oletangen Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Jeg har skattekort siden jeg kommer til å tjene mer enn 39 995 kroner i år. Men det jeg lurer på er om de første 40 000 er skattefrie for det om? Altså at jeg får igjen neste år? Lenke til kommentar
tokakv Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 De 40 000 er skattefrie uansett ja. Du betaler skatt på overskytende. Hvorvidt du får igjen eller ikke neste år avhenger om du har betalt inn mer eller mindre skatt enn det skatten blir beregnet til. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Takk for svar Men til nå (i år) har jeg tjent rundt 20k, og har skattet av disse (tabelltrekk). Vil jeg altså få igjen alt fra de første 40 tusen, med forbehold om at jeg ikke betaler for lite for resten av året? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 I skatteoppgjøret neste år får du tilbake hvis du har betalt for mye. Om du har hatt frikort eller ikke spiller ingen rolle for det endelige resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå