Vigrestad17 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Jeg kjøpte meg ny stasjonær pc for et par måneder siden, og nå i det siste har den begynt å fryse i ny og ne. Når den fryser virker absolutt ingenting, og jeg er nødt til å restarte den ved å holde inne power knappen. Jeg har prøvd å formatere pc'en uten hell. Noen som har et tips om hvordan dette kan fikses? Sykt irriterende å sitte midt i noe og så må du restarte pc'en hvert kvarter. Her er spesifikasjonene: *INTEL CPU Core i7 2600 3.40GHz S-1155 8MB Boxed Sandybridge *MSI GeForce GTX 570 1280MB (oppgradere til 2 stk. senere) *Cooler Master CM 690 II Advanced Sort *Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler *Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit *Asus P8P67 Mainboard *Windows 7 Home Premium 64bit *Corsair AX 850W PSU *Intel® X25-M SSD 120GB 2,5" Hjelp mottas med takk! Endret 24. mars 2011 av GGrievous Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Problemet kan skyldes feilen i P67 brikkesettet. Dersom du benytter 3Gbs Sata, kan du bytte til 6Gbs portene. Lenke til kommentar
Vigrestad17 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Leste i et utenlandsk forum om at sandy bridge cpuen som er kjernen til at pcen fryser, jeg har samme cpu og pcen fryser like mye på et P67 som på Z68 chipset, ram også byttet uten at det hjalp. Dette er fordi cpuen klokker seg ned automatisk og strømspenningen blir redusert for mye. Men i går satte jeg ram volten manuelt til det som er anbefalt, core volten satte jeg til minium 1.19 og har ikke siden ikke opplevd mer frysing. Å klokke ned ram eller bytte rambanker hjelper heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå