Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sikkerheten skal være stor" er et meget løst begrep.

Hvordan sikkerhet?

Hva slags tips er du ute etter?

Jeg vil be deg om å være mer spesifikk for at noen som helst skal kunne hjelpe.

Om den skal være sikker ville jeg plassert den i et eget nett med en intern brannmur, ha svært få administratorer av serveren, passe på fysisk sikkerhet ved å sikre bygningen / rommet selve serveren står i etc.

Du kan installere overvåkningsprogramvare som rapporterer enten til E-post eller via snmp meldinger om noe skummelt skulle forekomme. Antivirus og programvarebasert brannmur er jo en ide.

Før dette går lenger vil jeg ha i det minste en retning for hvor du vil ha sikkerhet og hva du legger i definisjonen sikkerhet. Skal den takle et massivt hackerangrep / atomkrig?

Lenke til kommentar

Sickmyduck is on the money!

Det går ann på om hvor mye sikkerhet du trenger og hvor mye sikkerhet du har muligheten til å implementere. Først og fremst må du tenk gjennom hvilken trussler som er aktuelt for deg og din arbeidsplass.

Hackere?

Virus, trojan hester?

Tilgjengeligheten av serveren med tanke på bruker/administrator misbruk?

Tyveri?

Hvis serveren din er på samme netverket som de andre PC-er på kontoret ditt kan du vurdere en UTM (Universal Threat Management system) som integrerer både Brannmur, Antivirus, VPN og mange andre funksjoner som beskytter hele netverket ditt. En UTM er dessverre ikke billig, men om sikkerheten er 'Priority Number 1' så kan det være greit og undersøke om det er noe for din arbeidsplass.

ellers er det ikke så mye mer jeg kan si her uten å få mer informasjon om oppsettet....

Endret av jackbrennan2008
Lenke til kommentar

Tråden stenges da trådstarter har fjernet innholdet i første innlegg og dermed ødelagt tråden. Jeg minner om at dette er i strid med forumets retningslinjer og vil, hvis gjentatt, resultere i advarsel og/eller utestengelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...