swanky Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Nå vet jeg lite hva som følger med men... Så her mistenker jeg... Husk at mac mini er det billigste mac modellen så en mac pro kan det være så mye som 10 000 kr i fortjeneste. Nå vet jeg ikke om dette blir helt riktig, men det ville ikke overraske meg hvis det var slik. Nå vet jeg ikke om apple tjener på mac box set Uten om jeg vet noe om det, men er nok minimalt. denne snowleoparden til 269,00 kr tror jeg ikke apple tjener en krone på. Og er virkelig verdt prisen til hackintosh. Det er mye du ikke vet... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) EDIT: Jeg må også si at de hardbarka Apple motstanderne oppfører seg direkte kvalmt, i mine øyne en veldig umoden oppførsel. ~ Mortis Hvordan oppfører dere dere? Heldigvis har jeg ikke lest gjennom alt. jeg bare googlet Apple saksøker samsung og var så mange treff jeg fikk. Hva er det jeg ikke vet? Har jo ikke jobbet i apple, så kan umulig si hvordan det er. Men tror ikke apple hadde ansatt meg, siden jeg bare har ipod touch og en Mac box set pakke. Så jeg er ikke den første apple ser etter. Så alt i alt, jeg velger Samsung mobil isteden for apple. Endret 19. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
swanky Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 jeg bare googlet Apple saksøker samsung og var så mange treff jeg fikk. Og jeg google Apple er en gul bil og fikk 30 ganger så mange treff på det, som du fikk på din lenke... 1 Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 En stor motivasjonsfaktor bak et Apple kjøp må utvilsomt være at den kun stiger i pris med alderen. Ta feks en titt på denne! Her ligger 13.3 tommer macen på småpene 12900,- kontra den splitter nye versjonen som kan anskaffes i skrivende stund til 9990,- Med andre ord 2900,- i ren profitt for en eldre macbook pro med antikk core2duo prosessor. Den antikvitetiske verdien må være stor for Mac brukere skjønner jeg. Frister stort å investere i macbook pro nå må jeg innrømme. Er jo høylukrativ business dette 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 En som jeg kjenner fikset litt på sin 13'' PC til 5000. Kjøpte inn skjerm og tastatur (sikkert noe mer også). Skrudde disse delene på plass i maskinen, farget den vit og laget en fin apple logo. Trodde det var en mac helt til jeg startet den opp og så dell logoen. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 En stor motivasjonsfaktor bak et Apple kjøp må utvilsomt være at den kun stiger i pris med alderen. Ta feks en titt på denne! Her ligger 13.3 tommer macen på småpene 12900,- kontra den splitter nye versjonen som kan anskaffes i skrivende stund til 9990,- Med andre ord 2900,- i ren profitt for en eldre macbook pro med antikk core2duo prosessor. Den antikvitetiske verdien må være stor for Mac brukere skjønner jeg. Frister stort å investere i macbook pro nå må jeg innrømme. Er jo høylukrativ business dette På et eller annet tidspunkt så må jeg forske litt på hva det er som skjer i hodet på folk når de legger ut ting på Finn 2 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg skriver bare det jeg har opplevd. Jeg er en nøytral part, da jeg har begge plattformer nå. Nevnte dette i IRC-kanalen til diskusjon.no, om at jeg hadde kjøpt meg en MacBook Pro, da ble jeg nærmest angrepet personlig. For meg er det veldig umodent, av andre, at de ikke tåler at jeg kjøper ett produkt de ikke liker. - Mortis 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg skriver bare det jeg har opplevd. Jeg er en nøytral part, da jeg har begge plattformer nå. Nevnte dette i IRC-kanalen til diskusjon.no, om at jeg hadde kjøpt meg en MacBook Pro, da ble jeg nærmest angrepet personlig. For meg er det veldig umodent, av andre, at de ikke tåler at jeg kjøper ett produkt de ikke liker. - Mortis Helt enig, det er akkurat som at man må forsvare at man har kjøpt en Mac. Deretter er det slik at selv om du kommer med helt rasjonelle argumenter, er det fortsatt lynsjestemning. "Du er ikke en av oss! Du må være akkurat som oss! Du må kjøre windows! Ellers sender vi deg rett til Auschwitz! Marsjer i takt!!!" Personlig har jeg følgende opplevelser: Jeg har en veldig fin laptop, en Asus UL30VT, meget lang batteritid, jeg er veldig fornøyd med den. Den bruker jeg ikke så veldig ofte, kanskje et par ganger i uka eller sjeldnere. Denne kom med windows 7. Greit nok, windows 7 er bedre enn de andre windowsene så langt.. men jeg er likevel