Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utro kjæreste

Gjest Slettet-aUyY4MCs

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aUyY4MCs

Takk til alle for svar, det blir litt mange og svare på en gang, men jeg skal prøve.

I det siste har det gått bedre og bedre, tenker ikke så veldig mye på hva som har skjedd lenger, prøver å se fremover. Jeg håper at det er som dere sier at det finnes de som har litt mer respekt for partneren sin og ikke er utro. Som sagt av en litt lenger opp her, er det som å bli pissa loddrett i trynet. Akkurat nå er jeg lei hele makkverket og vil bare komme meg vekk.

som sagt lenger opp, jeg vil ikke bli den "som tilgir", føler at dette da blir et "free-pass" til å gjøre hva man vil. Jeg vil ikke at hun skal tro at det er kun litt grining som skal til for at jeg tar henne tilbake.

til ^Th0mas^: Du har helt rett, jeg har jo ingen anelse om hun har gjort dette i det siste og som du sa så gjorde hun sitt beste i å skjule dette. Som du selv sier vil det bli mye sjalusi her... kommer vel også til å bli paraniod hvis forholdet fortsetter.

Ideal: høres ut som en god plan, selv om jeg ikke har baller nok til å gjøre det, er litt mer den forsiktige typen ;)

Nyskjerrigperen: Jeg skjønner hva du mener, men det slaget man får i trynet når man finner ut av utroskap er helt forferdelig og den vonde følelsen forsvinner aldri uansett hvor mye hun elsker/savner meg og vil ha meg tilbake.

Prøvde å svare flest mulig, takk for at dere leser tråden og kommer med fornuftige svar.

Du må ta en så voldsom hevn at hun angrer for resten av livet sitt.

Ja, hun burde jo føle seg som en idiot og det er jo fullt mulig og ta hevn, men jeg ser ikke hva jeg får ut av det. Føler at det er lettere å bare "la det gå" og komme meg videre, selv om Ideal sitt forslag var veldig bra :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra å se at du ikke gjør den samme feilen som jeg gjorde og tilgidde henne når hun var utro. Det var det dummeste jeg har gjort.

Hun var som sagt utro igjen etter at jeg tilgidde henne. Og da slo jeg opp uten å nøle en gang. Og jeg er så ekstremt glad for at jeg gjorde det. Sånne personer er rett og slett søppel!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs

Bra å se at du ikke gjør den samme feilen som jeg gjorde og tilgidde henne når hun var utro. Det var det dummeste jeg har gjort.

Hun var som sagt utro igjen etter at jeg tilgidde henne. Og da slo jeg opp uten å nøle en gang. Og jeg er så ekstremt glad for at jeg gjorde det. Sånne personer er rett og slett søppel!

Ja, jeg ville følt meg enda værre hvis jeg hadde gjort som deg (no offence), men å bryte tilliten etter å ha blitt tatt tilbake er bare kvalmt. Jeg forstår virkelig ikke hvordan en person kan få seg til å gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort det slutt. Selv om det gjør vondt som faen i noen uker/måneder vil det gå over. Tror det bare ville vært vondere å leve i konstant frykt om du hadde tilgitt ho, det er ikke noe sunt forhold.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Weow, mye bitterhet her.

Det er mange grunner til at hun kan ha vært utro, og de fleste kan kokes ned til:

- Bekreftelse på at man fortsatt er et attraktivt menneske (for mange forsvinner den følelsen i et langt forhold, men man holder seg som regel til småflørting - også mye brukt blant usikre mennesker)

- Spenning i hverdagen

- Seksuell tilfredsstillelse

- Mangel på impulskontroll og ble forført

- Rett og slett mangler normale verdier i et forhold

Det hadde hjulpet deg å finne ut hvorfor hun gjorde som hun gjorde, slik at du vet om det er hos henne "feilen" ligger, eller om det er områder du selv kan bli bedre på (sier ikke at det forsvarer utroskapen, men at det forhindrer framtidig utroskap). Og selvfølgelig må du finne ut om du kan stole på henne igjen.

Lykke til, det er en crappy situasjon du er i!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs

Weow, mye bitterhet her.

Det er mange grunner til at hun kan ha vært utro, og de fleste kan kokes ned til:

- Bekreftelse på at man fortsatt er et attraktivt menneske (for mange forsvinner den følelsen i et langt forhold, men man holder seg som regel til småflørting - også mye brukt blant usikre mennesker)

- Spenning i hverdagen

Det hadde hjulpet deg å finne ut hvorfor hun gjorde som hun gjorde, slik at du vet om det er hos henne "feilen" ligger, eller om det er områder du selv kan bli bedre på (sier ikke at det forsvarer utroskapen, men at det forhindrer framtidig utroskap). Og selvfølgelig må du finne ut om du kan stole på henne igjen.

Har prøvd å finne ut hvorfor, men hun sier at hun ikke vet. Hun er en person som liker å gjøre ting på impuls, men som du sier selv så er ikke dette en unnskyldning. Jeg velger å ikke ha noe mer med dette kvinnemennesket å gjøre, for noe hærk. Merker at det er vanskelig, men måten hun oppfører seg på nå er at alt er "normalt" og det plager meg fordi hun har gjort noe veldig galt.

Tror det er best for meg at jeg går videre, velger å tro at det er hennes tap.

Lenke til kommentar

Min eks har nå barn med den jeg vet om at hun var utro med da vi var sammen.

Den må være råtøff.

Weow, mye bitterhet her.

- Spenning i hverdagen

Har prøvd å finne ut hvorfor, men hun sier at hun ikke vet. Hun er en person som liker å gjøre ting på impuls, men som du sier selv så er ikke dette en unnskyldning. Jeg velger å ikke ha noe mer med dette kvinnemennesket å gjøre, for noe hærk. Merker at det er vanskelig, men måten hun oppfører seg på nå er at alt er "normalt" og det plager meg fordi hun har gjort noe veldig galt.

Eksen min hadde heller ikke noe god forklaring på det hun gjorde. Alt hun kunne si var at det bare "skjedde", og at hun mistet følelsene sine for meg.

Lenke til kommentar

Hei,

får vel prøve å skrive så kort som mulig.

er en gutt på 20 år som har vært i et forhold med samme jenta i nesten 5 år, har bodd sammen i 3 år. Vi har hatt våre opp og nedturer som alle har. Jeg har alltid elsket denne jenta av hele mitt hjerte, men for noen uker siden fikk jeg den største smellen i trynet. Hun har vært utro med 2, 2!!! andre gutter, ikke nå nylig, men for ca 1 år siden. Jeg fikk som sagt vite det for kun noen uker siden.

Jeg følte meg helt knust, aldri opplevd en værre form for smerte. Utroskap for min del er det værste man kan gjøre mot partneren sin. Jeg fikk ikke vite det av min nåværende eks, men av noen jeg traff random på byen. Ble selvfølgelig sint da jeg hørte dette og bestemte meg for å konfrontere henne med dette og hun tilstod så og si med en gang.

Jeg har spurt og gravd og gjort alt mulig for å finne en grunn til hvorfor hun kunne gjøre noe slikt mot meg, jeg har alltid vært der for henne og gjort mitt beste for at hun skal ha det bra til enhver tid. Jeg har vært sur og sint og kjefta huden full på hu, man blir jo veldig opprørt av slikt...

Hun sier hun angrer, begynner å gråte hvis jeg tar det opp og hun er veldig (altfor) snill og hjelpsom nå i etterkant. Hun sier også at hun vil tilbake til meg... at jeg er den beste for henne, men da tenker jeg som så at hun burde holde seg KUN til meg og ikke drive på med andre. Dette har jeg også sagt til henne.

Jeg er VELDIG forvirret. Jeg er veldig klar over hva jeg burde gjøre, altså gjøre det slutt, men jeg er fortsatt veldig glad i denne jenta, følelser som har vært der i 5 år forsvinner ikke over natta.

Jeg håper at noen som har vært i min situasjon kan fortelle sin historie og hva de gjorde, jeg trenger rett og slett litt råd fra andre, selv om det er min egen avgjørelse til slutt.

Tråden ble visst ikke så kort som jeg ville, håper dere forstår hva jeg har skrevet :)

Kast ho på bosset når dem begynner på den måten der er det mangle på respekt, no seie eg ikkje at du skal være en muslim og steine ho til dødes, bare gi faen i det der greiene der, finn ei ny, du fortjener nok bedre

Lenke til kommentar

Med fare for å bli hatet så må jeg nesten fortelle min historie. Jeg var utro mot min kjæreste i november i fjor, jeg fortalte det til han dagen etter på og har vært der for han hver dag siden det. Dere vil nok si at han er dum som i det hele tatt tok meg tilbake, men jeg tror ikke at utroskap er så svart-hvitt som det blir fremstilt. Men en ting er helt sikkert og det er at det er det VERSTE noen kan gjøre mot noen! Jeg forsvarer ikke det på noen som helst måte, men jeg føler virkelig at det ikke er alle som er utro som er fæle mennesker. For jeg har prøvd og jobbet så utrolig hardt med å få forholdet til å fungere.

Etter å ha lest igjennom alle innleggene her så skriver veldig mange at kjærestene har vært lei seg og grenet mye, men at man ikke skal tro på det. Er det sånn at alle som har vært utro ikke angrer? Jeg skjønner godt de der den som har vært utro ikke har sagt noe på flere år, men selv om det er vanskelig å forstå så elsker jeg min kjæreste over alt, og jeg hadde gitt livet mitt for å få dette ugjort.

Uansett, du sier at hun oppfører seg "normalt" og det er noe jeg kan kjenne meg igjen i. I mitt tilfelle, som min kjæreste også reagerte på, var det at jeg oppførte meg normalt ganske kjapt. Grunnen til det er rett og slett det at jeg ikke ante hvordan jeg skulle oppføre meg. Dette er jo faktisk noe jeg aldri har gjort før og det er en helt ny situasjon. Det var jo så klart ikke for å legge situasjonen under en stol, eller prøve å gjemme den, men for å opprettholde balansen i forholdet. Hun ville nok mest sannsynlig prøve å få deg til å tenke på andre ting, prøve å fikse det fæle hun hadde gjort. For dere har vært sammen utrolig lenge!

Nå skal ikke jeg dømme i og med at jeg har gjort denne stygge tingen selv, men at det har gått så lenge før hun sa noe sier litt om samvittigheten hennes. Jeg klarte ikke se på kjæresten min da han kom inn døren min dagen etter jeg hadde vært utro, men jeg fortalte det til han.

Håper ikke at noen tror at jeg prøver å forsvare utroskap, for som sagt; det er det styggeste, minst respektfulle og mest ødeleggende tingen man kan gjøre mot en annen person. Og det å vite at det er min feil at jeg har knust hjertet til den personen jeg elsker mest? Det er helt forferdelig. Jeg har fortjent hvert eneste stygge ord og kalde blikk jeg har fått.

Håper du klarer å komme deg videre og at du har det bra, eller så bra som du kan ha det i det minste. Du har en vanskelig tid fremfor deg, håper du kommer deg igjennom det! Lykke til!

Postet av anonym: fc505e9ce0f1ca22f2aae099f15fe567

Lenke til kommentar

Med fare for å bli hatet så må jeg nesten fortelle min historie. Jeg var utro mot min kjæreste i november i fjor, jeg fortalte det til han dagen etter på og har vært der for han hver dag siden det. Dere vil nok si at han er dum som i det hele tatt tok meg tilbake, men jeg tror ikke at utroskap er så svart-hvitt som det blir fremstilt. Men en ting er helt sikkert og det er at det er det VERSTE noen kan gjøre mot noen! Jeg forsvarer ikke det på noen som helst måte, men jeg føler virkelig at det ikke er alle som er utro som er fæle mennesker. For jeg har prøvd og jobbet så utrolig hardt med å få forholdet til å fungere.

Som han over nevner er det en vesentlig forskjell allerede her. Kjæresten til trådstarter angret tydeligvis ikke nok til å fortelle om saken. Jeg vil ikke si at kjæresten din er dum som tok deg tilbake, jeg får inntrykk av at denne typen utroskap er på andre siden av svart-hvit-skalaen enn i trådstarter sitt tilfelle.

Etter å ha lest igjennom alle innleggene her så skriver veldig mange at kjærestene har vært lei seg og grenet mye, men at man ikke skal tro på det. Er det sånn at alle som har vært utro ikke angrer? Jeg skjønner godt de der den som har vært utro ikke har sagt noe på flere år, men selv om det er vanskelig å forstå så elsker jeg min kjæreste over alt, og jeg hadde gitt livet mitt for å få dette ugjort.

Det eneste hun angret på var å bli oppdaget. Og selvsagt at hun ble oppdaget igjen.

Hun ville nok mest sannsynlig prøve å få deg til å tenke på andre ting [..]

Riktig, slik at han ikke oppdaget det.

Nå skal ikke jeg dømme i og med at jeg har gjort denne stygge tingen selv, men at det har gått så lenge før hun sa noe sier litt om samvittigheten hennes. Jeg klarte ikke se på kjæresten min da han kom inn døren min dagen etter jeg hadde vært utro, men jeg fortalte det til han.

Denne forskjellen tyder på at du og trådstarter sin kjæreste befinner seg på hver sin side av skalaen.

Endret av Bozzeye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun ville nok mest sannsynlig prøve å få deg til å tenke på andre ting [..]

Riktig, slik at han ikke oppdaget det.

