Qwseyvnd Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg har Ubuntu 10.10 på maskinen. Det gikk fint å installere nVidia driver i 3D, men da får jeg kun error melding at X fins ikke. JEg lette etter Intel HD driver tillegg for 2D. Fordi akkurat denne maskinen, ASUS N73Jn, har hybrid løsning. Men jeg fant ingen driver til Intel HD skjermkort for 2D. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 xserver-xorg-video-intel Vil tro den allerede er installert. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg fant at den er allerede installert. Hvordan konfigurerer jeg den til å bruke Intel HD ? Hvis ikke det går an med dataspillene, hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Intel HD er vel et onboard-kort som er ca. helt ubrukelig til alt annet enn nettleser. Tror nok ikke du kommer langt med spill, dessverre. Bruk nvidia-kortet til det. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Code: oyvind@oyvind-N73Jn:~$ glxinfo name of display: :1.0 Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Da er 2D/3D ikke installert... Code: oyvind@oyvind-N73Jn:~$ glxinfo name of display: :1.0 Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":1.0". Da er 2D/3D ikke installert... Hvordan bruker jeg nvidia kort til det og disable Intel HD, jeg tror det går ikke an fordi Intel HD er sekundær på samme skjerm som primær nvidia fordi den er hybrid... Forslag ? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Bruker du xorg.conf? Ser du redigerte/quotet. Tjah, du kan vel lage et script som bytter mellom to forskjellige xorg.conf-filer og restarter X. Ingen aning om det går an å hot-swappe. Prøv dette: http://linux-hybrid-graphics.blogspot.com/ http://en.gentoo-wiki.com/wiki/Vga_switcheroo Endret 24. mars 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg tør ikke å gjøre endringer i linux kjernen for å unngå å ødelegge systemet for denne maskinen jeg bruker, ASUS N73Jn er halvt år gammel. Den andre jeg har, Gateway P-7811FX, er 2 år og 9 måneder gammel, garantien er gått over 1 år. Denne gamle pc fungerer glimrende til spill under linux. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Du trenger ikke fjerne den kernelen du bruker nå og ødelegge noenting for å prøve en selvkompilert kernel. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 OK, skal prøve, holder på å kompilere linux kjernen versjon 2.6.38. Jeg spør om noe... Er geForce GT 335M like kraftig som 9800m GTS ? Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ser ut som 9800 er litt bedre: GeForce 9800M GTS 797GeForce GT 335M 623 http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?cpu=GeForce+GT+335M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå