Gå til innhold

Hvilken konsoll for meg?

KeyanZa

Anbefalte innlegg

Hey

Gammmel pc gamer vurderer å begynne å spille litt igjen for å kose meg :)

er 29.

Atm har jeg kun en liten laptop som knapt nok drar minesviper, derfor vurderer jeg å skaffe meg en konsoll, hvilken passer da for meg?

Liker vel litt av alt spill, men tror jeg kommer til å spille litt sann fighter spill ala tekken, mortal kombat.

andre spill jeg kan komme til å spille er noe ala hitman, wow, civ, flyspill osv osv.

Har ikke satt meg så godt inn i hva dem enkelte maskiner har tilgjenglig

Kunne tenkt meg online spilling.

Ikke så gale pris på spill

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du venner som spiler x box 360 eller ps3? velg det de har.

Hvis ikke det betyr noe , hadde jeg valgt PS3.

Gratis online

vidzone (tusenvis av musikkvideoer , gratis)

Ps3 media server

Blu-Ray spiller

F eks spill som killzone, MAG, Little Big Planet, Uncharted og Resistance er god grunn nok. :)

Lenke til kommentar

Skal du spille fighting spill online så vil jeg så absolutt ikke anbefale PS3. Fighting-spill må ha lag-free connection for at det skal være gøy. Og at PS3 har blu-ray bør ikke påvirke valget ditt på noen som helst måte. Du får bedre blu-ray spillere for rundt 1000kr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner godt folk velger PS3, da 360 i år har nesten ikke noen "store" eksklusiver iår foruten Gears 3, Forza 4 og Codename ditt og datt :tease:. På PS3 er det bare mer en Blu-Ray, den har sinnsykt mange bra eksklusiver som får hakene til å falle av!

Går for PS3 du, bare 400kr dyrere en X360

Lenke til kommentar

360 og PS3 har noenlunde likt utvalg av slåssespill(Tekken, Street Fighter, Mortal Kombat, Blazeblue, Marvel VS. Capcom etc). Du vil med andre ord ha nok av slåssespill å velge mellom til begge platformene.

Når det gjelder flyspill og Hitman-serien er utvalget dårligere. Ace Combat 6 og Hitman 4 fins bare til 360, men oppfølgerne er på vei til både 360 og PS3.

Noen andre spill du kan ta en titt på: Warhawk(PS3), Snoopy Flying Ace(360), Splinter Cell Conviction(360), MGS4(PS3), Assassin's Creed 2/Brotherhood(360/PS3)

360 er kjent for å ha den beste online-tjenesten, men der må du til gjengjeld betale for å spille over nettet.

Lenke til kommentar

Skal du spille fighting spill online så vil jeg så absolutt ikke anbefale PS3. Fighting-spill må ha lag-free connection for at det skal være gøy. Og at PS3 har blu-ray bør ikke påvirke valget ditt på noen som helst måte. Du får bedre blu-ray spillere for rundt 1000kr.

Jaha, og da må man ut med enda en 1000 lapp når man kan få den inkludert i prisen gratis ellers...

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sikkert TS har behov for blu-ray spiller heller... Da sparer han 300-400 hvis han velger xbox 360. Skulle han senere finne ut at han faktisk har bruk for blu-ray spiller så kan han da bruke de 300-400kr han sparte på en stand-alone blu-ray spiller til 1000kr som er bedre. PS3 blir liksom firstprice kvalitet overall. Eneste PS3 kan komme med er et par gode eksklusive spill sånn som jeg ser det. Og hvis det frister så bør han kjøpe PS3.

Nå ser det allikevel ut som han har kjøpt PS3 med to multiplattform spill. Ville ikke anbefalt en PS3 til noen som bare skal kjøpe multiplattform-spill hvertfall, ikke at jeg tror TS bare har tenkt til det. Men han har vel sin grunn til at han valgte PS3.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sikkert TS har behov for blu-ray spiller heller... Da sparer han 300-400 hvis han velger xbox 360. Skulle han senere finne ut at han faktisk har bruk for blu-ray spiller så kan han da bruke de 300-400kr han sparte på en stand-alone blu-ray spiller til 1000kr som er bedre. PS3 blir liksom firstprice kvalitet overall. Eneste PS3 kan komme med er et par gode eksklusive spill sånn som jeg ser det. Og hvis det frister så bør han kjøpe PS3.

Nå ser det allikevel ut som han har kjøpt PS3 med to multiplattform spill. Ville ikke anbefalt en PS3 til noen som bare skal kjøpe multiplattform-spill hvertfall, ikke at jeg tror TS bare har tenkt til det. Men han har vel sin grunn til at han valgte PS3.

Huff.

PS3 er en god bluerayspiller, du aner ikke hva du snakker om. Selv om dette ikke var noe TS spurte etter, så trenger du ikke komme med dette oppgulpet. Jeg har eid Ps3 fra slippdato, og har ingenting å utsette på mediadelen. Hadde du eid en ps3 hadde du sagt det samme, men jeg mistenker at du aldri har prøvd noe annet enn xbox.

edit: En god indikasjon på fanboi-alert er signaturen din.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Ja, det er vel oppgulp så lenge du ikke liker å høre det. Alt du er uenig i er vel oppgulp. Så man er fanboy om man foretrekker en duppedings foran en annen? Da er vi vel alle fanboys. Tror ikke du har skjønt begrepet fanboy helt.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel oppgulp så lenge du ikke liker å høre det. Alt du er uenig i er vel oppgulp. Så man er fanboy om man foretrekker en duppedings foran en annen? Da er vi vel alle fanboys. Tror ikke du har skjønt begrepet fanboy helt.

Fanboy er balnt annet å snakke ned om den konkurrerende dingsen uten å ha prøvd noe annet enn sin egen. Ps3 har fått strålende kritikker på blurayspilleren sin. Så nå er jeg spent: Hva har du å utsette på den? (DVD-spilleren derimot er ikke bra)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...