Gå til innhold

9800 Pro, døde :'(

Anbefalte innlegg

Igår døde skjermkortet mitt...

Jeg drev å reinstallerte winXP pro, og alt gikk fint intill jeg restartet en gang (installerte litt programmer). Når jeg da startet opp kom det masse streker og rare tegn opp under oppstart. Når PCen kom seg inn i windows (som foruten skjermbildet fungerte helt fint) var det masse sorte horisontale streker over hele skjermen.

Noe som har noen ideer som jeg kan prøve for å fikse dette? Har prøvd å ta ut og sette inn igjen kortet, byttet om strømledninger, har prøvd uten noen annen hardware i maskinen enn kort+cpu+ram, fortsatt like grellt. Det integrerte skjerkortet (intel extreme graphics) fungerer forøvrig som vanlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslagene :)

Det burde ikke være varmerelatert... har gjort ganske mye med kassa for å forbedre kjølingen, og kjører ikke skjerkortet klokket untatt for 3Dmark kjøring, til vanlig spilling har jeg det standard (det er jo tross alt et bra kort :)) se HER for å se hva jeg har gjort med boxen og for temps.

Men jeg skal prøve litt mer idag med kortet, er jo ikke 100% umulig at det ble litt varmt igår. Har allerede søkt retur hos komplett, men vil ikke gi opp helt før den må sendes bort. (er jo tross alt feilsøking man lærer mest av ;)) får se når jeg kommer hjem fra jobb, i mellom tiden mottas alle forslag med takk :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvor stort mellomrom er det egentlig mellom selve kortet ( viften )

og siden på kabinettet ?

hadde jeg vært deg så hadde jeg fiksa litt på det plexiglasset, f.eks monterten vifte der slik at du får bedre gjennomflufting til selve skjermkortet...

Lenke til kommentar

Hei, hvis dere ser på siden min så kan dere se at jeg har lagt til et par 60mm vifter i toppen av kassa og tempsene stiger sjelden over 40grader :) (dette er forøvrig en mod jeg anbefaler alle shuttle eiere!)

Som dere ser av bildet under er det godt med luftemuligheter for kortet ettersom plexi(lexan)-glasset ikke er ferdiglaget enda. Men jeg utelukker ikke 100% at det er varme, men ettersom kortet streiker fra start, selv om det har ligget ute av kassa en stund, virker det som om det er noe annet enn varme som har skylda... desverre :cry:

Stort fint bilde ;)

windowlit_small.jpg

Bilde

EDIT: Byttet ut bilde med link til bilde

Lenke til kommentar

Fikk et tips fra sudhian forumet om at det kanskje kunne være noe med AGP driverne å gjøre (disse kan visst bli korrupte om man har skikkelig uflaks)

Når jeg tenker meg om tror jeg den restarten ble foretatt etter at jeg installerte "intel chipset" driverne, noen som har noe synspunkter på det? Jeg får ikke testet om det er problemet ettersom jeg er på jobb nå, men fint å høre om noen andre har peil :)

Lenke til kommentar
Har du god kabinettkjøling skal det ikke være så stort problem...

Er sant det, jeg er mer og mer sikker på at det er de driverne som har skapt alle problemene.... sitter her med en delvis god følelse nå (til forskjell fra den "jeg har svidd av et kort til 4000kr" følelsen)

EDIT: Skirveleif

Lenke til kommentar

F**n.... installerte chipsetdriverne på nytt, funka ikke, formaterte og reinstallerte winXP, funka ikke.... dro ut alt, koblet bare til CD-drevet og kjørte Linux-Knoppix.... samme greiene....

Tar jeg helt feil eller er det ikke slik at under post osv så er det ingenting som har blitt lastet fra hard disken? Det vil da si at ingen drivere eller slikt som er OS spesifike har kommet seg igang når jeg går inn i BIOS... og altså har jeg enten et hardware problem, eller den blir for varm.... (håper for all del det ikke er agp porten som er gåen!!)

*trist dag....*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, hvis dere ser på siden min så kan dere se at jeg har lagt til et par 60mm vifter i toppen av kassa og tempsene stiger sjelden over 40grader :) (dette er forøvrig en mod jeg anbefaler alle shuttle eiere!)

Kva slags vifter har du satt inn? Blåser dei inn eller ut?

Beklager mine nybegynner-spørsmål. Men eg har aldri vert noke særlig interessert i modding før eg fikk en Shuttle box som når ekstreme temperatur og lydnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...