Gå til innhold

Etnisk norsk i oslo?


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de ikke bli norske? Jeg har flere innvandrervenner som er helt assimilert, og det ville vært feil å betegne de som noe annet en norske. Vi er jo alle etterfølgere (?) av noen som har innvandret til Norge en gang i tiden, så hvor mange generasjoner tar det før man kan kalle seg norsk?

Om man anser 'nordmenn' som en etnisitet, vil det være feil å kalle disse "assimilerte innvandrerene" for 'norske'. Nordmenn er en nasjonalitet som er et utfall av omtrent 1200 års sammensmelting av germanske stammer som kom til disse områdene for om lag 5000 år siden. Gjennom snart 1200 år har vi båret dette landet framover med blod og svette, gjennom lange og kalde vintre. Med våre menns liv og deres koners tårer har vi beskyttet vår nasjons uavhengighet og bekjempet vår egen slavebinding. Og dét, min kjære landsmann, er et bånd som kun er for oss, fullblodige nordmenn.

 

Om du lurer på hvem som faktisk er fullblodige nordmenn, har du mistet en av de viktigste sansene som naturen har gitt deg. Alle dyr fra maur til aper til ulver veit rent instinktivt hvilke individer som er en del av deres egen stamme, og hvem som ikke er det. Man er bare nødt til å rense hjernen sin fra de naturmotstridende dogmene som har blitt påtvunget våre norske barn helt fra fødselen av, så vil nok også du se det like klart som dyrene i våre skoger gjør. ;)

 

 

Og nordmannen som ble født i norge av to norske foreldre men adopterte til et annet land uten norske foreldrer og verdier eller kunnskap om norge, hva er de min rasist venn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til opplysning er det forskjell på Statsborgerskap og oppholdstilatelse

 

Det innlegget jeg kommenterte dreide seg bla. om statsborgerskap.

 

 

I USA for det meste får du ikke statsborgerskap uten en jobb eller er du student, det tvinger deg til å integrere deg og språk læring hender naturlighvis, uten tvang. Du må også demonstrere at du er ansvarlig i flere år etter du har fått din green card som gir deg oppholdstillatelse.

 

Jobbe eller sult faktum tvinger de fleste til å bli kjent med etnisk amerikaner (noe som ikke finnes for 98 prosent av amerikaner) og derfor integrere deg. De fleste )nordmenn inkl.) ville segregere seg, hvis de har valg.

Lenke til kommentar

(...)

Jeg skjønner hva du sier, men jeg er fortsatt litt uenig. Innvandrervennene mine er så klart ikke etnisk norske, men hvis man er født i Norge, har norske normer og verdier, og ikke har noe videre tilkytting til sitt etniske opphav (typ en ferietur hver sommer, omtaler det som "hjemlandet" osv.), så vil jeg si at de er norske. Ikke etnisk norske, men norske.

 

Holdningene dine fikk meg til å tenke på noe jeg leste på Document. Hvis jenten føler seg norsk, har norske verdier osv, ja så er det hennes dag like mye som min.

 

Edit: Det blir litt som med adoptiv foreldre. De er ikke de etniske foreldrene, men de er foreldrene likevel - på en måte.

Endret av bögfisk
Lenke til kommentar

Og nordmannen som ble født i norge av to norske foreldre men adopterte til et annet land uten norske foreldrer og verdier eller kunnskap om norge, hva er de min rasist venn?

 

Du formulerte deg litt klønete, men jeg tror jeg skjønte poenget ditt.

 

En nordmann adoptert til utenlandske foreldre vil være norsk av blodet/genene, men føle en annen kulturell tilhørighet. Slik forvirring og løsrivelse fra sine røtter er noe som burde unngås så langt det er mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
og skolene i Groruddalen er ikke vesentlig dårligere enn skolene på vestkanten, sier Andersen.

 

På vestkantskolene Bestum, Tåsen, Smestad og Ullevål er under ti prosent av elevene på det laveste nivået i leseferdigheter. Skal vi se på de samme statistikkene for noen av skolene med høy andel av innvandrere?

