Gå til innhold

Kjøpe pc skjerm eller Tv skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg en stasjonær gaming pc som jeg skal bygge selv, (venter på deler) men er veldig usikker på hva slags skjerm jeg burde velge.

Med min Acer Aspire 5741Gså prøvde jeg å koble til en 32" Skjerm via HDMI LG 32LC52 og det var ganske greit, men fargene var liksom mye klarere på den bærbare pc skjermen, mens det var ganske matt på en måte på den 32 skjermen. Oppløsningen på pcen og skjermen er 1366x768. Er det noen mulighet å få disse fargene litt klarere på en måte?

Eller mener dere at jeg heller burde kjøpe en skjerm som denne:

http://www.dustinhome.no/pd_5010372293.aspx (tok en random skjerm men denne ser veldig bra og rimelig ut)

Så vis det er noen måte at jeg kan bruke den 32" på god måte med fargene for gaming så tell me :p Eller er det beste valget en "normal" pc skjerm..? :dontgetit:

Tusen takk på forhånd!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spille så gå for en 24-27" PC skjerm vil jeg anbefale. En tv vil ikke være optimalisert til PC spilling og du må kanskje endre på fargeinnstillinger, osv. Når du først skal kjøpe tv eller skjerm i all hovedsak gå for en med 1920x1080 oppløsning (16:9) eller en skjerm med 1920x1200(16:10).

Den skjermen du har linka til vil fungere bra til spilling. BenQ (uansett modell) fungerer veldig godt til spilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...