Degeim Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei Jeg skulle gjerne hatt et program til å loggføre treningsøktene mine. Først og fremst løping, tenker da på GPS-ruter, tidtaking, støtte for intervall, osv. I tillegg hadde det vært fint om programmet også støttet loggføring av styrketrening, men jeg har ikke funnet noen programmer som støtter begge deler enda (tror jeg). Har søkt litt rundt, og også tittet i app-tråden her på forumet, men jeg finner ikke nok informasjon til at jeg vil kjøpe noen av de enda. Er det noen som har erfaringer med følgende programmer (eller andre forslag)? Sportypal Endomodo Cardio trainer My tracks Runtastic Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg har prøvd alle de du nevner med unntak av Runtastic, men det begynner å bli en stund siden nå. Mye kan derfor ha skjedd siden sist. Uansett, så falt valget mitt på https://market.android.com/details?id=com.fitnesskeeper.runkeeper.pro&feature=search_result. Du burde ihvertfall ta det med i vurderingen, og som nevnt var det min favoritt da jeg prøvde det meste av programmer i fjor vår. Har selv en HTC Desire, men har ett par kamerater som bruker LG Optimus One som det og fungerer fint på. Du kan prøve flere samtidig, for så å sammenligne resultatene i etterkant. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Mange takk, det ser jo pent ut. Og så vidt jeg kan se er det også gratis, så da skader det ikke å teste det ut. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg bruker runkeeper til å loggføre joggeturene mine. Den støtter også pulsbelte, men har ikke prøvd det ennå. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg har bestilt pulsbelte, så det er på vei i posten as we speak. Bestilt fra usa, så må nok vente noen dager. Må fortolles... Lenke til kommentar
Habarug Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 MyTracks fungerte greit, Sportypal brukte en evighet på å stille inn GPS. Skal prøve Runkeeper nå. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Eg har også hatt problem med at det tek lang tid å finne GPS, men det ser ut til å vere tilfeldig, og å gjelde alle programma eg testar. Viss nokon finn eit program som alltid er raskt, så sei frå! Lenke til kommentar
Swome Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Har dere aktivert wifi eller mobilt nett når dere skal finne gps-posisjon? Går raskere da. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Kvifor går det raskare med wifi aktivert? Må wifi vere tilkopla eit nettverk for at det skal ha effekt? Endret 27. mars 2011 av Degeim Lenke til kommentar
Swome Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Kvifor går det raskare med wifi aktivert? Må wifi vere tilkopla eit nettverk for at det skal ha effekt? Hvis du ser kor du e i maps uten gps aktivert får du jo en posisjon med alt fra rundt 50-500 nøyaktighet. Er klart det blir lettere for gps'en å finne hvor du er med assistanse fra nettverket/telefonmaster. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Kvifor går det raskare med wifi aktivert? Må wifi vere tilkopla eit nettverk for at det skal ha effekt? Hvis du ser kor du e i maps uten gps aktivert får du jo en posisjon med alt fra rundt 50-500 nøyaktighet. Er klart det blir lettere for gps'en å finne hvor du er med assistanse fra nettverket/telefonmaster. Skjønner dette hvis det er snakk om mobil datatrafikk, men wifi? Når jeg står i lysløypa er det dårlig med dekning på trådløse nett... Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Har lenge brukt CardioTrainer og synest det er bra. Kan også enkelt logge styrketrening med det, og det syncer all data live, har en facebook-app med oversikt over all treningen din etc, alt dette kommer med gratisversjonen. Har i det siste også brukt Sports Tracker siden jeg vurderer å kjøpe Zephyr pulsbelte, som foreløpig ikke er kompatibel med CardioTrainer. Liker det også.. litt mer "no fuss" en Cardio Trainer, og det holder orden på perser som "høyest løpefart over 5 min" eller "raskeste tid på 1000m sykling" etc. Må ha betal-versjonen for å få syncet online. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 TS: har du funnet en du går for? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Eg nyttar for tida Runkeeper, men det er berre fordi eg likar designet på det best. Det ser også ut til å bli hyppig oppdatert. Dei aller fleste av programma eg testa har alt som trengs. Eg har framleis Endomondo og Sportypal installert, så du skal ikkje sjå vekk ifrå at eg kjem til å teste dei litt meir. Lenke til kommentar
Varog Kervarec Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei folkens! Vi er i gang med å teste et titalls ulike treningsapper. Resultatet vil foreligge i form av en artikkel som publiseres i løpet av et par ukers tid. Kom gjerne med flere forslag til apper dere mener bør med på lista! V. Kervarec, Fagredaktør Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Jogtracker hadde vore interessant å få testa. Lenke til kommentar
Varog Kervarec Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jogtracker hadde vore interessant å få testa. Takk for innspillet! Jogtracker er notert. Vi begynner å få en fyldig liste her nå. Med hilsen V. Kervarec Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Testar de nøyaktigheten av målingane til programma? Det hadde vore interessant å få vite om programma måler distansen rett, og om dei tek hensyn til oppoverbakkar (reknar dei med pyragoras, eller måler dei i luftlinje)? Endret 6. mai 2011 av Degeim Lenke til kommentar
sinzim Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 grunnen til at wifi er relevant er at google bilen som tar bilder for streetview også analyserer wifi basestasjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå