Gå til innhold

IKT driftsfag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-11 15:38, Makky skrev:

Hvordan er det med pc'er på ikt-linjene?


Får man fra skolen (Hva slags??)....eller?


 

På den skolen jeg går på (Ålesund VGS aka Latinskolen) Får IKT-klassene nye sett med pc'er vert år. Middels bra peser. Det vi fikk i år var Fujitsu Siemens Scenic peser med 900Mhz, GF2MX, 128mbram og 20GB hdd. Vi kan gjøre nesten det vi vil med de. Jeg har bare lagt til en xtra hdd i skuffesystem. i tilleg så har vi masse 486er å messe med. Skolen ha nå fått nytt data rom med ca 30 peser samme type bare P4 1,6Ghz.

 

Men så er kanskje vår skole veldig priveligert. :wink:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

---QUOTE---

On 2002-04-09 21:35, ueland85 skrev:

Noen hr som har kommt inn på IKT`en for 2002-2003, i lyngdal....

 

Må jo begynne og bli kjent med folka tidilig....

 

------------

 

Har du fått vite det alt?

 

Ekke helt med i sånne skole saker, men er det 1 år på videregående man snakker om her?

 

Fikk svar i mai, privatskoler har opptak på vinterkarakterer.....:grin:

Lenke til kommentar

året man gikk på skolen var ikke skummelt lærerikt akkurat, dårlig lærere. Sammen med elevene hadde vi det gøy. Måtte ta iniativ for å lære noe. Man må ikke bare tenke på selve skoleåret, for det er læretiden man lærer noe av. Nesten alle fra min klasse har fått lærling plass og vi trives! Når man er ferdig med lærlingtiden så burde man studere mer da. Husk at når man skal søke jobb så er det veeeeldig kjekt å rutte med 2 års erfaring i bedrift!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg synes nesten det virker som om en eller annen prøver å skremme oss vekk fra høyere utdanning.

 

Ta dette her for eksempel (opptakskrav for noe siv.ing. greier)

 

Opptakskrav: utdanning fra videregående skole som gir generell studiekompetanse og med en fagsammensetning som fyller disse kravene: 2+3MX + 3FY eller 2+3MX + 2FY og en fordypning i et annet teknisk/naturvitenskapelig fag på minst 10 timer i uken

 

Jeg skjønner **** ikke hva de mener med detta engang, er det jeg som er dum eller?

 

Er forresten 16 år og skal begynne på VGS nå i August

Lenke til kommentar

Junkfood Junkie:

 

De opptakskravene du siterte betyr noe sånn som følger:

at du må ha hatt andre- og tredjeklasse matte (2mx og 3mx), i tillegg til at du har hatt enten både tredje- og andreklasse fysikk ELLER bare andreklasse fysikk OG "en fordypning i et annet teknisk/ naturvitenskapelig fag på minst 10 timer i uken".

Ta det helt med ro, det er bare den verste fagkombinasjonen som finnes på videregående.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 01:51, Timberland skrev:

De opptakskravene du siterte betyr noe sånn som følger:

at du må ha hatt andre- og tredjeklasse matte (2mx og 3mx), i tillegg til at du har hatt enten både tredje- og andreklasse fysikk ELLER bare andreklasse fysikk OG "en fordypning i et annet teknisk/ naturvitenskapelig fag på minst 10 timer i uken".

Ta det helt med ro, det er bare den verste fagkombinasjonen som finnes på videregående.


 

Nei, du trenger faktisk ikke 2FY for å ta 3FY (iallefall ikke som privatist), så hvis det som Junkie siterer stemmer, trenger han ikke 2FY dersom han har 3FY.

 

Den verste fagkombinasjonen, i betydningen hardest, må vel være 2+3MX, 2+3FY, 2+3KJ, men da er du hardcore. Jeg hadde 2+3engelsk, 3MX, 2+3MY og 2+3systemutvikling. Nå går jeg på NTNU/siv.ing/it&kom og må konte fysikken.... Argh, teite elektromagnetisme.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 02:12, LarsC skrev:

...Nå går jeg på NTNU/siv.ing/it&kom og må konte fysikken.... Argh, teite elektromagnetisme.


 

ehehehee...../me got 1.0 på atom & halvlederfysikk eksamen. Shit happens. :smile:

 

Uansett, dere som driver å tar IKT-driftsfag (eller hva det nå enn heter,fantes ikke når jeg gikk på vidregående), hvorfor gidder dere å gå dette hvis dere ikke lærer noe? Må da være bedre å ta "vanlig" allmenfag, og så ta en videre utdannelse etterpå. F.eks høyskoleingeniør og så en mastergrad.Skal avslutte min utdannelse med MIT i Surfers Paradise i Australia nå....det MÅ jo bli bra!! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 02:12, LarsC skrev:


Den verste fagkombinasjonen, i betydningen hardest, må vel være 2+3MX, 2+3FY, 2+3KJ, men da er du hardcore.



 

Da jeg gikk på videregående hadde de lagt opp et "spesialtilbud". Man kunne ta Matte, Fysikk, Kjemi OG Biologi... Det ble ikke så veldig populært, men noen gjorde det faktisk.

 

MX og FY er noe man bør ha. Er ikke alle videregående skoler som er like flinke til å informere om dette. Man kan nesten ikke kalle det "generell studiekompetanse" uten MX og FY.

 

Svært mange videre studier krever disse fagene. Men for å studere f.eks. økonomi er BEDØK fra videregående helt unødvendig. For å studere jus er Rettslære unødvendig. Derimot trenger du MX for å bli siviløkonom...

 

Hvis du ikke VET at du ikke skal bli Ingeniør, Lege, Siviløkonom eller studere noe som har med data eller matematikk/naturfag å gjøre bør du velge MX og FY...

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 13:28, Timberland skrev:

Du har for så vidt rett i at du ikke trenger å ha 2fy for å ta 3fy, men det blir ikke akkurat noe enklere hvis du hopper rett på 3fy.


 

Enig, men 3FY er svjv nokså forskjellig fra 2FY innholdsmessig. Jeg tok 3MX uten å ha tatt 2MX og det gikk glatt, uten sammenlikning forøvrig.

 

Quote:

Du har forøvrig rett i at kombinasjonen fy+mx+kj er noe dritt, har personlige erfaringer fra det feltet.


 

Nja, jeg ville ikke sagt at det er noe dritt. Jeg liker realfag. Men det er nok sykt hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...