sdf123 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Har skaffet meg en SATA/IDE til USB2.0, slik at jeg kan koble til disker til PCn kjapt og enkelt. Jeg har brukt den sammen med 3 x 250GB og 1 x 500GB. Alle dukker kjapt opp i Disk Behandling. Når jeg skulle sette i den siste disken på 1TB, så kom det ikke opp noen disker, kun at jeg måtte "Initialize Disk" og velge MPR eller GPT. Jeg valgte MBR, men får da opp at "The device is not ready". Det samme skjer om jeg velger GPT. Og det samme skjer om jeg ikke har noe disk i adapteret, men andre ord så er disken ødelagt eller så finner ikke PCn disken gjennom adapteret. Jeg tok da å satte 1TB SATA disken inn i PCn, for å sjekke om jeg fikk noe liv i den der, og vips alt funker utmerket. Mitt spørsmål er, kan det være at dette adapteret ikke støtter disker over 1TB? Eller er det noe annet som jeg kan teste? Alle diskene er Samsung disker. Dette er et Dealextreme produkt, ligner veldig på dette: http://www.dealextreme.com/p/usb-2-0-to-all-ide-sata-hdd-adapter-converter-cable-54328 Endret 24. mars 2011 av everlong Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Vell har brukt noe lignende før, var IDE til SATA. Uansett, her var den kresen på hva den ville spise, en 80Gb harddisk kom ikke på tale, 320Gb gikk og det gjorde også DVD drevet. Så de er litt nøye på hva de vil ha til tider, ett typisk Kina produkt. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Bruker du ekstern strømforsyning på adapteret ditt? Dersom disken trekker nok strøm, så trenger du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå