i det eg skreiv, og la me gå dei rundane som er naudsynte for å avklara best råd.

Takk for utfordringen. Og takk for at du har forståelse for målet mitt.

Denne er vi alt enig om ikke er korrekt/upresis, og jeg har alt referert til hva ferieloven sier om overføring av ferie fra år til år, så den kan vi hoppe over:

• "Er det den vanlege arbeidsgjevaren som vil kjøpa deg fri, så går ikkje det. Du og arbeidsgjevar kan då søkja om utsetja noko av ferien (trur det er inntil to veker) til året etter, då må søknaden vera (godt) grunngjeven. Det er arbeidstilsynet som handsamar og avgjer slike søknader."

Her er noen andre punkter fra det første innlegget ditt det hadde vært nyttig å ha kilde til aktuell lovgivning som underbygger det du sier:

• "Inndra ein part av feriepengane dine (noko arbeidsgjever ikkje KAN, men SKAL gjere) ved seinare lønstrekk og senda dei til staten i staden"
  • "evt gje deg avskjed"
  • "Er du i fulltid, er det nemleg svik å ta anna arbeid utan å melda frå til arbeidsgjevar om at du gjer nett det. Noko som og gjeld for ferien."
  • "Etter ei lovendring for to år sidan er nemleg det å ta mot feriepengar og løn samstundes å rekna som svindel."
  • "då SKAL feriepengene du har fått trekkjast og overførast statskassa i staden."
  • "Fråsett då at løn og feriepenger samstundes og då vert svindel."
  • "Du skal kortast med 1/25 (evt 1/30 om du har avtaleferie) av feriepengane for kvar dag du ikkje har hatt ferie, og gjeld det ei veke, skal du kortast for 6, ikkje 5 dagar."
  • "kan du godt ta anna arbeid i "resttida". Du treng ikkje løyve frå arbeidsgjevar, men du har plikt til å varsla at du gjer det, og kvar du gjer det, slik at arbeidsgjevar kan ta stilling til om det du gjer måtte vera illojalt eller ikkje."

Endret av what_no2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ferieloven sier følgende om utbetaling av feriepenger:

§ 11. Utbetaling av feriepenger

(1) (Alminnelige regler)

Feriepenger som er opptjent hos arbeidsgiver det foregående opptjeningsår, utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien. Arbeidstaker kan likevel kreve at feriepengene utbetales senest 1 uke før ferien tar til.

Deles ferien, skal feriepengene fordeles tilsvarende. Den del av feriepengene som overstiger lønn for vanlig arbeidstid i ferien, kan likevel utbetales i forbindelse med avvikling av hovedferie eller sammen med lønn for juni måned.

(2) (Feriepenger for ikke avviklet ferie)

Er feriefritid overført til et påfølgende ferieår, utbetales feriepengene for den overførte del først når ferien tas, jf bestemmelsene i nr. 1.

Feriepenger for ferie som på grunn av forhold som er nevnt i § 9 nr. 1 og 2 verken er avviklet i løpet av ferieåret eller overført til det påfølgende ferieår, utbetales første vanlige lønningsdag etter ferieårets utløp.

---

Det vil si at feriepenger som hovedregel utbetales når man avvikler ferien. Hvis ikke ferien avvikles i sin helhet utbetales resterende feriepenger ved første lønningsdag året etter ferieåret. Det er derfor ikke holdepunkter for å si at resterende feriepenger skal overføres til staten.

Rett til å ta annet arbeid i ferien reguleres av arbeidsavtalen. Normalt sett vil det kun være arbeid i konkurrerende virksomhet som kan rammes av dette, men det må spesifiseres i arbeidsavtalen for å være gjeldende. Avskjed kan bare brukes ved vesentlig mislighold av arbeidsavtalen, og krever saklig grunn. Avskjed innebærer stor risiko for arbeidsgiver, siden han blir erstatningsansvarlig hvis avskjeden kjennes ugyldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...