 

Furuset skole: 51,4 prosent

Gamlebyen skole: 51.5 prosent

Gran skole: 54,3 prosent

Haugen skole: 64,2 prosent

Linderud skole: 58,5 prosent

Mortensrud: 51 prosent

Rommen: 63,1 prosent

 

Virkelighetsfornektelse på høyt nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
og skolene i Groruddalen er ikke vesentlig dårligere enn skolene på vestkanten, sier Andersen.

 

På vestkantskolene Bestum, Tåsen, Smestad og Ullevål er under ti prosent av elevene på det laveste nivået i leseferdigheter. Skal vi se på de samme statistikkene for noen av skolene med høy andel av innvandrere?

 

Furuset skole: 51,4 prosent

Gamlebyen skole: 51.5 prosent

Gran skole: 54,3 prosent

Haugen skole: 64,2 prosent

Linderud skole: 58,5 prosent

Mortensrud: 51 prosent

Rommen: 63,1 prosent

 

Virkelighetsfornektelse på høyt nivå.

 

Syketall, men desverre heilt riktige ..

Lenke til kommentar
Og nordmannen som ble født i norge av to norske foreldre men adopterte til et annet land uten norske foreldrer og verdier eller kunnskap om norge, hva er de min rasist venn?
De er fortsatt nordmenn av blod, men ikke av nasjonalitet/etnisitet, min kjære, vranglærte landsmann. :)

 

Holdningene dine fikk meg til å tenke på noe jeg leste på Document. Hvis jenten føler seg norsk, har norske verdier osv, ja så er det hennes dag like mye som min.

 

Edit: Det blir litt som med adoptiv foreldre. De er ikke de etniske foreldrene, men de er foreldrene likevel - på en måte.

Jepp, på en måte. Det er likevel ikke nok til å bli regnet som 'nordmann' i min bok. En persons opphav er en persons opphav, uansett deres oppdragelse og kultur. For å sette det på spissen; en katt som er født i fjøset er like fullt en katt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En nordmann adoptert til utenlandske foreldre vil være norsk av blodet/genene, men føle en annen kulturell tilhørighet. Slik forvirring og løsrivelse fra sine røtter er noe som burde unngås så langt det er mulig.

 

Kjenner du mange som er adoptert til Norge som føler en kulturell tilhørighet til sitt opprinnelsesland?

 

Skal jammen godt gjøres. Jeg kan trekke frem Bergensere en gang til. Si at jeg var født i Bergen, men flyttet til Sunnmøre i en alder av 4 måneder. Jeg vil nå føle en kulturell tilhørighet til Bergen selv om jeg aldri har opplevd noe innflytelse fra den kanten?

 

Eller har vi noe forskning som sier at våre forfedres normer og kulturelle verdier er å finne i våre gener? Ligger vel kanskje noe i dette. Om man adopterer en kid fra en stamme som praktiserer kannibalisme så sier genene til denne kiden at han må spise mennesker.

 

Eller var det noe jeg missforstod her?

Endret av Tå.
Lenke til kommentar
Si at jeg var født i Bergen, men flyttet til Sunnmøre i en alder av 4 måneder. Jeg vil nå føle en kulturell tilhørighet til Bergen selv om jeg aldri har opplevd noe innflytelse fra den kanten?
Kan du forklare meg hva de kulturelle forskjellene mellom Bergen og Sunnmøre er? Bortsett fra dialekten...

 

Eller har vi noe forskning som sier at våre forfedres normer og kulturelle verdier er å finne i våre gener? Ligger vel kanskje noe i dette. Om man adopterer en kid fra en stamme som praktiserer kannibalisme så sier genene til denne kiden at han må spise mennesker.
Det skal ganske mange tusen år med evolusjon til for å skape en slik genetisk kode som går ut på en foretrekkelse av kjøtt fra sin egen art. Uansett ville det i så fall ikke lenger være kulturelt betinget, men genetisk.

 

Selvom det ikke finnes så store variasjoner innenfor menneskearten, finnes det likevel betydningsfulle forskjeller mellom de forskjellige folkeslagene som er genetisk betinget og som gir dem en disposisjon til å passe bedre inn i noen kulturer bedre enn andre. For eksempel afrikanere/negroide har et mye høyere nivå av testosteron enn både europeere/hvite og asiatere/mongoler. Dette gjør at de har en sterkere tendens til å handle på ren impuls enn det andre folkeslag har. Dette trekket vil være veldig nyttig i kulturene som har oppblomstret i Afrika, hvor det legges liten vekt på morgendagens nød og sorger. Om man kommer over en flokk med antiloper, er det viktig å få mest mulig nytte og næring ut av byttet sitt, ettersom det er dårlige muligheter for å bevare/konservere fangsten (på grunn av det varme klimaet) og fordi man aldri veit når man vil komme over en dyreflokk igjen.

 

Her i Norden og i Nord-Øst Asia derimot, har det oppblomstret kulturer som i mye større grad bygger på langvarig lagring av våre resurser, planlegging langt fram i tid og tett samarbeid. Dette er uhyre nødvendig i kalde klimaer hvor man må spare opp nok mat til å kunne leve på gjennom vinteren. Om man ikke sår kornet i riktig tid på våren, kommer ikke kornet til å vare til neste februar, og om man ikke bruker nok av landjorda si på å gro høy til kua, vil den ikke ha nok mat til å overleve vinteren, hvilket vil føre til at man ikke får noe melk, og familien din vil dø av sult.

 

Om mennesker med lav impulskontroll hadde forsøkt å leve i et slikt samfunn i et slikt klima, ville de mest sannsynelig brukt hele våren og sommeren på å gå på bær- og epleslang, og slakta kua når de fikk lyst på kjøtt. De hadde sikkert hatt det veldig fint på denne tiden av året, men når vinteren kom ville de sultet i hjel.

 

På denne måten har de forskjellige kulturene forskjellige genetiske betingelser, til en viss grad, for at de skal være velfungerende.

Endret av 793
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Si at jeg var født i Bergen, men flyttet til Sunnmøre i en alder av 4 måneder. Jeg vil nå føle en kulturell tilhørighet til Bergen selv om jeg aldri har opplevd noe innflytelse fra den kanten?
Kan du forklare meg hva de kulturelle forskjellene mellom Bergen og Sunnmøre er? Bortsett fra dialekten...

 

Eller har vi noe forskning som sier at våre forfedres normer og kulturelle verdier er å finne i våre gener? Ligger vel kanskje noe i dette. Om man adopterer en kid fra en stamme som praktiserer kannibalisme så sier genene til denne kiden at han må spise mennesker.
Det skal ganske mange tusen år med evolusjon til for å skape en slik genetisk kode som går ut på en foretrekkelse av kjøtt fra sin egen art. Uansett ville det i så fall ikke lenger være kulturelt betinget, men genetisk.

 

Selvom det ikke finnes så store variasjoner innenfor menneskearten, finnes det likevel betydningsfulle forskjeller mellom de forskjellige folkeslagene som er genetisk betinget og som gir dem en disposisjon til å passe bedre inn i noen kulturer bedre enn andre. For eksempel afrikanere/negroide har et mye høyere nivå av testosteron enn både europeere/hvite og asiatere/mongoler. Dette gjør at de har en sterkere tendens til å handle på ren impuls enn det andre folkeslag har. Dette trekket vil være veldig nyttig i kulturene som har oppblomstret i Afrika, hvor det legges liten vekt på morgendagens nød og sorger. Om man kommer over en flokk med antiloper, er det viktig å få mest mulig nytte og næring ut av byttet sitt, ettersom det er dårlige muligheter for å bevare/konservere fangsten (på grunn av det varme klimaet) og fordi man aldri veit når man vil komme over en dyreflokk igjen.

 

Her i Norden og i Nord-Øst Asia derimot, har det oppblomstret kulturer som i mye større grad bygger på langvarig lagring av våre resurser, planlegging langt fram i tid og tett samarbeid. Dette er uhyre nødvendig i kalde klimaer hvor man må spare opp nok mat til å kunne leve på gjennom vinteren. Om man ikke sår kornet i riktig tid på våren, kommer ikke kornet til å vare til neste februar, og om man ikke bruker nok av landjorda si på å gro høy til kua, vil den ikke ha nok mat til å overleve vinteren, hvilket vil føre til at man ikke får noe melk, og familien din vil dø av sult.

 

Om mennesker med lav impulskontroll hadde forsøkt å leve i et slikt samfunn i et slikt klima, ville de mest sannsynelig brukt hele våren og sommeren på å gå på bær- og epleslang, og slakta kua når de fikk lyst på kjøtt. De hadde sikkert hatt det veldig fint på denne tiden av året, men når vinteren kom ville de sultet i hjel.

 

På denne måten har de forskjellige kulturene forskjellige genetiske betingelser, til en viss grad, for at de skal være velfungerende.

Contrary to the postulated racial difference in testosterone level, in this large, nationally representative sample there was no difference between non-Hispanic black and white men; Hispanic men had a comparable level. However, black men had the highest estradiol level, which was not explained by racial differences in the prevalence of factors that influence hormone levels. Given these findings, it may be equally, if not more important to investigate levels of estradiol than testosterone in relation to diseases that show racial disparity, such as prostate cancer. Funding: Maryland Cigarette Restitution Fund at Johns Hopkins

 

http://aacrmeetingabstracts.org/cgi/content/abstract/2006/1/109-b

Lenke til kommentar

We are the immigrants. You will be assimilated. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile. :mrgreen:

 

Anyone who invites strangers from distant cultures into their environs and doesn't expect their own culture to change as integration occurs is quite naive.

 

Anyone who asks these strangers to act like those in the dominant culture but makes it clear that they will never become completely accepted is asking for trouble.

 

Anyone who thinks that monocultural ideas are superior to multicultural ideas on average does not know what innovation is.

Lenke til kommentar
Anyone who invites strangers from distant cultures into their environs and doesn't expect their own culture to change as integration occurs is quite naive.
Anyone who invites strangers from distant cultures into their environs and doesn't expect their own culture to change as integration occurs is quite naive.

 

Anyone who thinks that monocultural ideas are superior to multicultural ideas on average does not know what innovation is.
Kulturell fremgang og nyvinninger blir båret fram ved at kulturelle ideer blir frivillig tatt opp og kultivert av den innfødte befolkningen, ikke ved at kulturelle ideer og normer blir presset fram av en overveldende demografisk omveltning (slik vi opplever i Norge og resten av Vesten i dag).

 

Det hadde forresten vært interessant å høre hvilken fremgang og nyvinning du mener denne massive fremmedinnvandring til Norge har ført med seg?

Endret av 793
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert. Overalt der det er hvite, følger ikke-hvite etter. Hele verden vil være som oss, men inrømmer det ikke. Det er en grunn til at vi har begrepet "hvit flukt". Dvs. at hvite ikke vil bo med en hel gjeng med ikke-hvite som bærer dårlig gemytt, evner intelligens med seg. I germanske land har man avlet frem verdens største genier, og det er takket være hvite at vi har all teknologi som bil, fly, data o.l. Uten hvite ville japan ridd rundt med samurai sverd, kina ville hengt på rismarkene, araberne ville ridd rundt med sabler. Det er hvite som hele tiden presser på for å få utvikling. Dvs. at vi er den rasen som gir mest til verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert. Overalt der det er hvite, følger ikke-hvite etter. Hele verden vil være som oss, men inrømmer det ikke. Det er en grunn til at vi har begrepet "hvit flukt". Dvs. at hvite ikke vil bo med en hel gjeng med ikke-hvite som bærer dårlig gemytt, evner intelligens med seg. I germanske land har man avlet frem verdens største genier, og det er takket være hvite at vi har all teknologi som bil, fly, data o.l. Uten hvite ville japan ridd rundt med samurai sverd, kina ville hengt på rismarkene, araberne ville ridd rundt med sabler. Det er hvite som hele tiden presser på for å få utvikling. Dvs. at vi er den rasen som gir mest til verden.

 

Vel, grunnen til at f.eks afrikanere kommer til oss er kanskje det at våre vestlige kamerater i England og Frankrike drev voldtekt av hele dette kontinentet for ikke sååååå mange år tilbake? Så, vi har et samfunn som har tjent på denne voldtekten - det er klart at folk vil komme til oss som har det så bra (vi har jo beriket oss på plyndring, i hvert fall indirekte)

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...