Gå til innhold

Skal kjøpe ny gaming laptop (opptil 25k)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1920p med medium innstillinger er det greit? crysis 2 er ikke helt ferdig (med noen grafikk innstillinger) så kan ikke garantere noe!!!!!!

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600341;c:100560;fl:0 med 8gb ram og amd m6970 ca 15-16k! (et gtx485 er bedre men det koster mer en det smaker)

du bør også ta med en bedre hdd

hvor høy grafikk ønsker du å spille crysis 2 på?

sli/CF er ikke akkurat optimalisert for bærebare og det koster MYE!!!!! det gjør også pcen veldig høy/tjukk!

en stasjonær til 8-10k bør klare crysis 2 uten problemer (hvis stasjonær er et alternativ)

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt et budsjett på opptil 25k for å kjøpe en GAMING laptop, så hadde jeg valgt Alienware M17X R3. Kjøper du den med 6970m og 1080p skjerm fra dell må du ut med rundt 20-23k, men hvis du bestiller den fra USA med samme speccs trenger du kun ut med 14-15k tilsammen, dette er inkl. moms og toll. Kjøpte min M17X fra hidevolution. Dolleren er latterlig billig nå. 1 dollar = 5.6kr.

Dell Norge: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=no&cs=nodhs1&kc=NRSA1702&l=no&m_30=322839&oc=N00W7V01&rbc=N00W7V01&s=dhs

Hidevolution USA: http://www.hidevolution.com/alienware-m17x-r-3-custom-built-to-order.html

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si hva som kan kjøre crysis 2 på max da demoen kun hadde DX9. Så det er ingen tester på Crysis 2 på max med DX11 med 6970m. Men med 5870m, som er nesten halvparten så god som 6970, så kan jeg kjøre crysis 2 med DX9 på extreme med 27 fps ca. Så jeg vil tro 6970m vil kunne kjøre på max, og jeg ville derfor valgt en laptop med dette grafikkortet. 485m som er 10-15% bedre enn 6970, og koster dobbelt så mye er ikke noe å tenke på etter min mening heller.

Lenke til kommentar

Dagens spill krever kun max 2gb med ram, og 4gb vil bli fullt utnyttet en gang neste år etter hva jeg har lest. Dette er kun hva folk tror da. Ram kan uansett lett byttes ut og kan kjøpes for en billig penge om en ønsker å oppgradere senere. Men 4gb vil holde ut dette året.

Når det kommer til prosessorer så er i7 2720QM den som gir best ytelse for pengene med en turbo boost på 3.3ghz. Hvis man vil ha en bedre prosessor koster det veldig mye for lite ytelse. I7 2820QM har en turbo boost på 3.4ghz, og koster dobbelt så mye som 2720QM.

3D gaming er omdiskutert, noen liker det andre ikke. 3D i bærbare krever et veldig bra grafikkort for å kunne kjøre spill på høy grafikk. Skrur du på 3D vil du få færre FPS.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Den bærbare maskinen som pr. dags dato yter absolutt best til spilling, er jo Multicom Kunshan X7200. SLI GTX 460/480/485M, desktop prosessor opp til Core i7 980x.

Men den er ennå ikke oppdatert med Sandy Bridge prosessor, og vil trolig ikke bli det før til sommeren.

Men fordi X7200 med et slikt oppsett blir over budsjettet ditt, vil jeg nok heller anbefale deg å se på Multicom Kunshan P170, med enten HD 6970M eller GTX 485M. Man får mye mer for pengene med en sånn i forhold til en Alienware M17x-R3.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...