Ubuntu Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) I mange måner (siden starten av sommeren 2010) har jeg hatt en drøm som har kommet å gått. Jeg våkner opp uten å kunne røre meg (såkalt søvnparalyse), ved siden av er det en "svart skyggemann uten ansikt". Det varierer hvor han sitter/står. Jeg prøver alt jeg kan for å våkne. Jeg prøver og vri meg og skrike, men jeg verken rører meg eller våkner. Før jeg flyr inn i veggen/døra/taket og våkner i det jeg treffer. Etter litt googling ser jeg at det er fler som har hatt skremmende like drømmer. Det er både irriterende og skummelt. Så nå tyr jeg til hjelp! Andre her som har hatt lignende erfaringer eller kan noe om drømmetyding? Takk for svar. Endret 24. mars 2011 av Ubuntu Lenke til kommentar
delfin Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Prøv å holde pusten hvis du vil våkne...du har en viss kontroll over åndedrettet. Dette vil gjøre at hjerna di lettere forstår at du er våken. Det som skjer er at du våkner, får et glimt av omgivelsene, og så sovner du og hjernen fortsetter å drømme. Årsaken er at kroppen lammes når du skal ha REM-søvn fordi du ikke skal skade deg. Hos noen kommer beskjeden om å lamme/våkne kroppen litt for tidlig eller sent, spesielt om man f.eks bruker sovemedisin som gir dårligere søvnkvalitet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå