Gå til innhold

IKT driftsfag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

går for øyeblikket IKT jeg :grin:

grei linje det, men hvis du vil gå videre må du ta allmennfaglig påbygging da :razz:

ellers blir du utplassert i bedrift i 2 år etter det ene året på skolen, eventuelt allmennn påbygging!

Eneste negative med fagene er at det fins allmenn :grin: , men det kommer da også an på lærerene du får :razz:

Lenke til kommentar

Har selv gått IKT-driftsfag og synes dette er en helt grei linje. Hadde gått VK1 elektronikk året før, så jeg slapp unna med nesten alle almenfagene. (bortsett fra engelsk, der du må ha 1 time extra i uka). Linjen er absolutt å anbefale for folk som vil jobbe med data.

Det er også lett å finne lærlingeplass innen yrket!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 16:14, Knight skrev:

Har selv gått IKT-driftsfag og synes dette er en helt grei linje. Hadde gått VK1 elektronikk året før, så jeg slapp unna med nesten alle almenfagene. (bortsett fra engelsk, der du må ha 1 time extra i uka). Linjen er absolutt å anbefale for folk som vil jobbe med data.

Det er også lett å finne lærlingeplass innen yrket!



 

Får man lærlingeplass via skolen, eller er dette noe man må skaffe selv? Hva er forresten de mest vanlige lærlingeplassene?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-03 16:14, Knight skrev:

Har selv gått IKT-driftsfag og synes dette er en helt grei linje. Hadde gått VK1 elektronikk året før, så jeg slapp unna med nesten alle almenfagene. (bortsett fra engelsk, der du må ha 1 time extra i uka). Linjen er absolutt å anbefale for folk som vil jobbe med data.

Det er også lett å finne lærlingeplass innen yrket!



 

lett å finne lærlingeplass?? kjenner en som gikk ut fra ikt-driftsfag fra tønsberg maritime skole i sommer. har enda ikke fått noen lærlingeplass. hverken i oslo, sandefjord, tønsberg eller larvik. han har nesten gitt opp nå.... noen tips jeg kan overlevere for å finne plass??

Lenke til kommentar

Lønn; ca. 5000 første halvår...

Uansett, det kommer an på hvor man kommer. Jeg tror imidlertid ikke at det er så smart å bare satse på ikt-driftsfag. Jeg tror man bør ha flere bein å stå på. Man bør i alle fall få seg allmenn studiekompetanse før det er for "sent".

 

Problemet til mange bedrifter er at de ikke hvet hva de som har gått på ikt kan... Det er problemet med en såpass ny linje...

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke at dere stiller så fryktelig sterkt ute på arbeidsmarkedet ettersom mange velger å ta mye høyere utdanning som siv.ing. eller Master......

 

Vet jo ikke om det går ann å få lurt noen til å lønne dere litt for høyt, men tror det kan bli vanskelig....:smile:

Lenke til kommentar

Jeg gikk IKT Driftsfag... utrolig dårlig med læreplass og egentlig dårlig oplegg.

 

Går It-Kandidat nå på IT-Akademiet , lærer MYE mer der .. og litt mer avansert en slik lager man en mappe , og slik stapper man i en tp .. haha IKT var kun for å sitte på rassen og laste ned et år .. så får man typisk en b jobb i komunen eller hos arne's pølse på hjørnet med 3 pc'er... det er altfor mye almenn hore fag som en har INGEN bruk for , de burde brukt tiden på å lære noe fornuftig noe , istedetfor å lære når ivar åsen stod å kauka ned i ei bok et drittspråk som han kan stappe et vist sted (nynorsk)

 

Spør du meg så er det ikke så mange som vil ha IKT Folk etter å jeg har fått erfart og sett av de 30 som gikk ut det året , var vel .. 2-3 som fikk plass.. resten går på andre greier nå .. påbygging..

 

Håper jeg får noe mer fornuftig ut av dette året da :smile:

 

Skal gå et år til .. nettverk..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 16:27, CdBuRnR skrev:

Jeg gikk IKT Driftsfag... utrolig dårlig med læreplass og egentlig dårlig oplegg.


Går It-Kandidat nå på IT-Akademiet , lærer MYE mer der .. og litt mer avansert en slik lager man en mappe , og slik stapper man i en tp .. haha IKT var kun for å sitte på rassen og laste ned et år .. så får man typisk en b jobb i komunen eller hos arne's pølse på hjørnet med 3 pc'er... det er altfor mye almenn hore fag som en har INGEN bruk for , de burde brukt tiden på å lære noe fornuftig noe , istedetfor å lære når ivar åsen stod å kauka ned i ei bok et drittspråk som han kan stappe et vist sted (nynorsk)


Spør du meg så er det ikke så mange som vil ha IKT Folk etter å jeg har fått erfart og sett av de 30 som gikk ut det året , var vel .. 2-3 som fikk plass.. resten går på andre greier nå .. påbygging..


Håper jeg får noe mer fornuftig ut av dette året da :smile:


Skal gå et år til .. nettverk..



 

 

Er det ikke også noe med at faget varierer veldig fra plass til plass og skole til skole?! Tenker da på "kvaliteten" av faget, undervisningen mm.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: script på 2002-02-04 16:31 ]

Lenke til kommentar

LES DETTE ALLE SOM ER INNTERRESERT I IKT-DRIFTSFAG.

 

JEG GÅR DETTE NÅ Å DET ER SINNSYKT RÅTT... JA DERSOM DU HAR GK ALLMENN FRA FØR, KOMMER DU TIL Å FÅ MINDRE ALLMENNFAG, MEN ISTEDET MÅ DU VELGE ETT ANNET FAG, DEI I KLASSA MI HAR VALGT ENGELSK OG REGNSKAP.

 

OG DERSOM DU VIL STUDERE VIDERE MÅ DU GÅ ALLMEN PÅBYGGING, ELLER FORKURS, MEN DET SMARTE ER ¨Å GJØRE SOM JEG HAR TENKT, GÅ VK1 IKT-DRIFTSFAG, SÅ GÅR DU LÆRLING 2 ÅR I MILLITERET, FOR DA BLIR DU FERDIG MED FØRSTEGANGSTJENESTEN DET FØRSTE ÅRET, OG DET ANDRE ÅRET FÅR DU NESTE 8500KR I LØNN PR MND. OG DU BUR, SPISER OG FÅR KLÆR GRATIS. I TILLEG KAN DU TA PÅGYGGINGA DER, OG BRUKER DU 2 ÅR PÅ NOKO SOM VANLIGVIS TAR 4

 

KJEMPE GENIALT ELLER:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 17:55, teaspoon skrev:

LES DETTE ALLE SOM ER INNTERRESERT I IKT-DRIFTSFAG.


JEG GÅR DETTE NÅ Å DET ER SINNSYKT RÅTT... JA DERSOM DU HAR GK ALLMENN FRA FØR, KOMMER DU TIL Å FÅ MINDRE ALLMENNFAG, MEN ISTEDET MÅ DU VELGE ETT ANNET FAG, DEI I KLASSA MI HAR VALGT ENGELSK OG REGNSKAP.


OG DERSOM DU VIL STUDERE VIDERE MÅ DU GÅ ALLMEN PÅBYGGING, ELLER FORKURS, MEN DET SMARTE ER ¨Å GJØRE SOM JEG HAR TENKT, GÅ VK1 IKT-DRIFTSFAG, SÅ GÅR DU LÆRLING 2 ÅR I MILLITERET, FOR DA BLIR DU FERDIG MED FØRSTEGANGSTJENESTEN DET FØRSTE ÅRET, OG DET ANDRE ÅRET FÅR DU NESTE 8500KR I LØNN PR MND. OG DU BUR, SPISER OG FÅR KLÆR GRATIS. I TILLEG KAN DU TA PÅGYGGINGA DER, OG BRUKER DU 2 ÅR PÅ NOKO SOM VANLIGVIS TAR 4


KJEMPE GENIALT ELLER:



 

 

hmmm.. kan man være lærling i millitæret samtidig som man tar førstegangstjenesten da? Går det ann??!

Lenke til kommentar

Går for tiden IKT selv.

Og det er jo en grei linje hvis du bare skal ha det på papiret at du kan dette.

 

Men bli ikke overasket over at du gjerne kan mer en lærerne og at de ofte tar feil, jeg sitter mesteparten av tida å surfer rundt.

 

Har også laget en egen StarCraft klan i klassa mi da som følge av at vi har lite å gjøre.

 

Du lærer litt om:

Html

Acces

Word

Exel

Nettverk (simple saker)

 

 

Jeg kan ikke så veldig mye.. kan litt om mye, og det eneste ordet jeg ikke kunne fra før som jeg har lært på ikt til nå er "stemps" og det er i gymmen!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-04 20:42, 30st3n skrev:

Går for tiden IKT selv.

Og det er jo en grei linje hvis du bare skal ha det på papiret at du kan dette.


Men bli ikke overasket over at du gjerne kan mer en lærerne og at de ofte tar feil, jeg sitter mesteparten av tida å surfer rundt.


Har også laget en egen StarCraft klan i klassa mi da som følge av at vi har lite å gjøre.


Du lærer litt om:

Html

Acces

Word

Exel

Nettverk (simple saker)



Jeg kan ikke så veldig mye.. kan litt om mye, og det eneste ordet jeg ikke kunne fra før som jeg har lært på ikt til nå er "stemps" og det er i gymmen!!!



 

De tingene du nevner der du skriver om der lærte jo jeg i IT-Studieretningsfag på videregående....

Er det ikke mer enn det så har jo jeg også på pappiret at jeg kan "endel".............:razz:

Lenke til kommentar

Går du allmenn først, så er det også en del skoler du ikke trenger å ta noe ekstra fag på. (f.eks strømmen vgs) Da ender du opp med å slippe engelsk og norsk.

Masse data. Og hvis du jobber hardt for det og er lur, skaffer du deg jobb hos noen "store". Ikke kommunerelatert arbeid. Siemens anbefales!! =)

Det som også er digg er at hvis du ikke er talentløs på data, trenger du ikke gjøre annet enn å spille og laste stæsj hele året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...