xxxIphonexxx Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei folkens:) Eg har kjøpt ny båt og vil gjerne komme med eit jente navn på båten. Eg har funnet noen jente navn, men klarer ikkje å bestemme meg. Desse navna har eg å velge mellom: -Jasmine -Maya -Therese -Maria -Julie -Emilie Kva ville du ha tatt om du hadde båt? MVH xxxPhonexxx Lenke til kommentar
j-- Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Bernt er et fint navn på en båt :-------------------------------------) (med andre ord, velg det navnet du synes er finest) Endret 25. mars 2011 av clvn Lenke til kommentar
xxxIphonexxx Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Nei, men av dei navna eg har skrevet der oppe:) Lenke til kommentar
Melissa Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Maria eller Julie. Melissa høres også bra ut. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det minst vanlige. Henger dessverre for lite i småbåthavnen til at jeg vet hvilket det er. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 'the gay way' eller julie Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Titanic. Helt klart undervurdert som båtnavn. 1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Therese, Rebecca, Victoria, Katinka. Problemet med de 3 første navnene, spesielt Rebecca, er at folk kommer til å ha problemer med å skrive det riktig. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Ifølge gammel tradisjon (i enkelte maritime miljøer) er det ideelle båtnavnet et jentenavn på 7 bokstaver. En bokstav for hvert av verdenshavene. Ingen regel uten unntak, men det betydde ulykke å fravike for mye fra regelen. Overtro og tull, greit nok, men allikevel en fin måte å hindre at tradisjonene dør ut. Hvis ikke slike ting er viktig ville jeg ha valgt det av jentenavnene som betyr mest for deg. Gjerne det første jentenavnet du tenker på når du ser på skuta Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Cleopatra, Venus, Camilla, Sophie, Bertha. M/Y Passion, M/Y Dreamboat, M/Y Lady (Sophie... etc), M/Y Awe, osv. En smule harry, men det får så være. Endret 25. mars 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Female Warriors Ailith: old english: Seasoned warrior Alfonsine/Alfonsia: old german: Noble and ready for battle Drina: spanish: Helper and defender of mankind Geraldine (jer-al-deen): ?: Ruler with a spear Gertrude: teutonic: Spear maiden Hale (hah-leh): old norse: Army ruler Hazel: teutonic: Commander, commmanding authority Kalevi (kah-leh-vee): finnish: Hero Lexine: hebrew: Helper and defender of mankind Lois: greek: Battle maiden Lola: spanish: Strong woman Louise: old german: Famous warrior Neala: celtic: Chieftainess Neely: english: Champion Nicia (nee-chee-uh): greek: Victorious army Olesia: polish: Helper and defender of mankind Sandrine: greek: Helper and defender of mankind Sashenka: russian: Defender and helper of mankind Serilda: old german: Armed maiden of war Tarna: RPG: Invincible Fighter Uta: german: Fortunate maid of battle Valda: old norse: Spirited Warrioress Verena: teutonic: Defender Waneta: native american: Charger Winema: native american: Female chief Yvonne (ee-von): old french: Archer Zandra: greek: Helper and defender of mankind Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Therese, Rebecca, Victoria, Katinka. Problemet med de 3 første navnene, spesielt Rebecca, er at folk kommer til å ha problemer med å skrive det riktig. Det blir nok ikke et problem, -det er en båt, og navnet skal vel ikke skrives så ofte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå