Gå til innhold

Mikroserver - Hvor kjøper jeg det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sikler etter slike mikroservere som drives via PoE og styres over Telnet eller SSH.

Problemet er bare at det er få som selger slike "maskiner", og jeg klarer ikke å finne noen forhandlere eller finne noen på Ebay/Amazon.

Jeg tenker altså på slike søte greier:

IMG_xport.jpg

http://www.lantronix.com/device-networking/embedded-device-servers/xport-pro.html

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den trenger ikke å være så VELDIG liten, bare den er billig. Den du linker til er ganske flott i størrelse, men jeg trenger ikke allverdens maskinvare.

Jeg har et ønske om at den ikke skal koste noe mer enn 500-700kr. Den trenger ikke å være x86, ha støtte for Windows eller komme i flotte kabinetter.

Jeg fant forresten noe som heter PicoTux, men nettsiden er nede, og temaet har vært dødt siden 2007.

linux_rj-45_Picotux.jpg

Finner du en plass jeg kan kjøpe en slik, så er du helten min!

Lenke til kommentar

Og GridConnect selger diverse xport-produkter. Men det virker som om disse ikke er standalone, men mer beregnet på integrering i andre produkter som trenger nettverkstøtte.

edit: liten I på norsk...

Se der ja! Tusen tusen takk! Har lett meg halvt ihjel etter det dere nettopp fant!

Jeg skal ta en titt på de lufen linket til. Hvis ikke kjøper jeg bare meg en Xport Pro! :)

Lenke til kommentar

De brukes som vanlige datamaskiner (minus ytelsen, video-utgang og input). De styres via SSH eller Telnet, som er kommando-terminal over internett/LAN.

Du kan sette opp lette webservere, en pitteliten filserver eller du kan styre lyset i huset ditt via en webside.

Du kan egentlig bruke fantasien selv. Du har Linux og 55MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...