Gå til innhold

Problem i netverket

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett hjemmenetverk(trådløst) der jeg bruker rundt 4 maskiner(3 laptopper og en stasjonær) plus 2 mobiler og en ipod.

Problemet mitt er att for 2 dager siden forsvant netverket på ene maskina(en av laptoppene).

alle dem andre finner netverket og det funker som det skal.

Jeg tenkte da att det var netverkskortet i laptoppen som hadde tatt kveld. Så jeg testet ett av naboene sitt netverk(finner alle netverk i området, bortsett fra mitt) det funket og virket som det skulle. Så testet jeg å sette opp en hotspot(HTC Hotspot) med mobilen, det også funket.

Konkluderte da med att det ikke var netverkskortet som var ødelagt. Så jeg prøvde å skrive inn SSID manuelt og kopierte instillingene ifra min stasjonære maskin uten att dette funket.

Er det noen som vet hva som er grunnen til dette?

PS: Routeren min er forresten en D-Link DIR655

mvh

Kim

EDIT: Om denne tråden er plassert feil, flytt den til riktig plass :)

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme feil med min laptop. En BIOS update tok for seg det problemet. Se om ikke det er et BIOS update til ditt, det skal være log over hvilkne feil den eventuelt fikser.

Hadde nyeste BIOS :(

Andre ting som kan gjøre dette?

Takk for svar, forresten.

Lenke til kommentar

Kortet fungerer nok. Problemet er at det er satt opp med feil kode for "land".

Du har dermed ikke dekning av kanal 12 og 13.

Logger du inn på routeren din http://192.168.0.1 og endrer kanal til 11 eller lavere, så vil du kunne koble deg opp igjen.

Takk for hjelpen, det funket!

Sto på auto channel :) Endret den til 11, så virket det.

Hadde det hvert noe jeg kunne gjort med laptoppen istedet? i tilfelle det er flere netverk på samme kanalen?

Mvh Kim

Lenke til kommentar

Enkleste svaret er vel nei.

Men du kunne vel byttet nettverkskort til et som har støte for alle kaneler men ser ikke helt poenget..

Aha, så det som har skjedd er at "auto chanel" har valgt en kanal under 11 helt til jeg fikk problem, og da skiftet det til 12/13? Må vel være en grunn til at routeren har byttet til en av disse kanalene?

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er vel som oftest andre nettverk i nærheten for auto skal vel velge den kanalen det ikke finnes andre nettverk på eller eventuelt den det er minst nettverk på.

Så lenge du har satt en kanal som funker trenger du ikke bekymre deg noe mer for dette:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...