dfilanpart Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei, jeg har instalert linux server på en pc og vil gjerne bruke remote desktop på denne slik at jeg slepper å ha en skjerm og tastatur koblet til den hele tiden.. er det noen som har programmer eller forslag til hvordan dette kan gjøre enklest mulig? (dette er første gang jeg setter opp en linux server) Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hvis du vil administrere en Linux-server er det vel enklest å benytte ssh? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 VNC bør jo fungere. Jeg bruker også teamviewer mye. Virker som om trådstarter mener grafisk skrivebord. Men ssh bør jo være nr1 til server.... Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Foretrekker FreeNX framfor VNC. Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 jeg har veldig lite peilig på dette så vil gjerne ha et grafisk skrive bord ja, hvis noen vet om hva slags program jeg kan bruke? eller så er jeg gjerne åpen for andre metoder å få dette til hvis noen kan forklare meg hvordan jeg går frem for å få det til? Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 I wikien til diskusjon.no er det et avsnitt om installasjon av freeNX(link). Er litt mer jobb en VNC , men resultatet er både bedre å jobbe i og sikrere. Oppsett av VNC-server. Lykke til! Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Takk! da prøver jeg på det Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 nå har jeg installert GADMIN-PROFTPD 0.4.0 som jeg så som en løsning som kan funke her i huset, men jeg får det rett å slett ikke til å fungere, jeg har fått oppretta en bruker, men får ikke til resten har prøvd å lese help, men jeg skjønner fint lite av det som står der.. noen som har noe er faring med dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå