Gå til innhold

Velkommen til en bedre prisguide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ser at det er litt_vanskelig for hw.no å besvare spørsmålet om prisguide kun vil være for de som betaler så vi tar det en gang til:

 

 

Er alle butikker med, eller kun de som har betalt seg inn i det gode selskap?

 

 

@amund Teknisk drift

 

Ja det må vel være på sin plass å få et svar på dette amund?

Eller er det slik at totalt ignorering er en policy dere føler er gangbar om det kommer spørsmål dere helst ønsker å unngå å svare på?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Liker veldig godt at når man er på HW.no og trykker på "Prisguide", så kommer man rett til data!

 

Bra! Vi ordnet dette for et par uker siden. Sparer deg for et par klikk :-)

 

Tips:

Når man videre går inn på "interne komponenter", og deretter på "CPU/Prosessor", så mener jeg at det bør være de mest interessante seriene og soklene på topp, slik at man slipper å trykke på "Vis alle..." for å finne en aktuell prosessor.

 

Vi "krangler" internt om det er best å sortere på popularitet, etter hvor mange produkter det er i hver "bøtte" eller sortere dem alfabetisk. Fordelen med alfabetisk er at det er lettere å få oversikt dersom det er mange alternativer, mens sortering på popularitet gir deg de mest brukte alternativene på toppen.

Ok, men det blir bare tull å skulle sortere datadeler alfabetisk, i fall om det er snakk om utdaterte produkter, slik som s939, s771 osvosv.

Lenke til kommentar

Har dere sett over at kalkuleringen av smilekarakteren for nettbutikkene er riktig? Sendte en mail til dere angående dette for to uker siden. Fikk svar tilbake om at dere skulle se på dette og gi meg en tilbakemelding...har ikke hørt noe mer og begynner å lure på om det faktisk blir gjort noe.

 

"Det ser absolutt ut som om det er noe galt med hvordan den summerer opp til en

smiley..."

 

Hvis dere er enig og dermed klar over at karakterberegningen til nettbutikker ikke funker skikkelig burde dere fikse det så fort som mulig. Er dumt å lede forbrukerne mot nettbutikker som ikke fortjener god karakter (ofte med god grunn). Eksempelet som jeg brukte i mailen, nemlig amentio, er jo særdeles bra nå med tanke på stormen rundt selskapet. Så mange misfornøyde forbrukere...men karakteren deres er fremdeles nest høyeste karakter?! Her skurrer det! :hmm:

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

Fortsatt popularitet som standard. Dette er en prisguide, ikke popularitetsguide.

 

Tiltredes.

Et av de første salgsargumentene (og klart det vanligste) man blir møtt med når man går inn i en vilkårlig butikk, er "Denne selger vi veldig mye av" - prisguiden er intet unntak...

Lenke til kommentar

Har dere sett over at kalkuleringen av smilekarakteren for nettbutikkene er riktig? Sendte en mail til dere angående dette for to uker siden. Fikk svar tilbake om at dere skulle se på dette og gi meg en tilbakemelding...har ikke hørt noe mer og begynner å lure på om det faktisk blir gjort noe.

 

Vi har sjekket opp dette i uken som var. Totalkarakteren baserer seg på alle erfaringer som er lagt inn, og dermed kommer Amentio godt ut av det til tross for flere mindre fornøyde kunder i det siste.

 

Her synes jeg vi bør gå tibake til den gamle løsningen hvor vi kun baserer erfaringene på siste 12 måneder, eller kanskje siste halvår til og med? Det vil gi et langt mer "oppdatert" inntrykk av hvor bra butikken er i dag.

Lenke til kommentar

Fortsatt en tragisk søkemotor som ikke finner det du leter etter med mindre du skriver inn artikkelnavnet nøyaktig slik det er angitt i prisguiden. Noe som gjør det helt ubrukelig. Ikke bare er det vanskelig å finne produktet man søker etter, man kan heller ikke søke etter en serie av produkter. Utrolig at dere ikke ser dette problemet selv og gjør noe med det.

 

For å ta et konkret eksempel:

Går inn på "nye" prisguide.no og gjør et søk på Samsung D8005. Ikke uventet gir dette ingen treff. Søker man derimot på Samsung UE55D8005 får man opp TVen. Hvor er logikken?

 

Så for å ta en test mot den gamle gode prisguiden som faktisk funket går jeg inn på old.prisguide.no og søker på Samsung D8005, og jøss. DER får man treff. Og bare for morroskyld sjekker jeg prisjakt.no som er overlegen dere på alle mulige måter og søker på D8005, javisst. Der får man også treff. Samme med kelkoo.no og priser.teknofil.no

 

Gratulerer.

Lenke til kommentar

Går inn på "nye" prisguide.no og gjør et søk på Samsung D8005. Ikke uventet gir dette ingen treff. Søker man derimot på Samsung UE55D8005 får man opp TVen. Hvor er logikken?

 

Søkemotoren fungerer på slike søk dersom det er brukt bindestrek, punktum eller andre skilletegn, men den burde også skille mellom alle overganger fra tall til bokstaver og omvendt. Den gamle prisguiden kunne også søke i deler av ord, uavhengig av tall og bokstaver, og det er vel kanskje den mest optimale løsningen for denne typen søk.

 

Gi meg noen dager så skal jeg se hva vi kan få til her.

Lenke til kommentar

Positivt at dette arbeidet er godt på vei da jeg har fullstendig sluttet å bruke prisguide.no til fordel for prisjakt.no. Det er mange årsaker til det men først og fremst innholdet, søkemotoren og hastigheten til prisjakt.

 

Jeg har forsøkt å bruke prisguiden siste året og opplevd mye frustrasjon ift. mangler både på funksjonalitet, innhold etc. men ikke rapportert da dette ikke var et satsningsområde lenger. Prisguide ble for min del redusert til en slags siste sjekk hvis ingen andre ga meg det jeg så etter.

 

Stiller meg derfor meget positivt til dette nå og håper at etablering og oppfølging av en ny prisguide vil være en prioritet videre fremover i 2011 slik at den kan gjenopprettes til sin en gang gamle glans. Dette er ikke et arbeid som ferdigstilles på kort tid men man må gi brukerne tid til å vende tilbake litt etter litt fra andre alternativer og begynne å rapportere det som fikk dem til å gå nye veier.

 

Sorteringsalternativer bør være en valgmulighet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vi har selvfølgelig mye mer å gripe fatt i, men fra vi startet oppussingen av Prisguide 1. januar (etter etableringen av Mediehuset Tek) mener jeg vi har kommet langt. Får vi 2-3 måneder til på oss bør også mye av det som det pekes på i denne runden være løst.

 

Tilbakemeldingene vi fikk da vi spurte hva dere mener bør prioriteres var til svært god hjelp. Vi så at betydelige grep måtte gjøres med filtrering og presentasjon av kategorier, og hastigheten på tjenesten var generelt for dårlig. Dette er forbedringer som krever mye "usynlig arbeid", men som er viktig å ta tidlig.

 

Takk for alle tilbakemeldingene så langt, og har dere mer pepper tar vi i mot med glede. All (konstruktiv) kritikk gir oss bedre innblikk i hva dere ønsker :-)

 

Det er vel godt over ett år siden jeg var på intervju hos dere (btw så venter forsatt på svar på hvordan det gikk) - men utfordringer nøyaktig de samme som da dere begynte å drøfte prisguide v2.

 

Realiteten er at det har ikke skjedd noe banebrytende. Dere lansert noe som var halfferdig, så brukte dere noen måneder på å få den til "liksom" final. Men på den tiden så har det skjedd enn god del - uten at dere reagerte på det.

 

Fikk enn gang i tiden gavekort fra dere for et par ark med forslag og tanker rundt prisguide - det meste som står der er forsatt like aktuell - og forsatt ikke implementert...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Dersom du velger å sortere etter pris (høy-lav eller omvendt) så forsvinner automatisk alle varer som ikke har pris.

Ser man det ja.

 

Jeg synes den nye guiden får litt mye pepper. Virker raskt og greit. Hadde sluttet å bruke den siden forrige versjon, nå er jeg igang med å planlegge systemer på prisguide.hardware.no igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...