johndoe144 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg vurderer å skaffe meg et Chello-abonnement fra UPC. Ikke fordi det er spesielt billig eller raskt, men fordi det bare har 2 mnd bindingstid. Man kan velge mellom "gjør det selv"-installering for kr 295 eller installering med montør for kr 795. Noen som vet hvor vanskelig det er å installere selv? Må man være elektriker for å klare det, eller går det fint med et minimum av elektrokunnskaper? Noen her som har Chello-abonnement? Fornøyd/misfornøyd? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er ikke vanskelig. Følg bruksanvisningen så går det nok fint Lett måte å spare de kronene på! Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 "Gjør det selv" pakken er ikke det minste vanskelig. Har du ett NIC (nettverkskort) i PC'en fra før så er det bare å sette opp kabelmodemet og plugge i noen ledninger. Du trenger ikke innstallere noe spesiell programvare og IP adresse får du via DHCP. Da jeg anskaffet Chello så var "Gjør det selv" pakken gratis (depositum for modemet riktignok) og ingen bindingstid... men det var tydligvis dengang. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Takk for svar. Da tror jeg at jeg satser på "gjør det selv"-pakken. Hvis jeg skulle få problemer underveis, er det sikkert noen her på forumet som kan hjelpe. SamVimes: Er du fornøyd med Chello-abonnementet ditt? Har hørt at Chello har veldig dårlig kundeservice og at det nesten er umulig å nå dem på telefon. Lenke til kommentar
JudgeHawk Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Har upc (1024/384) og er stort sett fornøyd. Fikk dette jan/feb uten bindingstid (Tror du slipper dersom du ikke hopper på en kampanje) Stort sett fornøyd med respons på support, har sluppet å vente mer en 5 min når jeg har ringt. Problemet er at du ofte treffer på konsulenter på supporten som har mindre peiling enn en middels ungdomsskoleelev og bare ramser opp noe som står i en eller annen manual de har liggende... Hadde litt problemer med å få kontakt med dhcp i begynnelse(bare 2 av 3 maskiner fikk ip), og da var det vanskelig å få noe hjelp. Endte opp med å bruke en maskin som gateway for de to andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå