BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Her har du ENDA EN: ''Dersom vi tar utgangspunkt i utvalgets estimat påmellom 8000 og 16000 voldtekter årlig, betyr det at 6 % – 12 % av de voldtektene og voldtektsforsøkene som faktisk begås, anmeldes til politiet.'' http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/nouer/2008/nou-2008-4/7/3.html?id=497719 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Nok en gang viser man til kilder som på en statistikk for hele Norge, gjetter/anslår/synser om mørketall. Nok en gang er kilden en politisk enhet. Altså ikke en statistisk basert enhet som leverer konkrete tall. For det første er kilden ikke relevant siden det gjelder hele Norge, ikke Oslo - slik tråden handler om. For det andre er kilden ikke relevant siden den baserer seg på synsing/gjetning/anslag, fri fantasi altså. For det tredje er altså kilden ikke relevant siden det dreier seg om politisk motiverte utspill. Dette burde være ganske enkelt å forstå for alle og enhver. Ditt bidrag har derfor nok en gang nullverdi. Jeg må altså be deg nok en gang om å komme med fakta, konkrete tall, ikke gjetninger og politisk basert synsing. At det er ubehagelig for deg å snakke om voldtektsproblemene i Oslo betyr ikke at de ikke eksisterer. At det ikke passer din politiske ideologi å innrømme at innvandrerne står bak voldtektene i 72.8% av dokumenterbare forhold, betyr ikke at det ikke stemmer. At du er uenig i ting, betyr ikke at de ikke er korrekt. Det må du bare innse. Tøff kost for SV'ere, dette med å forholde seg til virkeligheten!! 4 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) ''Dersom vi tar utgangspunkt i utvalgets estimat påmellom 8000 og 16000 voldtekter årlig, betyr det at 6 % – 12 % av de voldtektene og voldtektsforsøkene som faktisk begås, anmeldes til politiet.'' Ingen er uenige i at det finnes mørketall ift. voldtekt. Det man er uenige i, er antagelsene om hvem som begår voldtektene i tilfelle mørketall. Det er nemlig ingen måte å dokumentere dette, og det blir derfor fritt frem til gjetninger og synsing som ikke er relevant. På samme måte kan jeg synse og gjette, og si at: ja, alle disse voldtektene som ikke blir anmeldt, de begås sikkert også 72.8% av innvandrere, eller jeg kan dra den enda lengere og si at: "Vet dere hva jeg tror, jeg tror ingen innvandrerkvinner anmelder, derfor tror/gjetter/synser jeg at alle voldtektene i mørketallet begås 100% av innvandrere, og ingen av nordmenn". Ser du hvor lett det da blir å manipulere tall ved bruk av synsing ift. mørketall? Slike bidrag har dermed nullverdi. Det er ingen grunn til å anta at mørketallsvoldtektene forholder seg annerledes enn den statistiske distribusjonen av voldtekter ellers. Dermed blir selvfølgelig forholdstallene de samme der også, 72.8% av innvandrere, og du er like langt. Endret 13. april 2011 av Ideal Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Da skal du faen meg få anta alt du vil ifred, for å prate med deg er som å prate til en vegg! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Forresten; fri fantasi??? Det er regjeringen.no! Hvis det ikke er bra nok for deg så vær glad du ikke er kvinne! Du hadde aldri vært mulig å tilfredstille Edit: Hvordan kan du egentlig påstå at det som er gjeldende for norge ikke er gjeldende for oslo, når oslo er i norge??? Man må tenke mørketall, og mørketall kan ikke bevises eller bli motbevist, på en måte. Tenk også på voldtektene som er falske, hvordan får vi vite hvilke som er falske eller ikke? Det er altfor mange faktorer til at man kan sitte med EN STATESTIKK og si at DETTE ER GJELDENDE. Endret 13. april 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 At det ikke passer din politiske ideologi å innrømme at innvandrerne står bak voldtektene i 72.8% av dokumenterbare forhold, betyr ikke at det ikke stemmer. Passer det din "politiske ideologi" å innrømme at etniske nordmenn står bak 100% av "voldtekt med påfølgende drap" av små barn? Eller at etniske nordmenn står bak 100% av kirkebrannene her i landet? Det er i hvert fall det statistikken sier .. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Er det noe som understøtter at innvandrere står for 80 % av alle voldtekter i Oslo? JA - OG DET ER POSTET FLERE STEDER I TRÅDEN. Voldtekt i Oslo 2007: https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_103.pdf "Personer med en annen landbakgrunn enn norsk blir stadig mer overrepresentert blant gjerningspersonene i de anmeldte voldtektene, sett i forhold til befolkningssammensetningen i Oslo. I 2007 hadde 72,8 % av gjerningsmennene en annen landbakgrunn enn norsk." Dermed regner jeg med at du slutter å poste slik feilinformasjon som du har fremført i ditt innlegg over. Jeg forventer nemlig at debattanter skal forholde seg til DOKUMENTERBARE FAKTA, og IKKE fantasitankegang basert på POLITISK TILHØRIGHET. Da har du i alle flal rundet opp en del. 72.8 avrundes nedover, ikke oppover. Men det blir beside the point. Tallene skal jeg ikke betvile, men jeg syns du avfeier mørketallene alt for lettvint. Du avfeier mørketallene fordi de gjelder hele Norge. Det er en feilaktig tankegang, siden det er liten grunn til å tro at mørketallene er mindre eller større i Oslo enn i resten av landet. Jeg har vanskelig for å tro at forholdet vil være likt også i de tilfellene som ikke anmeldes. Men verken du eller jeg vet det. Det er derfor vi kaller dem mørketall. Jeg regner med at du slutter å være skråsikker vedrørende fakta som rett og slett ikke er tilgjengelige. Dine innlegg har jeg så langt vurdert til å ha nullverdi. Hvorfor skal jeg da bry meg om å svare? Dette er ikke rettet mot meg, men jeg kan likevel gi et lite svar på dette. Om ikke annet fordi det er normal folkeskikk. Det er også normal folkeskikk å ikke si at andres innlegg har nullverdi. Du bør i det hele tatt skjerpe diskusjonsstilen din kraftig, du oppfører deg beint fram dårlig. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Alt du sier i ditt innlegg er enten feil, lite relevant, eller usakligheter. La oss ta det punkt for punkt. Din påstand #1: Jeg avfeier mørketallene fordi de gjelder hele landet Dette er feil. Vennligst les mitt innlegg en gang til. Det fremgår klart og tydelig hvorfor jeg mener det såkalte "anslaget" av mørketall ikke er relevant for diskusjonen: "For det første er kilden ikke relevant siden det gjelder hele Norge, ikke Oslo - slik tråden handler om. For det andre er kilden ikke relevant siden den baserer seg på synsing/gjetning/anslag, fri fantasi altså. For det tredje er altså kilden ikke relevant siden det dreier seg om politisk motiverte utspill." Dersom du kan lese, vil du se at din påstand dermed er feil ift. mitt innlegg. Din påstand #2: det er liten grunn til å tro at mørketallene er mindre eller større i Oslo enn i resten av landet. Dette er lite relevant. Størrelsen på mørketallene for Oslo er ikke hva som er debattert, selv om man nok kan stille spørsmålstegn der også. Faktum er derimot at det bor langt flere ikke-vestlige innvandrere i Oslo enn i hele resten av landet. Videre er voldtektsstatistikkene for Oslo totalt forskjellige fra de for Finnmark, eksempelvis den demografiske fordelingen - i Oslo begås jo 72.8% av voldtektene av ikke-vestlige innvandrere, mens i Finnmark finnes det jo nesten ikke ikke-vestlige innvandrere. Dermed blir det jo slik at dersom man legger statistikk for hele landet til grunn, også områder der det nesten ikke finnes innvandrere ift innvandrerbefolkningen i Oslo, så egner det KUN til å FORVRI totalstatistikken, og det SIER INGENTING OM FORHOLDENE I OSLO. STATISTIKK FOR FINNMARK SIER INGENTING OM HVORDAN DET ER FOR ETNISKE NORDMENN Å BO I OSLO. JEG MINNER IGJEN OM AT TRÅDEN HETER: ETNISK NORSK I OSLO, IKKE ETNISK NORSK I FINNMARK, TROMS, TRØNDELAG, ETC ETC ETC. DET RELEVANTE ER DERMED STATISTIKK FOR OSLO, IKKE FINNMARK, TROMS, TRØNDELAG, ETC. Din påstand #3: Jeg har vanskelig for å tro at forholdet vil være likt også i de tilfellene som ikke anmeldes. Hva du tror er ikke så relevant. Dine teorier er ikke relevant statistisk materiale, og kan ikke brukes som brekkstang i en politisk diskusjon. Jeg tror som sagt noe helt annet enn deg, og hva som har mest kredibilitet av hva jeg tror og hva du tror, er det nok ikke slik at du er den beste til å avgjøre. Resten av innlegget ditt var ikke relevant for tema, og kommenteres derfor ikke videre. Endret 14. april 2011 av Ideal 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Dokumentasjon. Les i vei. Og ja, les mer enn bare innledningen, da det er mye mer i rapporten enn det som står der. Forøvrig, la nå merke til at det var snakk om mørketall. Da, se her. Og enda mer spennende og relevant lesning her. Hva med å lese litt her, for å se hele bildet, selv om man ser lang vei at du ikke ønsker det. Det forklarer mye av det meste i denne tråden. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Hva med at du heller tar en titt på mitt innlegg, hvor jeg tok meg bryet å gjennomgå den kilden du viste til, og plukket hele greia frahverandre punkt for punkt, i stedet for at du gjentar deg selv? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1312201&view=findpost&p=17214854 Her er innlegget! Du kan værsågod komme med et tilsvar. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ja, og om du ser igjennom det over, så står det svar der. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg skrev en bibel av et tilsvar til din kilde, da synes jeg værsågod du kan ta deg bryet med å lese det. Hvis ikke har diskusjonen liten hensikt. Kildereferansen du kom med som skulle underbygge ditt synspunkt, viste seg jo i stedet å utelukkende underbygge mine synspunkter. Da er det vel ikke å undres over at du ikke ønsker å kommentere dette videre. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Nå er det blitt endel dager siden jeg postet, uten at du har tatt bryet med å lese. Og jeg er enig med deg i ditten og datten jeg, men er også mye uenig. Det er et veldig komplekst tema. F.eks, hvorfor skal f.eks innvandrere fra Tyrkia få skylden over at mange innvandrere fra Gambia ikke følger loven? Hva er grunnen til at det i mange utenlandske grupperinger blir til at flere blir (alvorlig) lovbrytere enn etniske nordmenn. Er det en større risiko for oss å ta inn innvandrere fra krigsherjede land enn velstående land, og hvorfor? Hva kan man gjøre for å forhindre at dette skal skje? Osv, osv. Det er tusenvis av flere spørsmål, og få har et enkelstående fasitsvar. Her igjen kan man se på vestlige soldater som opplever krig, hvorfor sliter disse igjen ofte psykisk, og hvem og hvorfor havner på kjøret i etterkant. For ikke å snakke om mange av de grusomme handlingene vestlige soldater (krigsforbrytere) har påført sivile, dyr etc... vi drar ikke alle soldater over en kam, bør vi da gjøre det med innvandrere? Osv osv osv i det uendelige. Edit: Sorry for et jævla rotete innlegg. Endret 14. april 2011 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Og hvorfor forfaller landet på alle fronter mens den ekstremt kostbare innvandringen tilsynelatende har første prioritering? 4 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Forfaller landet? Det har jeg ikke fått med meg. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Vel, ja. Strømpriser, boligpriser, bensinpriser stiger ut av det ville helvete, veistandarden er skammelig, inflasjon i matpriser, bønder som må legge ned etc. Bra jobbet å ikke få det med seg.. Men asylmottak skal vi ha! 4 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Og du klarer å gi innvandringen skylden for det der? Bra gjort å klare det.. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Heh. De lever jo av handouts og følgelig blir det større kostnader for den arbeidende delen av befolkningen. Endret 14. april 2011 av Gutten fra eventyret 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Og fremdeles er vi styrtrike. Kan vi da skylde på dem for at det f.eks ikke blir gjort noe med veiene? 1 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Vel, ja. Strømpriser, boligpriser, bensinpriser stiger ut av det ville helvete, veistandarden er skammelig, inflasjon i matpriser, bønder som må legge ned etc. Bra jobbet å ikke få det med seg.. Men asylmottak skal vi ha! Pølsevev. Nordmenns levestandard og livskvalitet har gått i taket de siste tretti årene. Vi økte kjøpekraften vår med 29,9 % fra 2000-2008. Hvis du vil ha tallene fra 2001 til 2010 kan du bare sjekke SSB. Research og faktasjekking er en god ide hvis man ikke vil framstå som en som bare trekker påstander ut av et visst sted. Endret 14. april 2011 av salvo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå