ilpostino Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg har en Xp-maskin med en skriver installert. En annen maskin på samme nettverk har Win7 og når jeg prøvde å gå inn på Xp-maskinen fikk jeg opp et påloggingsvindu hvor jeg prøvde å bruke brukerdataene til en konto som ikke har passord. til slutt kom meldingen om at maskinen ikke er tilgjengelig. noen som vet hvordan jeg kan få bort denne "sperren"? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Tenker du på fjernstyring, Passorddeling med mapper/filer? Deling av windows XP USB skriver? Problemet som jeg har erfaringer med er hvis du skal fjernstyre eller koble opp en mappe på må du ha passord på brukerkontoen (Uansett om det er vista eller windows 7). Ellers kan du ikke fjernstyre, vil anta det er på grunn av sikkerheten. Går ut i fra du har Ipv4 på begge maskinene, satt opp samme nettverkmaske og samme arbeidsgruppe? Endret 25. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Det er en skriver på Xp-maskinen som jeg planlegger å dele ja. de er i samme nettverksmaske og arbeidsgruppe ja. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 etter litt mikking fikk jeg det til men jeg støtte på et nytt problem som jeg ikke helt skjønner meg på. printspoolingen/skrivertjenesten på Win7-maskinen stopper opp hver gang en prøver å skrive ut. er det noen som har vært ut for det samme? det er Win7 pro og brukeren kjører som administrator. skriveren er god og gammel men jeg regner ikke med at det skal ha noe å si(?) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Da forstår jeg at du sannsynligvis har samme problem som meg. Filserveren kjører XP, og har skriveren tilkoblet. Når laptop`en fikk installert Win7 gikk det ikke lenger an å skrive ut. Skriveren er delt, og jeg finner den fint i Win7. Tilsynelatende fungerer det, men ingen ting kommer ut av skriveren. Fjernstyring og deling av mapper fungerer. Har bedrevet en del google-fu uten å finne løsning. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) ja, det høres ut som du har samme problemet som meg. går det å dytte skriveren rett inn i win7-maskinen hos deg? Endret 31. mars 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Av en eller annen grunn installeres ikke driveren automatisk, selv om Win7 skal hente den ned via Windows Update. Imidlertid lå den ute til nedlasting på et uoffisielt sted, og etter å ha installert den fungerer det å skrive ut med skriveren plugget rett i W7 maskinen. Men utskrift over nettverket fungerer fremdeles ikke. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Går og lurer på om jeg skal koste på Win7 på filserveren også, i så fall tipper jeg at dette kommer i orden. Usikker på hvordan maskinvaren (P4NW 1.6ghz, 1GB ram) takler det da. Kommer ikke til å kjøre annet enn svært lette applikasjoner på den i tillegg til ren fildeling, skulle tro det vil fungere da om jeg slår av alt unødig i os`et. Har til gode å peake over 500MB minnebruk i XP med min bruk... Endret 1. mai 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå