Gå til innhold

Etnisk norsk i oslo?


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4070789.ece

 

La diskusjonen flyte litt om det teamet her, for det er i ferd med og bli et problem..

 

Regler for posten:

Ingen rasisme

Hold deg sakelig.

 

Vær så snill og ikkje ødlegg den tråden her med dårlige forslag om og stenge ute innvandring etc. For at det skal bli seriøst må en holde seg seriøs.

og viss du fortsatt meina det er seriøst så skal du vite at vi er pålagt og ta inn flyktninger.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om kriminalitet, er vel heller myndighetene som lar alle innvandrere bo ett sted slik at utlendingene ikke lærer seg norsk, norsk kultur osv.

 

Mulig tvangsassimilering eller noe lignende hadde vært løsningen, men slik ghetto tilstander på mortensrud og bjørndalen er usunt for alle parter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om kriminalitet, er vel heller myndighetene som lar alle innvandrere bo ett sted slik at utlendingene ikke lærer seg norsk, norsk kultur osv.

 

Mulig tvangsassimilering eller noe lignende hadde vært løsningen, men slik ghetto tilstander på mortensrud og bjørndalen er usunt for alle parter.

 

JA nå mente jeg vel ikke akkurat at det skulle være kriminelt det og samle folk på en plass slik. Foruten at det ødelegger nærmiljøet er det vel ikke noe problemer med det.

Men tenkte mer på det at det er lett å gjemme seg bort her i landet. Og at det er vanskelig og få kontrolert de som kommer inn hit.

Lenke til kommentar

Det er vell ingen hemmelighet at det problemet her har oppstått pga at vi har vært for naive. Vi er for imøtekommande mot andre kulturer, og legger for mye tilrette for at dei skal kunne etablere seg her, no seie ikkje eg at vi skal motarbeide dei kan få sitte og dissa bønnemøta sine. Men faktumet at det forstyrrer dei som har sitt opphav i ditta landet er alvorlig og kan føre til en del uønska situasjona, som i Malmø.

 

Eg husker for lenge siden, da var det en dokumentar om Islam i Norge, var vell Nrk eller tv2 eller noke. Der prata dei med en høgtståande mann innefor Islam som sa at Norske jenter oppfordret til voldtekt med måten dei gikk kledd på, og at det var sosialt akseptert og voldta disse jentene.

 

Eg meiner at vi burde innføre strike regler i skolen, forbud mot "snikislamisering"

 

Den spøken om at om 20 år blir det oppslag i vg om hvitmann i Oslo blir kanskje ikkje så utenkelig som mange tror..

 

Dette har ingenting med rasisme og gjøre, men rett og slett og ivare ta mine og andres intresser som fullblodig Norsk

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er bare begynnelsen. Disse innvandrermiljøene kommer ikke til å bli en del av det norske storsamfunnet, de skaper sine egne samfunn og gifter seg med fettere og kusiner fra hjemlandet (tenk om de skulle finne på å gifte seg med en vantro hund!). Ghetto-områdene er en kreftsvulst som sprer seg utover, og om noen ti-år så må vi nok amputere den østlige delen av Oslo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vell ingen hemmelighet at det problemet her har oppstått pga at vi har vært for naive. Vi er for imøtekommande mot andre kulturer, og legger for mye tilrette for at dei skal kunne etablere seg her, no seie ikkje eg at vi skal motarbeide dei kan få sitte og dissa bønnemøta sine. Men faktumet at det forstyrrer dei som har sitt opphav i ditta landet er alvorlig og kan føre til en del uønska situasjona, som i Malmø.

 

Eg husker for lenge siden, da var det en dokumentar om Islam i Norge, var vell Nrk eller tv2 eller noke. Der prata dei med en høgtståande mann innefor Islam som sa at Norske jenter oppfordret til voldtekt med måten dei gikk kledd på, og at det var sosialt akseptert og voldta disse jentene.

 

Eg meiner at vi burde innføre strike regler i skolen, forbud mot "snikislamisering"

 

Den spøken om at om 20 år blir det oppslag i vg om hvitmann i Oslo blir kanskje ikkje så utenkelig som mange tror..

 

Dette har ingenting med rasisme og gjøre, men rett og slett og ivare ta mine og andres intresser som fullblodig Norsk

 

 

 

Når du snakker om å legge til rette. Min samboer jobbet i barnehage. Der fikk våre nye landsmenn gratis barnehageplass for sine barn. Foreldrene til barna hadde ikke jobb, og gikk da hjemme begge to.

Altså, slikt skaper rasisme! Hvorfor skal de få gratis barnehageplass?? Et argument kan selfølgelig at de skal integreres. Men kjære venne. Hvilke signaler sender det til Ola Dunk?

 

 

Hvis våre nye landsmenn skal integreres i det norske samfunnet må de obligatorisk lære seg norsk. mange som bor her pater jo ikke norsk, og det blir da til at de går i egne grupper.

 

Når høutstående menn sier at norske jenter oppfordrer til voldtekt, og at det er OK og voldta dem. Mener jeg at vi bør stå klart frem og si at slikt funker det ikke her. Slike uttalelser er jo faktisk rasistiske.

 

Snu på flisa, tenk om det var krig og ulende her i Norge. Vi flykter til et muslimsk land fordi der skal det være så bra. Mange tusen nordmenn kommer, vi forlanger kirke, vi kritiserer hvordan de oppfører seg der nede. Hva hadde skjedd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jess, som wishmaster sier det er feil intigreringsystem det går ikke and og gi dem rettigheter som ikkje andre nordmenn har, skal innvandrere ha gratis barnehageplass skal vertfall Norske unger ha det.

 

Men naive godtruande normenn vet ikke hvordan den kulturen der fungerer, har selv jobbet med en del folk i fra forskjellige land og kulturer i og med at jeg er offshore arbeider og reiser litt her og litt der så får du fort med det hvor du har folk henne, og mi oppfatning va muslimene er at dem lyger på sin morsgrav så lenge dem slipper og miste stoltheten sin.

Det med ekstrenimse er en del utav den moderne muslimske kulturen, dem gjør alt med Allahs velsignelse og då er alt greit.

 

Ditta er et tema få legger seg bort i, regjeringa har i vertfall ikke baller til og gjøre noe med det.

 

Ditta er sånn eg meinar det burde vært:

1 Kriminell dom = rett ut aldri tilbake

Har du rulleblad = rett ut aldri tilbake

Er du i Norge i mer en 6 månder uten arbeid = rett ut aldri tilbake

Reiser du til hjemmlandet mer en 2 ganger i året = rett ut aldri tilbake

Driver du propagande og rekrutering til gjengmiljø = rett ut aldri tilbake

 

Vi må bevare Norske tradisjoner. Det neste blir vell at vi skal innføre fri på muslimske helligdager..

 

Og det med og beholde sakelighet prøvar eg og få fram et usaklige ting som og stenge ute flyktninger ol. gjør at ditta teamet her fort blir meir en spøk en en løsningsorinetert diskusjon, Siden vi er pålagt og ta imot flyktninger.

 

Men igjen her kommer vi til et nytt tema, vi ser aldri flyktninger lenger, for en flyktning skal i teorien reise tilbake til hjemmlandet når faren er over.

Det vi har i Norge er innvandrere som søker asyl, noko som gjer dei permanent oppholdstilatelse, og dissa reglane trenge innstramming.

Lenke til kommentar

Kan fort bli en ond sirkel dette her. Resultatet er dårlig utdanning, få jobbmuligheter, man skaffer seg unger istedet for jobb og man har det gående med flere og flere som får dårlig utdanning, ingen jobb, et hav med unger osv.

 

South Central LA, coming to a city near you!

Lenke til kommentar

Det er først og fremst et kvanitivt problem. For hver nye innvandrer vi tar imot blir problemet større, og det blir vanskeligere å integrere de som allerede er her, da innvandrermiljøene bare blir større og større. Så prioritet numero uno: begrens innvandringen betraktelig.

 

I tillegg er det helt essensielt at innvandrerbarn får kjentskap til norsk språk og kultur fra de er småtasser. Det sier seg selv at det blir vanskelig å integrere 6åringer som har vokst opp med å se på Allah-TV med den hjemmeværende moren. Altså, kutte kontantstøtte/evnt. tvinge de i barnehage.

 

Fuck morsmålsundervisning! Seriøst, hva faen? Gi de heller litt ekstra undervisning i norsk språk, kultur, normer, historie, verdigrunnlag, det er nok å ta av. Man må avlære æreskulturen før den får rotfeste, det er enprimitiv tankegang som ikke har noe å gjøre i et sivilisert samfunn.

 

Forbud mot hijab på småjenter, det er et overgrep mot barnet og segregerer henne fra det norske samfunnet.

 

Oppmuntre innvandrere til å bosette seg litt andre steder enn på østkanten av hovedstaden (ønomiske fordeler?).

 

Den generelle målsetningen burde være assimilering, og det bør tilrettelegges for dette, men det skal selvsagt ikke være samiske tilstander ie. ingen tvang.

 

faen jeg skulle vært politiker ass.

Endret av bögfisk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er først og fremst et kvanitivt problem. For hver nye innvandrer vi tar imot blir problemet større, og det blir vanskeligere å integrere de som allerede er her, da innvandrermiljøene bare blir større og større. Så prioritet numero uno: begrens innvandringen betraktelig.

 

I tillegg er det helt essensielt at innvandrerbarn får kjentskap til norsk språk og kultur fra de er småtasser. Det sier seg selv at det blir vanskelig å integrere 6åringer som har vokst opp med å se på Allah-TV med den hjemmeværende moren. Altså, kutte kontantstøtte/evnt. tvinge de i barnehage.

 

Fuck morsmålsundervisning! Seriøst, hva faen? Gi de heller litt ekstra undervisning i norsk språk, kultur, normer, historie, verdigrunnlag, nok å ta av. Man må avlære æreskulturen før den får rotfeste, det primitiv tankegang som ikke har noe å gjøre i et sivilisert samfunn.

 

Forbud mot hijab på småjenter, det er et overgrep mot barnet og segregerer henne fra det norske samfunnet.

 

Oppmuntre innvandrere til å bosette seg litt andre steder enn på østkanten av hovedstaden (ønomiske fordeler?).

 

Den generelle målsetningen burde være assimilering, og det bør tilrettelegges for dette, men det skal selvsagt ikke være samiske tilstander ie. ingen tvang.

 

faen jeg skulle vært politiker ass.

 

Både ja og nei

 

Roten til problemet er såklart barneoppdragelse, det med kultur.

Vi kan ikkje gjøre dem Norske, for det er dem ikkje. Det skal dem heller aldri få lov til og tru.

 

Det og gjøre Norge til et mindre atraktivtland er jo en ting, men grunnen til at Nordmenn er så populære er at vi er naive, vi er vennelige og imøtekommende av natur, det er Norsk kultur og være akseptabel og godta ting, skjøl så kommer eg i fra en familie som er som di fleste andre familier, ikkje spesielt kristne men har alikavell oppdratt meg i henhold til Norkse og kristne verdier, vi feier jul etc, akkurat som alle andre. Der ifra har eg også lært at en skal seie det en meiner, gjøre det en ønsker og prøve på det en trur på, og derfor repsketere andre for sitt.

 

Eg ser formeg at det er måten mange her inne tenker på. Men sånn fungerer ikke Muslim-verden, der er det rett og gale, feil og riktig.

 

Dei skal få ha sin religion, men dei skal ikkje påføye sine religiøse tradisjoner ol. på Nordmenn.

Vi hadde en muslim som ville at det skulle bli forbudt og spise heilkjøptt eller "ikke halal kjøtt" på arbeidsplassen vår, det ble ikke servert annet den turen :)

 

 

Det og spre innvandrere litt utover di små bygdene på vestlandet og nord-norge er et alternativ, der du setter i sammen en familie av: Jøder, Kristne og Muslmer og enkelt og greit tvier dem til og lære av hverandre.

Hvofor ikke?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de ikke bli norske? Jeg har flere innvandrervenner som er helt assimilert, og det ville vært feil å betegne de som noe annet en norske. Vi er jo alle etterfølgere (?) av noen som har innvandret til Norge en gang i tiden, så hvor mange generasjoner tar det før man kan kalle seg norsk?

 

Man trenger ikke gjøre Norge mindre attraktivt - hele asylinstittutet burde legges ned, og man burde sette langt strengere begrensninger på familieinnvandring.

 

Ellers er jeg enig i at man ikke burde la seg kneble av muslimenes krav. Såklart man skal være tolerant, men i dette tilfellet er det nødvendig å være intolerant for å opprettholde vår egen kultur. Muslimer er jevnt over, ironisk nok, ganske intolerante selv.

Endret av bögfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...