Gå til innhold

Hjemmekino i TV-benk med dør = overoppheting?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres merkelig ut at det fusker bare på den ene sida. Men om det er temperaturen som er problemet, er det jo mulig å kjøpe ei stillegående datavifte og en liten trafo med passende spenning, og så montere hele stasen på baksiden av tv-benken i et av høla. Kan jo for såvidt ha ei vifte over hvert hull og seriekoble dem. Da går begge veldig stille, men du flytter en de luft likevel. Kan jo hjelpe.. :)

Lenke til kommentar

Er jo verdt å sjekke om det funker utenfor tv-benken, før vifter monteres inni.

Har min receiver, med ca400W strømforsyning, inni en lukket tv-benk. Har fjernet bakplaten, men glippen er ikke større enn at det kan trekkes kabler til tv. Den har ingen problemer med tempen på rundt 40-45 grader (sjekket med termometer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De gradene er ikke så veldig høyt, anlegget bør nok takle det.

Men det er jo alltid lurt med lufting.

Du har ikke vurdert å bytte rack, til ett med dør som har netting i stedet?

Det finnes de som har dette som faktisk ser bra ut. Hifi Klubbens Cubeer har mulighet for dette.

Men ellers så vil en vifte løsning også fungere. Har dette selv i mitt rack, totalt 4 stk 120mm vifter, uten at lyden merkes. 2 av dem senket temperaturen på min forforsterker fra å være meget var til å være kjølig.

Det eneste er å kunne styre dem, da har Clas Ohlson (Og Elkjøp tipper jeg) en strømlist som aktiverer 3-4 kontakter når hovedkontakten drar strøm. Da vil viftene starte sammen med TV eller anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...