Delvis Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Vet ikke om det er nytt, eller om jeg bare ikke har sett det før. Men hva betyr det grønne feltet i profilen der det står "rykte" og så et tall etterpå? Hva er det basert på, og hva ligger det i det? 2 Lenke til kommentar
silinox Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 I høyre hjørne i posten min ligger det et pluss tegn.. når noen klikker på det så får jeg +1 i rykte noe som viser at jeg lager informative eller bra poster Det er ihvertfall sånn jeg får det med meg 5 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Ok, sånn å forstå. Takk for oppklaringen Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvordan kan man finne ut hvilke innlegg andre har "plusset" på? Jeg har (hele) 3 i rykte, så jeg lurer på hvilke av mine 500 innlegg som er så fantastisk gode at noen har trykket på de. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvordan kan man finne ut hvilke innlegg andre har "plusset" på? Per dags dato er det dessverre ingen måte å se hvilke av sine innlegg som har blitt plusset. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvordan kan man finne ut hvilke innlegg andre har "plusset" på? Per dags dato er det dessverre ingen måte å se hvilke av sine innlegg som har blitt plusset. Synes selv dette er litt irriterende, og gjør at rykte ikke er like betydningfullt som det burde være. 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Håpløst. Alle andre forum-motorer med respekt for seg selv viser denne ryktelisten. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 "rykte" betyr ingenting uansett. Folk slutter ikke å svare deg fordi du har bare 50 i rykte, gjør de vel? Hadde det vært en negativ ryktefunksjon hadde det derimot ført til direkte mobbing. Det så jeg på et annet stort forum jeg var medlem av et par år. Hvem som helst kunne gi negative rep til poster, og folk som havna på "rødsida" ble stort sett bare behandlet som dritt når de prøvde å prate. Ryktesystemet der var innsatt fordi det er et fighting game-forum (streetfighter, mortal kombat, tekken etc), der samtlige toppspillere i USA skriver strategy guides til enkeltkarakterer og gir high level gameplay tips og triks som hjelper deg i turneringer. Så de ville at folk skulle tenke seg om før de spøy ut tøv i trådene. Men det utviklet seg negativt, med at folk som hadde dårlig rep ble hundset vekk av "høy rep" folkene, og man forlangte en slags respekt mot folk som hadde mye + rep..mens i andre deler av forumet var det egne tråder som bare var for å booste eller "negbombe" enkeltfolk, en slags mobb som overvåket alt og satte inn klutene når noen mente en fyr sa noe "teit". Et slikt system håper jeg aldri diskusjon.no får. Nå skal det sies at jeg var godt inne på "god rep" sida men likte ikke systemet noe særlig mtp på behandlingen de røde fikk. Tråder gikk gjerne over i rene bitchfights fordi en fyr mente han ble dårlig behandlet, og helt off-topic pga dette. I 2010 fjernet de hele rep-systemet, som er like greit. Moderatorene så at det gikk galt avgårde, fort. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg er vant med modne forumbrukere på modne fora hvor de bruker ryktefunksjonen for å belønne interessante, dyptgående, morsomme, lærerike etc innlegg. Negative ryktepoeng ble så og si aldri utdelt. Ikke at jeg noen gang har anklaget kampsporttilhengere for å være spesielt modne, men det er en helt annen sak. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Føler ikke at rykte her har noe å si, positivt eller negativt. Folk ser på hva du har skrevet og lar være med det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det mest positive med rykte for min del er at ein lett kan legge merke til innlegg som har fått "Populært innlegg". Ein ulempe er sjølvsagt at det innlegget gjerne kan bestå av "LOL, umad?" eller noko i den duren, men då er det grei sak å scrolle vidare. Synest ikkje det har bidratt negativt akkurat. Det er og fint å vite at enkelte innlegg blir satt pris på av andre. Negativt rykte er heilt klart ein uting me ikkje bør ha. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Vel, på forumet (Shoryuken) var det en massiv strøm av newbies som kom når Streetfighter 4 ble sluppet, fordi det sto i manualen at folk kunne joine og få "gameplay tips from the pros". Og det kunne de jo. Men det betød også at tusenvis av umodne amerikanske fjortiser som ikke hadde forumskikk også strømmet inn. Endret 5. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvor er det man ser hvor mye rykte man har? Jeg vet hvordan man plusser innlegg, men hvordan ser man hvor mange man har til sammen? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Du ser det hvis du trykker på navnet ditt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvor er det man ser hvor mye rykte man har? Jeg vet hvordan man plusser innlegg, men hvordan ser man hvor mange man har til sammen? Det står i profilen din. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Så når noen gir kommentaren din "+" så får du "poeng" lagt til på dette "rykte"-greiene? Har 26 "rykte"-poeng, syns ikke det er ikke med tanke på antall kommentarer jeg har Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Med mindre personen har skrevet noe interessant eller gitt meg tårer i øynene av latter pleier jeg ikke å trykke på plusstegnet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ikke bry deg om ryktet. å poste mest mulig i tulletråder bare for å få opp ryktet sitt ses ned på uansett. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Med mindre personen har skrevet noe interessant eller gitt meg tårer i øynene av latter pleier jeg ikke å trykke på plusstegnet. Agreed. Man vil ikke ha inflasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg