Gå til innhold

Måten media angriper på.


Anbefalte innlegg

Er det bare eg som ser måten media skråstillerting i forhold til ken dei stille saken i mot?

 

I seinare tid har det vært flerie skandaler som media har fanget opp på forskjellige måter og behandler med forskjellige synspunkt alt etter oppfatning av individuelle personer.

 

Ta til dømes den nyeste FRP saken, der dei går til angrip på stortingsreseprentanter og høgtstående ledere i et av Norges største partier fordet at en Ordfører kanditat blir beskyldet og tilstår pedofili, foresten samme mann som sier at overgripsmenn bør bli kastrerte, han kan godt gå forann med et godt eksempel der ;) men det ble litt OT.

 

Om dette hadde vært foreksempel et stort firma der det blir sagt at noken har gjort sånn og sånn, så kan ikkje bedrifta ta ansvaret for det en enkelt person har utført?

 

Greit nok, enkelte personer kunne ha visst om at personen hadde utført en krimnell handling mot en mindreårig, som eg på ingen måte prøva og rettferdiggjøre, men kan en stille Fremskritspartiet som ansvarlig for en person si handling? kan Fremskritspartiet gå forann og rydde opp i ditta? Det og anmelde en sak er ganske enkelt og greit, skjøl om mann er 15 eller 11 for den saksskyld denne stakkars ungen må no vell ha hatt foreldre?

Syns det er feil at Media skal skråstille ditta for og få det til og slå tilbake negativt på et politisk parti, men at foreksempel en høgtståande politiker i AP går ut og benekta at holocaust har noken gang forekomt, neida det fekk bare en liten siderubikk i VG uten bilde, var knapt nok at verken eg eller noken andre såg det den dagen i vertfall ..

 

Det har vært fleire skandaler i Arbeiderpartiet og dei andre partia for den saksskyld som har blitt tona ned med at dei har stått rett opp og ned og nekta og nekta og nekta, og tilslutt så ebba det bare ut i glømmeboka både av Media og av det norskefolk.

 

Ditta er bare fleire eksempel på kordan Media velge sine "kamper" på

 

Men ka er det egentlig det handler om? og få flere lesera?

 

Kall ditta gjerne paranoidt, men har forunda meg litt overtid ditta her, og har sett veldig mye på det, og ditta gjelde meir en bare politkk, men også sport, og en del andre ting..

Noken som dela syn her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også mange saker hvor media har forfulgt det, f.eks Tore Tønne-saken.

 

I den aktuelle saken du referer til synes jeg det blir latterlig av FrP å vri seg unna. De visste om dette og hadde diskutert det, både med og uten synderen selv. De mener også at den katolske kirke burde gått til politiet i tilsvarende situasjon, men mener at de selv ikke kunne gjøre det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, men sjå for det at ditta hadde skjedd i et Firma, trur du ledelsen i firmaet hadde angitt et styremedlem til politiet? eller hadde dei venta på en formell anmeldelse..

 

Det er helt feil måte av FRP og angripe saken på, dei burde heller ha gått ut med en offentlig beklagelse, men beholdt ryggraden med at dei ikkje kan ta ansvar for enkeltpersoner sine handlinger.

 

Men igjen eg tviler på at ditta er komt heilt opp og som du sier Tore Tønne saken endte jo tragisk, der media nesten fant han før politiet..

 

Men ka burde FRP ha gjort då? anmeldt ditta skjøl?

 

FRP handla på den einaste måten dei kunne handle ut i fra situasjonen der og då, dei venta på en formell anmeldelse hadde då mest sansynelig sunspandert vedkommande venta på en evt. dom sia du e uskyldig til det motsatte e bevist blablabla.. også deretter fjerna vedkommande, men etter at media har stilt lyset rett på øverste nivå som ikkje nødvendigvis var klar over tilfellet..

 

Ditta blir bare domt utav media.

Lenke til kommentar

Nei, viss du blir voldtatt, så kan ikkje du gå til sjefen til han som voldtok deg og seie "Du skal anmelde han"

Nei, men så er verken FrP eller den katolske kirken bedrifter. Begge er samfunnsaktører med sterkt moralsk ansvar og i forhold til at FrP framsatte kravet mot den kirken så ser jeg ikke forskjell på DKK og FrP...

 

Og kor er foreldrene?

De antok vel at ungene deres var i gode hender, ettersom de var med ansvarlige voksne på gode politiske møter og holdt dem unna skumle menn...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Såklart, det er et moralskansvar og dei burde vell kanskje gått inn og gitt støtte, men det blir spekulasjon og etterpåklokskap, noke som og media er verdensmestera i..

 

Eg meinar i etterkant, eg går enkelt og greit bare ut i fra at foreldra visste ditta, sia i følge media at nesten alle som melde seg inn i FRP får briefing om dinna saka tilsendt i posten

Lenke til kommentar

Jeg antar at dette er noe de får tilsendt NÅ og ikke i løpet av det 1,5 året som har gått siden de åpenbart hadde en diskusjon om en slik sak i styret?...

 

Det er ikke etterpåklokskap å si at de burde ha gått til politiet med saken, de mente for 1-2 år siden eller når dette var at kirken hadde ansvar for å gå til politiet i en lik sak. Da burde de selv ha gått til politiet... De burde ikke kreve noe mer av andre enn av seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare eg som ser måten media skråstillerting i forhold til ken dei stille saken i mot?

 

[klippe]

 

Ditta er bare fleire eksempel på kordan Media velge sine "kamper" på

 

Men ka er det egentlig det handler om? og få flere lesera?

 

Kall ditta gjerne paranoidt, men har forunda meg litt overtid ditta her, og har sett veldig mye på det, og ditta gjelde meir en bare politkk, men også sport, og en del andre ting..

Noken som dela syn her?

 

Jeg synes også at det er litt merkelig, ikke medias framstilling men selve saken. Såvidt jeg har fått med meg er det kun snakk om frivillig kyssing og noe filming på et bad. Dessuten var jo ikke dette akuratt småbarn.

 

Avisene forsøker vel å få flest mulig lesere, og dette er et tema som engasjerer folk følelsesmessig.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes også at det er litt merkelig, ikke medias framstilling men selve saken. Såvidt jeg har fått med meg er det kun snakk om frivillig kyssing og noe filming på et bad. Dessuten var jo ikke dette akuratt småbarn.

 

Avisene forsøker vel å få flest mulig lesere, og dette er et tema som engasjerer folk følelsesmessig.

Førstesaken var kyssing og filming på bad. Hvorpå sistnevnte er forbudt uten samtykke.

 

Deretter kom det inn tips om flere "morsomme" forhold...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...