Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Krisehjelp til kompis


Anbefalte innlegg

Har en kompis, han er 37 år. Bor hjemme hos sin mor og far, på gutterommet. Han drømmer om dame, men greier ikke få seg noen.

Når jeg først greier og få han med ut på noe kler han seg "unormalt" Jeg har ikke noe imot at folk skiller seg ut i klesveien, langt ifra. Men og gå i shorts i februar er vel litt drøyt?

Har prøvd å hinte om en litt bedre klesstil for å se mer attraktiv ut på det motsatte kjønn.

Tilbudt meg og være med han og shoppe litt klær. Men er ikke innterisert.

Jeg har lissom prøvd å få han på nye tanker, prøve nye ting. Utvide gangsynet litt. Men han er stuck i tilværelsen sin.

 

Hva skal jeg gjøre?

Noen tips?

 

Han er egentlig en kjekk kar, vanvittig god humor og supersnill. Men har noen sære sider, og de blir bare mer og mer sære jo lenger han bor hjemme..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allier deg med foreldrene og få de til å kaste han ut? Så hjelper du han med å finne leilighet og lærer han de praktiske tingene(relatert til det å bo alene).

 

Bor man hjemme når man er 37 år uten god grunn(ta seg av foreldrene, hjelpe til på gård osv) kan være ødeleggende psykisk. Et realitetspark bak gjør nok nytten.

Lenke til kommentar

Allier deg med foreldrene og få de til å kaste han ut? Så hjelper du han med å finne leilighet og lærer han de praktiske tingene(relatert til det å bo alene).

 

Bor man hjemme når man er 37 år uten god grunn(ta seg av foreldrene, hjelpe til på gård osv) kan være ødeleggende psykisk. Et realitetspark bak gjør nok nytten.

 

 

har prøvd det, de vil ikke høre. Er jo godgutten vettu.

Har prøvd å skaffe han leilighet, men ikke innterisert. prøvd å begrunne med lur investering osv men sjangseløs.

 

Jeg er redd et for tydelig realitetspark vil bety spikeren i kista for vårt vennskap.

Mener jeg har gitt mange signaler på hva jeg mener.

Foreldrene hans er jo i 60 årene, når de tusler hen til de evige jaktmarker. Er jeg redd han kommer til å gå på en smell..

Lenke til kommentar

Signaler? Om han ikke tar signalet om å flytte ut før eller i 20-års alderen så er sannsynligheten liten for at han tar signalene dine.

 

Ja du har vel rett, eller så driter han i dem :-)

 

Sist jeg sa ifra i klar tekst pratet han ikke med meg på et års tid. Så er ike bare, bare :-)

 

Vi skal på kino ikveld og jeg foreslo at vi skulle stikke innom en thairestaurant først. Men han vil ikke ( Spiser bare fast food) Så sa da at han kanskje skulle prøve og utvide matspekteret sitt en smule og prøve noe annet enn fast food.

Vel.. Har ikke hørt noe mer fra han, så han har vel blitt irritert:-)

 

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder du å bruke tid på en slik person?

 

Gi han beskjed om at han må vise litt vilje, ellers må du "gå videre", fordi du ønsker ikke noen som holder deg igjen, men gode kompiser å gå framover i livet med.

 

Drit i kles stilen hans, det har ikke noe å si. Kudos til han som skiller seg litt ut, uten å gjøre seg til, men er enig her at han burde ha kommet seg ut av fugleredet, se seg litt rundt i verden.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder du å bruke tid på en slik person?

 

Gi han beskjed om at han må vise litt vilje, ellers må du "gå videre", fordi du ønsker ikke noen som holder deg igjen, men gode kompiser å gå framover i livet med.

 

Drit i kles stilen hans, det har ikke noe å si. Kudos til han som skiller seg litt ut, uten å gjøre seg til, men er enig her at han burde ha kommet seg ut av fugleredet, se seg litt rundt i verden.

 

Ja gir beng i hvordan han kler seg. Tenkte mer på det annet kjønn :-)

 

Du har rett mister, jeg aner vel at det ikke er noe håp forn stakkar..

Lenke til kommentar

Eneste måten han skal kunne skjønne hvor "gal" situasjonen hans er - er vel å se en i samme situasjon. Men ikke akkurat noe man kan fikse uten videre, så mitt eneste råd er å sette et standpunkt og gå videre om han ikke viser initiativ.

 

Ja du har rett.

Men er lissom litt vanskelig og se han ødlegge seg selv på denne måten. Han kommer jo til å få trøbbel om noen år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...