Gå til innhold

9800 Pro, døde :'(


Anbefalte innlegg

Hei.

jeg hadde også et lignende problem med et sapphire 9700pro kort.

Det skjedde gradvis. Begynte med at maskina reboota av seg selv et par-tre ganger i uka, etterhvert så fikk jeg masse artifacts etter å ha spillt ei stund. I starten kunne jeg kjøre i timesvis uten at det skjedde noe, men det ble bare verre og verre inntil jeg til og med fikk artifacts ved oppstart. Men kortet var ikke spesiellt varmt og vifta gikk osv. så hva grunnen til dette er heller uklart fra min side.

Det ble også forsøkt på en kamerat sin pc uten at det ble noe bedre, så jeg sendte skitten tilbake til komplett og fikk et 9700 pro aiw i retur.

Virker som at ATI kortene ikke alltid er helt 100%, men det er greit nok det så lenge man har garanti 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du plass til å kline inn vannkjøling i den bareboner'n :D

 

Hadde vært bra med vannkjølt RAM på 3D kort, fins vel no kjøleblokker men hva det passer til...

 

Har noe lyst på sånn micro PC, men har ikke minste anelse om hva som er bra av den type hovedkort :)

Lenke til kommentar
Kva slags vifter har du satt inn? Blåser dei inn eller ut?

 

Beklager mine nybegynner-spørsmål. Men eg har aldri vert noke særlig interessert i modding før eg fikk en Shuttle box som når ekstreme temperatur og lydnivå.

 

Viftene blåser luft ut av kabinettet, disse har hjulpet temperaturene merkbart! (5-10 grader mindre på stort sett alt)

 

Får du plass til å kline inn vannkjøling i den bareboner'n

 

Hadde vært bra med vannkjølt RAM på 3D kort, fins vel no kjøleblokker men hva det passer til...

 

Har noe lyst på sånn micro PC, men har ikke minste anelse om hva som er bra av den type hovedkort

 

Vannkjøling er mulig, men det blir "extrem modifisering" eller no slikt, må finne små pumper, sannsynligvis fjerne PSU og koble til en vanlig ATX forsyning osv, mye arbeid. Med tanke på hovedkort leveres shuttle PCene med hovedkort ferdig montert, og disse er (så vidt jeg skjønner) sett på som de beste "barebone" hovedkortene om man interesserer seg for spilling i det hele tatt. Velg bare mellom AMD og Intel, så velger du barebone etter det (SN45G = AMD nforce2 , SB61G2 = Intel i865)

 

Kortet er forresten fortsatt inne hos komplett for sjekking, er ferieavvikling eller no tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...