Happydevil Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Er snart sesjon del 2 og jeg aner ikke hvor jeg vil. Spesialjeger og Marinejeger høres utrolig spennende ut. Men jeg vet ikke om jeg har den mentale styrken for å kunne f. eks hoppe i fallskjerm eller dette ned 10-15 meter baklengs stiv som en stokk ned i vannet. Men kan noen fortelle meg hva jeg burde gjøre for å bli mental forberedt når jeg møter opp på stasjonen jeg kommer til å ende opp på? Og når det gjelder Telemarksbataljonen, hva går det ut på? Er det en "enklere" utgave av disse spesialgrenene? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Med "stasjonen" regner jeg med du mener tjenestested? Og jeg går ut ifra at dette ikke er Marine- eller Spesialjeger, da du sier du ikke har den mentale styrken som trengs. Du trenger stort sett ikke å forberede deg selv så fælt mentalt. Er du normalt oppegående klarer du nok dette fint. Tmbn er kun for vervede, befal og offiserer. Du kan altså ikke gjennomføre førstegangstjenesten din der. Tmbn er en profesjonell manøverbataljon. Ta deg et lite søk, så vil du finne masse informasjon om både spesjeger og Tmbn. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Spes. jeger og marinejeger regnes begge som spesialstyrker mens telemark bataljon er en proff, men regulær kamp bataljon. Marinejeger kan du faktisk ta som førstegangstjeneste, men for å bli operativ må du regnes som skikket etter fgtj samt ta minst 1 (?) utdanningsår til. Vil på det sterkeste anbefale deg å lese godt på forsvaret.no, i særdeleshet om avdelinger hvor du kan gjennomføre førstegangstjeneste før du begynner å tenke på hva du kunne tenke deg å teste senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå