Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sterke konsentrasjonsvansker, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en rimelig rolig og avbalansert fyr. Jeg takler det meste av oppgaver jeg er satt til. Problemet mitt er at jeg går vg3, og jeg klarer ikke å fokusere når jeg skal lese eller gjøre lekser. Jeg klarer rett og slett ikke å lese tekster. Det går helt fint å lese tekster på nett og slike ting jeg søker etter på nettet f.eks. Men det fungerer ikke med skole. Jeg har glemt hva jeg har lest etter 2-3 minutter etter jeg har lest dem. Hva skal jeg gjøre?!

Jeg klarer ikke å lese fagstoff som har med skolen å gjøre. Går bare ikke. Er det noe galt med meg? Jeg har ingen andre problemer annet enn dette, jeg har ikke ADHD ellernoe slikt. Er veldig normal ellers. Har total skolesperre.

Hjelp?

Postet av anonym: 2a9abfc0dd60f16dc372af39610285b6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg er en rimelig rolig og avbalansert fyr. Jeg takler det meste av oppgaver jeg er satt til. Problemet mitt er at jeg går vg3, og jeg klarer ikke å fokusere når jeg skal lese eller gjøre lekser. Jeg klarer rett og slett ikke å lese tekster. Det går helt fint å lese tekster på nett og slike ting jeg søker etter på nettet f.eks. Men det fungerer ikke med skole. Jeg har glemt hva jeg har lest etter 2-3 minutter etter jeg har lest dem. Hva skal jeg gjøre?!

Jeg klarer ikke å lese fagstoff som har med skolen å gjøre. Går bare ikke. Er det noe galt med meg? Jeg har ingen andre problemer annet enn dette, jeg har ikke ADHD ellernoe slikt. Er veldig normal ellers. Har total skolesperre.

Hjelp?

Postet av anonym: 2a9abfc0dd60f16dc372af39610285b6

Det samme skjer med meg :blush:

Lenke til kommentar

Har dere et fornuftig kosthold da ?

Husk å spis grønnsaker og frukt i alle fargene og prøv å unngå usunn mat som pizza, burger, brus, is og godter. Drikk rikelig med friskt vann jevnt ut over dagen. Ca 0,03 liter * kroppsvekt i kg et et godt siktemål.

Ta i alle fall et godt vitamin og mineraltilskudd + Omega 3.

Trening er også effektivt for å få mer effekt ut av hjernen.

Eksta tilskudd som kan vurderes er Krillolje (for det mentale) og lecitin. Ved stress kan du også ta ekstra B-vitaminer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...