Nå har jeg en tendens til å snakke litt for mye om meg selv,litt mer enn nødvendig, men det jeg mente å svare på var det med at hun oppførte seg normalt veldig tidlig! Og helt oppriktig så tror jeg ikke det er noe fasit svar på hvordan man skal oppføre seg og når man kan bli "normale" igjen. Helst vil man jo bare at saken skal forsvinne, og at man har det som før igjen (selv om sistnevnte som oftest aldri blir utfallet i sånne saker).

Det var i hvert fall sånn jeg hadde det, ville ikke si ting eller gjøre ting som fikk han til å tenke på det, fordi han da så klart ble sint/lei seg/sur/irritert og stemningen deretter. Ikke fordi jeg ikke ville ta konsekvensene av det feile jeg hadde gjort, men for at han skulle ha i hvert fall litt tid mellom hver gang han tenkte på det og at vi skulle slippe å liksom ha det helt jævlig hele tiden.

Nå vet jeg jo ikke om trådstarter fortsatte forholdet sitt med denne jenten lenge etter han fant det ut eller hvordan de hadde det, men jeg tror ikke det at hun oppførte seg "normalt" var slemt ment?

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå!

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at hun ikke endret oppførsel etter hun var utro. Kanskje hun ikke brydde seg nok om kjæresten til at hun angret eller ble lei seg. Kjæresten til trådstarter håpte hun aldri trengte å ta konsekvensene, ved å ikke fortelle han.

Lenke til kommentar

Det har ingenting å si om det var lenge siden hun var utro. Når du fikk vite om utroskapen burde du reagert som om det hadde skjedd nylig, dvs ikke vurdere om du skal ta henne tilbake eller ikke. Litt av poenget ligger også i at du fikk vite det fra andre, ikke henne.

Problemet med disse jentene er at de skal ha i pose og sekk, og det tar aldri slutt. De skal ha tryggheten som kjæresten gir, men samtidig farte rundt og pule gutter de synes er kjekke, koste hva det koste vil. De utnytter spesielt sjangsen når de har typen på lang avstand. Det nytter ikke at de skal "skjerpe seg" når det finnes så mange jenter der ute som allerede er skjerpet. Etter brudd med utroskap kan man forvente seg mange tøffe uker, kanskje måneder fremover.

Lenke til kommentar

Ingen av de kjærester jeg har hatt har vært utro. Ikke til min kjennskap, i alle fall, og det er heller ikke noe jeg går rundt å tror. Jeg har heller ikke vært utro selv, aldri. Den erfaring jeg kan dele, dog, er at når noe tvinger deg til å endre rolle i et forhold, langt bort fra det du idealiserer, så kan det bli veldig tungt.

I et forhold vil man gjerne være en helt spesiell person. Man vil være en kjæreste, og alt som hører til romantikken her. I mitt tilfelle hadde min eks så mange psykiske problemer at min rolle ble tidvis byttet mellom kjæreste-rolle, verge-rolle og psykolog-rolle at jeg aldri kunne se for meg at forholdet skulle bli slik jeg ønsket. Blir man mødt med en slik situasjon hvor man evinnelig er nødt til å enten endre sine egne idealer, eller å la noe gå, så blir man nødt til å bestemme seg! Jeg forsøkte, litt. Det blir enkelt og greit ikke nok. Alt rakner, mer og mer. Til slutt måtte jeg bare innse at et slikt forhold ikke var noe for meg, jeg ville ikke være den hun - enten hun ville det eller ikke - trengte at jeg måtte være. Heldigvis for meg har jeg nå holdt stødig på med en person som er akkurat slik jeg idealiserer. Og er jeg heldig er det den samme dansen tilbake.

I og med at de samme handlingene ikke står for våre svært ulike situasjoner regner jeg ikke med at du ser likheten så alt for lett, så jeg kan prøve å klargjøre det litt: Du trenger ikke å klandre henne for hva hun har gjort, eller deg selv. Det er ikke det som avgjør et forhold. Utifra ditt åpningsinnlegg kan jeg lese at du opplagt har for stor stolthet til å være "den som ble bedratt", og det burde du! Du ser ikke ut til å endre ditt syn om dette, og jeg synes ikke du burde trenge det heller. Dette er ikke forholdet du idealiserer, så velg det bort.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ikke noe å tilføye her, men jeg har et spørsmål.

Hvem som helst kan svare på spørsmålet, men jeg lurer på:

Hva er det som gjør at et menneske kan gjøre noe så sårende og trist?

For det er jo både sårende og trist når slike ting skjer.

Jeg bruker selv å si at når dumme situasjoner er kjedelig, men det er fordi at jeg synes det er dumt.

Lenke til kommentar

skjer jo som regel i fylla slike ting..

meeen dette her er snakk om respekt, og dette er å vise null respekt.

helt uaktuelt uansett hvor full eller dum man er.

hadde det vært meg hadde jeg snakka med hu om det, og spurt om hun noengang kommer til å respektere dine mener om saken og om hun kommer til å respektere dine "regler" og avgjørelser fremover i livet.

hvis hu drar litt på svaret og lurer på hva du mener så hadde jeg bare dratt.. da legger hun seg ikke flat nok og er det en

ting hun skal gjøre er det å legge seg flat og bøye seg i støvet for deg etter noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs

Uansett, du sier at hun oppfører seg "normalt" og det er noe jeg kan kjenne meg igjen i. I mitt tilfelle, som min kjæreste også reagerte på, var det at jeg oppførte meg normalt ganske kjapt. Grunnen til det er rett og slett det at jeg ikke ante hvordan jeg skulle oppføre meg. Dette er jo faktisk noe jeg aldri har gjort før og det er en helt ny situasjon. Det var jo så klart ikke for å legge situasjonen under en stol, eller prøve å gjemme den, men for å opprettholde balansen i forholdet. Hun ville nok mest sannsynlig prøve å få deg til å tenke på andre ting, prøve å fikse det fæle hun hadde gjort. For dere har vært sammen utrolig lenge!

Håper ikke at noen tror at jeg prøver å forsvare utroskap, for som sagt; det er det styggeste, minst respektfulle og mest ødeleggende tingen man kan gjøre mot en annen person. Og det å vite at det er min feil at jeg har knust hjertet til den personen jeg elsker mest? Det er helt forferdelig. Jeg har fortjent hvert eneste stygge ord og kalde blikk jeg har fått.

Håper du klarer å komme deg videre og at du har det bra, eller så bra som du kan ha det i det minste. Du har en vanskelig tid fremfor deg, håper du kommer deg igjennom det! Lykke til!

No offence, men dette er da ingenting å sammenligne i forhold til min historie, sier ikke at min er "bedre", men dette er to forskjellige historier på grunn av:

1. Du sa det til typen din dagen etter, eksen min sa det aldri til meg, tilstod kun på tiltale ca 1 år etter.

2. Du kunne ikke se på han dagen etter, det kunne tydeligvis min eks

3. Du har ikke lurt typen din trill rundt som min eks har med meg, det er vanskelig for meg og tenke tilbake på alle de fine stundene vi hadde sammen etter at hun hadde vært utro (da jeg ikke visste om utroskapen).

4. Du prøvde/prøver å få forholdet til å fungere, min eks ble "normal" igjen som sagt, hun var altfor snill i en kort periode og gjorde alt jeg ville, men så forsvant dette.

Jeg kan tenke meg at det er tøft og hardt dagen etter at man har vært utro, men du sa det i alle fall til din kjæreste. Min sa det aldri til meg, prøv å se for deg den skuffelsen og sviket at man har elsket og brydd seg om denne personen i ca 1 år i etterkant. Det er ikke lett å tenke på det nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aUyY4MCs

skjer jo som regel i fylla slike ting..

meeen dette her er snakk om respekt, og dette er å vise null respekt.

helt uaktuelt uansett hvor full eller dum man er.

hadde det vært meg hadde jeg snakka med hu om det, og spurt om hun noengang kommer til å respektere dine mener om saken og om hun kommer til å respektere dine "regler" og avgjørelser fremover i livet.

hvis hu drar litt på svaret og lurer på hva du mener så hadde jeg bare dratt.. da legger hun seg ikke flat nok og er det en

ting hun skal gjøre er det å legge seg flat og bøye seg i støvet for deg etter noe slikt.

Er veldig enig og uenig med deg.

Det at det skjer i fylla er det dummeste u nnskyldningen jeg hører, selv om jeg har 1-2+++ promille så vet jeg vel for faen hva jeg gjør! Jeg går da ikke rundt å ligger med andre.

Som du selv foreslår så har jeg snakket med henne og gitt henne noen regler. Reglene var at jeg skulle vite hvor hun var og når hun kom hjem og at hun alltid skulle ta telefonen. Høres kanskje veldig sært og spesielt ut, men jeg har da "fortjent" disse reglene? Reglene var OK for henne i starten da vi snakket om dette, 2 uker senere hadde hun forandret mening, sånn helt uten videre. Hun syntes visst at reglene var "teite".

Er veldig enig at hun burde ha lagt seg helt flat, det er i alle fall det minste hun burde ha gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...