Gå til innhold

[Løst] Hva betyr "rykte"?

Anbefalte innlegg

I 2010 fjernet de hele rep-systemet, som er like greit. Moderatorene så at det gikk galt avgårde, fort.

Nå er det jo bare mulig å gi positivt rykte. Selv ser jeg på rykte som positiv forsterkning, og det er med på å skape et godt miljø. Dette gagner alle...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Hensikten med ryktesystemet var vel at man skulle plusse gode, informative velskrevne poster?

Vel, det planen gikk jo rett vest. Jeg synes egentlig hele systemet kan fjernes, spesielt i og med at det blir brukt som mobbe funksjon til tider.

Lenke til kommentar

I 2010 fjernet de hele rep-systemet, som er like greit. Moderatorene så at det gikk galt avgårde, fort.

Nå er det jo bare mulig å gi positivt rykte. Selv ser jeg på rykte som positiv forsterkning, og det er med på å skape et godt miljø. Dette gagner alle...

Samtidig så fungerer det som et indisium på medlemmene for å skrive gode/saklige/informerende innlegg, ettersom de kan få "belønning" for det

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig så fungerer det som et indisium på medlemmene for å skrive gode/saklige/informerende innlegg, ettersom de kan få "belønning" for det

Ja skjønner ikke helt hvordan dette kan ses på som negativt, i forum hvor man kun kan gi positivt rykte. Negativt rykte tror jeg ikke tilfører noe nyttig til et forum, skaper bare dårlig stemning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, mitt eksempel fra SRK er hva negativt rykte kan gjøre for samfunnet på forumet. Det skaper haugevis av negativitet, og noen "elite"-postere som opptrer som guder fordi de har mye positivt rykte.

Meningen med det var nok god i prinsippet, men så snart du lar ALLE gi pos/neg rykte går det over stokk og stein.

De prøvde å sette en grense på at man måtte ha minimum 500 posts før man kunne gi rep, men da var skaden allerede skjedd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...