Muggkaare Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 De siste seks ukene eller noe slikt har multiplayer begynt å lagge forferdelig til tider. Noen som har peil på hva jeg kan gjøre for å fikse på det? Har trådløs tilkobling, men signal er 100%, har NAT2-connection og ditten og datten. Forferdelig "fett" å skulle knerte noen fiender bakfra i BC2 for så å finne ut at du i virkeligheten ikke har beveget deg i det hele tatt, før du får en kule i panna. SKIT! Forresten, nettilkoblingen min: Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 da anbefaler jeg deg å kontakte din internett levrandør, men etter at folk kom seg igennom ps3 systemet har selve ps3 nettet blitt dårligere. håper du får fikset det lykke til, har selv ps3 og den var sånn.. men jeg tok ut strøm ledningen på rutern og ventet 1 min for så å ta den inn igjen , og det hjalp.. har også snakket med canal digital som jeg har og de sa at det har vært trøbbel med ps3 nettet til folk... Lenke til kommentar
teitur Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 De siste seks ukene eller noe slikt har multiplayer begynt å lagge forferdelig til tider. Noen som har peil på hva jeg kan gjøre for å fikse på det? Har trådløs tilkobling, men signal er 100%, har NAT2-connection og ditten og datten. Forferdelig "fett" å skulle knerte noen fiender bakfra i BC2 for så å finne ut at du i virkeligheten ikke har beveget deg i det hele tatt, før du får en kule i panna. Hvis mulig ville jeg først prøvd om det var bedre med kabel, så ev høre med isp. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 De siste seks ukene eller noe slikt har multiplayer begynt å lagge forferdelig til tider. Noen som har peil på hva jeg kan gjøre for å fikse på det? Har trådløs tilkobling, men signal er 100%, har NAT2-connection og ditten og datten. Forferdelig "fett" å skulle knerte noen fiender bakfra i BC2 for så å finne ut at du i virkeligheten ikke har beveget deg i det hele tatt, før du får en kule i panna. SKIT! Forresten, nettilkoblingen min: ..dessverre har det noe med EAs server-oppsett å gjøre.. (btw - samme serverne du spiller på om det er PC, 360 eller PC). Skrev en lang fortelling om hele greia i en serie utrykkbare artikler om lag her, hvis du har lyst til å lese mer. Men kort sagt: problemet er det at de bruker servere over hele verden til å avlaste trafikk. Og for å få til det måtte DICE droppe "rubber-banding" og alt som heter anti-lag sjekking. Så om du spiller på en lokal server, finnes det alltid en fra Kina eller USA. Og folk med dårlig tilkobling blir ikke kicket lenger (slik de gjorde under demoen). De straffer deg hvis du har en bra oppkobling, og lar heller spillet hakke ujevnt for alle heller enn å sørge for at det ser jevnt ut, med andre ord. Legger ut en rød løper til lag-svitsjere, etc. Hvis du kunne tenke deg å sende EA et omtenksomt brev.. der du forklarer at du ikke kommer til å kjøpe et spill fra dem igjen på grunn av at spillene deres lagger og ser forferdelig ut online, osv.. - så setter vi vel alle pris på det.. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Men faen... skal se om jeg får tid til å lese det etterpå. Og kanskje spille no' Killzone eller lignende for å se at alt funker fint der. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) ..*host* ..ja, dårlig eksempel, siden GG.. eller mer riktig: Sony... også har det samme overstyrende kravet om at "alle skal kunne koble til alle". Det hele er et slags.. problem.. med alle konsoller og beskyttede server-løsninger.. for å si det på den måten.. Test et GT5 spill mot en "anbefalt" tjener, for eksempel. Hvis det går bra, er alt i orden. Men om du kjører en test på pingtest.net gjennom browseren på ps3en, og får normal ping, minimalt med "jitter", osv., så er alt i skjønneste orden på din side.. Men alle lagger til andre siden av planeten.. ikke noe å gjøre med det. ..men ja - faen. Sony, EA og MS gjorde noen kunstgrep her som kanskje høres flott ut på papiret.. men som ikke fungerer så godt i praksis. Ganske ironisk når Bungee inkluderer en "only recommended games" switch i Halo: Reach, som fisker ut spillere bare fra det lokale området, for eksempel. Mens Sony-eide utviklere ikke klarer å få til det samme. Siden.. på online har Sony frem til nå lagt alt opp i hendene på utviklerne. Det er derfor Uncharted 2, LBP, etc, KZ2 før patchingen.. MAG før serverne ble "fikset".. hadde streng matching og lag-kick en god stund. Nå har de det ikke lenger. Så vi skal kunne spille mot og med venner fra Mars og liknende - samme om spillet håndterer det uten å se grimt ut eller ei. Og det kommer fordi mange klager på at de ikke får koblet seg på, eller sitter i kø i mange minutter, osv. Problemet er selvfølgelig det at veldig få kobler problemer i spillet opp mot lag. Eller reagerer på at lag gjør spillet mindre artig å spille. EA/DICE fikset BC2 slik at det gjorde laggen mindre synlig (vi har ikke båter og helikoptere som warper lenger - men til gjengjeld ser det rart ut/logisk snodig.. folk springer og snur kjappere enn animasjonen klarer, eller kjappere enn du kan springe selv, osv. Eller som du forklarte - du får noen som ser ut som om de gjør noen usannsynlig heroiske manøvre du ikke kan kopiere. Og de tror nok at å myke til den synlige laggingen er alt som skal til for å få spillet til å bli akseptabelt. Som en på EA sa: "det ser helt fint ut for meg her, altså!". Deretter kommer forklaringen med at "jammen, du skjønner vel det at "casual gamers" reagerer ikke på slikt". :/ De er fornøyde så lenge de kan springe rundt å sprenge ting, må du vel skjønne det, ikke sant.. Så hva ska'n gjøra, da..? (edit: under, Stahl prøver seg på Call of Duty. Funker ikke det heller.) http://www.youtube.com/watch?v=1v96frOqkP8 Endret 25. mars 2011 av nipsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå