Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Blue screen - BAD_POOL_HEADER win7 boot

Anbefalte innlegg

Hei!

Har idag opplevd noe galt med PCen min. Jeg var ikke tilstede når PCen fikk en tilfeldig blue screen. Etter restart fikk jeg denne blue screenen om og om igjen. Deretter prøvde jeg å sette inn windows 7 installasjons DVDen. Det samme skjer her, jeg får blue screenen BAD_POOL_HEADER. Dette skjer både i safe mode og "start med en tidligere problemfri startup", både i DVD boot og fra harddisken.

Testet med bare 1 rambrikke og i forskjellige ramslots, det samme skjer her. Noen av delene av PCen er ganske så nye, hovedkortet, CPU og harddisk, så jeg tror dette har noe med oppdaterting og gjøre, software feil. Har ikke vært veldig nøye på det.

Jeg har ingen peiling på hvordan jeg kan få fikset dette så lenge jeg ikke kommer meg inn på PCen, kun biosen. Er det egentlig noe jeg kan gjøre?

specs:

- Motherboard: Asus P8P67 LE 1155 socket

- CPU: i7-2600k 1155 socket

- Western Digital caviar black, 2TB 64mbit cache, 6gb/s

- Graphic card: Geforce GTX 295

- PSU: Corsair TX 650W

- Memory: kingston 1333 MhZ pc-10600, 6gb

- Corsair H50 watercooler

- Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2,

- Antec twelve hundred big tower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har de samme problemet D: har nettopp kjøpt 1155 socket og 2600k..jeg får de når jeg kjører tyngre oppgaver og etter jeg har lastet ned en driver...har du nedlastet win7?

Jeg fant ut av problemet. For meg var det en ødelagt/skadet ram-brikke. Hadde 2x2x2. Tok ut den som stod alene uten par. Jeg kjørte minnediagnostikk, men den fant ingenting der.

Jeg nedlastet win7 proffesional fra microsoft, ISO fil, og brant den på en DVD ja.

Før jeg tok ut brikken ville ikke win7 installere seg skikkelig utenom det var i safe mode. Men når denne skadede rambrikken var ute, ville win7 installere seg til og med i vanlig modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...