Madman Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Halloen. Lurer på å investere i ny maskin igjen, defor trenger jeg noen råd. Del gjerne erfaring med dine deler her. Jeg har kabinett,diskettstasjon og dvd-rom som jeg skal bruke. Det eneste jeg har bestemt meg for er en AMD Barton xp2500, ati 9700 evt.9800. wd raptor s/ata disk. Kan dere hjelpe meg å sette opp resten??? Hovedkort,brenner,ram,lydkort eller onboard lyd? Hva tror dere jeg kan få for denne pc'n: Msi kt4v, amdxp2600,1024 ddram pc2700,cd-rom, plextor 48/24/48 brenner, audigy 2 lydkort, gf 4 ti4680 skjemkort, smc nettverkskort 10/100mbit, maxtor 80bg hd og et compucase sort kabinett. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hvilke deler som er bra kommer litt an på om du skal overklokke og hvilket budsjett du har, men her er noen alternativer: Hovedkort: Abit NF7-S hvis du skal overklokke. Asus A7N8X Deluxe hvis du ikke skal overklokke, eller hvis det kun er snakk om moderat klokking. Minne: Skal du ikke overklokke kan du gjerne gå for PC2700 minne fra TwinMOS. Skal du klokke bør du gå for PC3200 minne: TwinMOS m/Winbond eller kanskje fra Corsair hvis du har penger til det. Jeg ville for å slippe å oppgradere på en stund + spare DIMM slotter gått for 2x512 MB. CD-brenner: Kommer litt an på hvor mye penger du vil bruke, men skal det være billig kan du ta f.eks. Asus, MSI eller NEC. Plextor er kongen på haugen, men koster deretter. Lydkort: Har du store krav til lydkvalitet så kan jo Creative Audigy 2 være et alternativ. Hvis du tilhører gjennomsnittet så vil jeg tro at onboard lydkortene holder. Det virker som du allerede har en bra PC, så hvorfor kjøpe ny? Lenke til kommentar
Madman Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Grunnen til evt. skifte av pc er at jeg har lyst på s/ata og å prøve ati skjermkort. Må også prøve dual ram. Skal ikke overklokke noe som helst. Lenke til kommentar
Madman Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Ingen flere som har noen ideer?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Ta ett Abit NF7-S kort, kjøpes hoss komplett for cd 850 kr Ta d en prosessoren du har valgt Så tar du en raptor du bruker til OS, lyn rask disk Så tar du heller en større IDE disk 200-250 gb Selv har jeg en ASUS 52x24x52 brenner, har den svarte versjonen.. Funker fett den.. Det er det jeg kommer på i denne stund.. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Madman Hva tror dere jeg kan få for denne pc'n: Msi kt4v, amdxp2600,1024 ddram pc2700,cd-rom, plextor 48/24/48 brenner, audigy 2 lydkort, gf 4 ti4680 skjemkort, smc nettverkskort 10/100mbit, maxtor 80bg hd og et compucase sort kabinett. Tipper rundt 4500-5000kr.. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Kjøp deg en ekstra harddisk til filmer og musikk og sånt! 36 Gb er ikke så mye Seagate diskene er stille og rolige, og wd diskene er raske! så har vi abit nf7-s, som jeg snart skal kjøpe selv fungerer bra. 512 ram er også helt greit, trenger verken mer eller mindre for en OK pc i dag. Skal du overklokke bør du gå for twinmos m/winbond brikker, evt geil ultra som jeg selv planlegger å kjøpe. ellers går det veldig bra med vanlige twinmos brikker! (edit: leste nå at du ikke skulle overklokke, kan jo kjøpe 2 stk twinmos 256 mb pc3200 brikker ) Edit v2.0: leif var til stede. Lenke til kommentar
Madman Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Trenger flere tips jeg. Vil samtidig takke dere som har svart. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hva er det du lurer på? Onboard lyd fungerer bra, og brenner er det hipp som hopp hvem du velger tror jeg. ta en av de billigste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå