Hootie Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Hei Eg holder på å innstallere ubuntu server på maskinen min, men kom ganske tidlig over eit problem. Eg har bygget ein server uten cd-rom og booter fra usb. Etter at eg har valgt tastatur og skal innstalere ubuntu så kommer det opp "finn og monter cd-en", noke som eg selfølgelig ikkje har.. Kva gjer eg for å komme videre? Eg prøver å følge denne guiden: http://www.klikk.no/teknologi/data/article432774.ece, men istadenfor å komme til punktet med nettverkskort så kommer eg til sette opp cd. Endret 24. mars 2011 av Hootie Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hvordan har du laget Live-USBen Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Eg fulgte instuksene på fra ubuntu.com da eg lasta ned iso-filen. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Eg fulgte instuksene på fra ubuntu.com da eg lasta ned iso-filen. bug? kan gå til shell? montere usb sticken og la iso fila peike til cd rom eller no? Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Har funne ut at eg må gjer det, men finner ikkje ut korleis eg skal gjer det. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hadde samme problemet selv, synes det er litt klønete av Ubuntu, men sjekk denne linken: http://www.revouser.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=794. Der står det godt forklart hvordan man gjør det Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Er nesten som eg vurderer WHS istadenfor. Har ingen erfaring med linux fra før, og det virker som ein trenger godt med tid for å få "den perfekte serveren". Vil eg gå glipp av mangen funksjoner visst eg bruker WHS? Det eg skal bruke den til er å lagre film, bilder og musikk som eg skal dele med 3 pcer her i huset, samt ha mulighet for å fjernstyre på nettet. Den skal kunne kjøre squeezebox server med 3. part spotify plugin og streame video til ps3, boxee box e.l. Eg vil og ha mulighet til å sjå bilder/filmer på ipad/iphone. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Er nesten som eg vurderer WHS istadenfor. Har ingen erfaring med linux fra før, og det virker som ein trenger godt med tid for å få "den perfekte serveren". Vil eg gå glipp av mangen funksjoner visst eg bruker WHS? Det eg skal bruke den til er å lagre film, bilder og musikk som eg skal dele med 3 pcer her i huset, samt ha mulighet for å fjernstyre på nettet. Den skal kunne kjøre squeezebox server med 3. part spotify plugin og streame video til ps3, boxee box e.l. Eg vil og ha mulighet til å sjå bilder/filmer på ipad/iphone. sikkert ett klokt valg Lenke til kommentar
jonol Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Har du lite peiling på linux er WHS klart å foretrekke vis du ikke gidder å styre med å lære deg alt fra scratch(dog er linux mye bedre til 24/7 servere som kjører spillservere, websider osv.). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå