Gå til innhold

Hvilket app er best til loggføring av trening?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle gjerne hatt et program til å loggføre treningsøktene mine. Først og fremst løping, tenker da på GPS-ruter, tidtaking, støtte for intervall, osv. I tillegg hadde det vært fint om programmet også støttet loggføring av styrketrening, men jeg har ikke funnet noen programmer som støtter begge deler enda (tror jeg).

Har søkt litt rundt, og også tittet i app-tråden her på forumet, men jeg finner ikke nok informasjon til at jeg vil kjøpe noen av de enda.

Er det noen som har erfaringer med følgende programmer (eller andre forslag)?

Sportypal

Endomodo

Cardio trainer

My tracks

Runtastic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd alle de du nevner med unntak av Runtastic, men det begynner å bli en stund siden nå. Mye kan derfor ha skjedd siden sist. Uansett, så falt valget mitt på https://market.android.com/details?id=com.fitnesskeeper.runkeeper.pro&feature=search_result. Du burde ihvertfall ta det med i vurderingen, og som nevnt var det min favoritt da jeg prøvde det meste av programmer i fjor vår. Har selv en HTC Desire, men har ett par kamerater som bruker LG Optimus One som det og fungerer fint på.

Du kan prøve flere samtidig, for så å sammenligne resultatene i etterkant.

Lenke til kommentar

Kvifor går det raskare med wifi aktivert? Må wifi vere tilkopla eit nettverk for at det skal ha effekt?

Hvis du ser kor du e i maps uten gps aktivert får du jo en posisjon med alt fra rundt 50-500 nøyaktighet. Er klart det blir lettere for gps'en å finne hvor du er med assistanse fra nettverket/telefonmaster.

Lenke til kommentar

Kvifor går det raskare med wifi aktivert? Må wifi vere tilkopla eit nettverk for at det skal ha effekt?

Hvis du ser kor du e i maps uten gps aktivert får du jo en posisjon med alt fra rundt 50-500 nøyaktighet. Er klart det blir lettere for gps'en å finne hvor du er med assistanse fra nettverket/telefonmaster.

Skjønner dette hvis det er snakk om mobil datatrafikk, men wifi? Når jeg står i lysløypa er det dårlig med dekning på trådløse nett...

Lenke til kommentar

Har lenge brukt CardioTrainer og synest det er bra. Kan også enkelt logge styrketrening med det, og det syncer all data live, har en facebook-app med oversikt over all treningen din etc, alt dette kommer med gratisversjonen.

Har i det siste også brukt Sports Tracker siden jeg vurderer å kjøpe Zephyr pulsbelte, som foreløpig ikke er kompatibel med CardioTrainer. Liker det også.. litt mer "no fuss" en Cardio Trainer, og det holder orden på perser som "høyest løpefart over 5 min" eller "raskeste tid på 1000m sykling" etc. Må ha betal-versjonen for å få syncet online.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg nyttar for tida Runkeeper, men det er berre fordi eg likar designet på det best. Det ser også ut til å bli hyppig oppdatert. Dei aller fleste av programma eg testa har alt som trengs.

Eg har framleis Endomondo og Sportypal installert, så du skal ikkje sjå vekk ifrå at eg kjem til å teste dei litt meir.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Testar de nøyaktigheten av målingane til programma? Det hadde vore interessant å få vite om programma måler distansen rett, og om dei tek hensyn til oppoverbakkar (reknar dei med pyragoras, eller måler dei i luftlinje)?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...