ikke fornøyd med windows 7. Jeg opplever windows 7 som delvis problematisk å bruke. Jeg bruker som sagt ikke den bærbare maskinen så ofte. Men nær sagt hver eneste gang jeg starter maskinen, bruker den sinnssykt lang tid på å starte og virker som at den går unormalt sakte. Deretter ber den om å omstarte for å innstallere oppdateringer. Det er altså slik at disse oppdateringene legger beslag på min tid, når jeg ønsker å bruke min datamaskin må jeg i stedet vente lang tid på at den skal gjøre seg ferdig med disse oppdateringene. Neste gang jeg starter maskinen etterpå, starter den hurtig som normalt. Jeg opplever at mens den driver og krangler med disse oppdateringene går alt veldig sakte, dersom jeg har logget på fra før. Da er det helt håpløst når man skal starte skype for å ta en telefon til Australia eller lignende. Det er jævlig irriterende når du tar maskinen med deg når du skal ta notater osv, og så begynner den å herje med dette tøvet her. I tillegg må jeg selvfølgelig kjøre et antivirus program.. siden man aldri er trygg med windows. Dette legger selvfølgelig beslag på systemressurser og opptrer som et irritasjonsmoment når man laster ned en fil, da skal selvfølgelig filen "sjekkes" osv.. I tillegg synes jeg windows 7 er grafisk uinnbydende. Ulekkert rett og slett. Det er en smakssak, og min personlige mening. Min desktop maskin er nå en Mac Mini jeg kjøpte brukt på QXL for ca 3000 med 500gb disk og 4gb ram, Geforce grafikk, core 2 duo. Ytelsen på denne er helt adekvat til alle mine behov. Denne krangler aldri om oppdateringer, legger aldri beslag på min tid utover faktisk brukstid når jeg bruker den. Den bare funker. Gjør jobben sin. Etter førstegangsinnstallasjon og påfølgende nedlasting av oppdateringer (10.6.6 os) har jeg ikke innstallert noen oppdateringer. Den har ikke plaget meg med dette en eneste gang. Jeg trykket nettopp nå på sjekk oppdateringer, og da var det faktisk noen. Disse har jeg ikke valgt å laste ned enda. Dette er til sterk kontrast til windows7 maskinen, som begynner å laste ned og plage deg, og nekter deg å skru av maskinen, "utsett i 30 minutter", og dersom den holder på med dette mens du har gått på kjøkkenet for å hente deg en cola, så har den jaggu reboota. For meg, som ikke spiller "first person shooter" eller sånt noe, og bruker maskinen til å surfe, skrive, laste ned, laste opp bilder, kontor-relaterte oppgaver og lignende, "business-user", så er konklusjonen i forhold til opplevd bruk veldig, veldig enkel: Mac bare funker og Windows bare krangler med meg, arbeider mot meg Så får folk bare flame i vei, og hyle og skrike om alt mulig rart, jeg driter en lang marsj i hva de synes så lenge jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) En ting jeg er veldig overrasket over er, hvor er støyen? Har enda ikke hørt vifta snurre opp selv ved installasjon av OS X (jeg har byttet til SSD disk)! Man skal ikke kunne trenge å forsvare sine kjøp, uten å bli utsatt for personangrep. Jeg er som sagt positivt overrasket over bruken av OS X, etter alltid å ha brukt Windows. - Mortis Endret 19. april 2011 av Mortis Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Er 13" utgaven av MBP, den billigste av dem, kapabel til å redigere hd-video uten problem? eller må jeg høyere opp i prisklasse? Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Dette er til sterk kontrast til windows7 maskinen, som begynner å laste ned og plage deg, og nekter deg å skru av maskinen, "utsett i 30 minutter", og dersom den holder på med dette mens du har gått på kjøkkenet for å hente deg en cola, så har den jaggu reboota. Du skal hvertfall ha for at du flink til å understreke hvor lite du kan om Windows. I godt selskap med svært mange andre macere. De syter, klager og bærer seg over ting som faktisk kan løses med små enkle grep. Det er ganske utrolig at det mulig å innha så lite mangel på evne og på samme tid legge hele skylda over på produktet Automatiske oppdateringer er noe du kan slå av i Windows 7. Du kan ta fullstendig styring over når du ønsker å søke etter dette og når du vil installere det. Når det gjelder antivirus forsetter det evige gnålet om at det suger ressurser. Helt feil. Her gjelder det som andre ting...å ta styringen. Installere et program som krever svært lite. MSE er feks er meget bra alternativ, og du merker ikke at dette kjører i bakgrunn. Når du begynner å klage på utseende til Windows 7, forstår jeg at det neppe er håp for å få deg til å like det. Du har bestemt deg på forhånd, selv om du prøver å gi inntrykk av at du har gitt det en sjanse. Windows 7 er lekkert. Og det finnes ingen grunn til å mislike det. Men er man fanboy som du, er selvsagt alt feil. 1 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Dette er til sterk kontrast til windows7 maskinen, som begynner å laste ned og plage deg, og nekter deg å skru av maskinen, "utsett i 30 minutter", og dersom den holder på med dette mens du har gått på kjøkkenet for å hente deg en cola, så har den jaggu reboota. Du skal hvertfall ha for at du flink til å understreke hvor lite du kan om Windows. I godt selskap med svært mange andre macere. De syter, klager og bærer seg over ting som faktisk kan løses med små enkle grep. Det er ganske utrolig at det mulig å innha så lite mangel på evne og på samme tid legge hele skylda over på produktet Automatiske oppdateringer er noe du kan slå av i Windows 7. Du kan ta fullstendig styring over når du ønsker å søke etter dette og når du vil installere det. Når det gjelder antivirus forsetter det evige gnålet om at det suger ressurser. Helt feil. Her gjelder det som andre ting...å ta styringen. Installere et program som krever svært lite. MSE er feks er meget bra alternativ, og du merker ikke at dette kjører i bakgrunn. Når du begynner å klage på utseende til Windows 7, forstår jeg at det neppe er håp for å få deg til å like det. Du har bestemt deg på forhånd, selv om du prøver å gi inntrykk av at du har gitt det en sjanse. Windows 7 er lekkert. Og det finnes ingen grunn til å mislike det. Men er man fanboy som du, er selvsagt alt feil. Du er utvilsomt den mest generaliserende brukeren hittil. Fyren legger fram en brukeropplevelse og du er først ute med å kategorisere han som fanboy. Hva gjør hans brukeropplevelser til en fanboy mer enn dine gjør deg en? 3 Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Du er utvilsomt den mest generaliserende brukeren hittil. Fyren legger fram en brukeropplevelse og du er først ute med å kategorisere han som fanboy. Hva gjør hans brukeropplevelser til en fanboy mer enn dine gjør deg en? Hva er det du ikke forstår med innlegget mitt? Jeg simpelthen peker på manglende kunnskap som skaper problemene han klager og bærer seg over. Kritikken hans har ikke rot i virkelighet og det blir kun tøysete når det skinner gjennom hva som er problemet. Og ja jeg understreker dette gjelder mange mac brukere. Men det stemmer da jaggu også. Hva gjør hans brukeropplevelser til en fanboy mer enn dine gjør deg en? Jeg har gode argumenter. Han feiler bortimot totalt på sine. 1 Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Emnetittel er misvisende. Burde hete "Fanboykrangel-tråden" Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Er ikke ute etter å diskutere dette ytterligere. I disse trådene vet folk svaret, men ikke spørsmålet: det er subjektivt. Eple vs pære, sjokolade vs karamell eller BMW vs Audi kommer man ingen vei med uansett. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Helt enig, det er smak og behag. Akkuratt som alt annet, noen liker kjøtt, andre ikke, samme prinsipp. - Mortis Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg har gode argumenter. Han feiler bortimot totalt på sine. Windows 7 er lekkert. Og det finnes ingen grunn til å mislike det. Men er man fanboy som du, er selvsagt alt feil. Liker dette argumentet best. Ja, følte for å være litt useriøs. Men for å bidra med noe konstruktivt her, så opplever jeg Windows 7 som tregt. Ikke det at operativsystemet bruker lang tid på å gjøre ting, men jeg får ikke til den samme arbeidsflyten som jeg gjør med Mac OS X. Menyene er slitsomme å navigere og kontrollpanelet er et mareritt å bruke, og ting ligger ikke så veldig logisk til. Startmenyen er jeg mindre fan av, og selv å bruke filbehandleren er lite intuitivt. Ting ligger plassert i undermapper og undermenyer, og det er rett og slett ikke noe jeg trives med. Dessuten er den ekle glassdesignen helt på jordet. Mye av dette kan man vel gjøre litt med, endre innstillinger og lignende, men dette er den opplevelsen jeg fikk første gang jeg prøvde Windows 7. Ikke særlig imponerende. 3 Lenke til kommentar
Aliventerio Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ja, følte for å være litt useriøs. Men for å bidra med noe konstruktivt her, så opplever jeg Windows 7 som tregt. Dette er jo så lite konstruktivt som det kan få blitt. Kun tøyseprat og småteit diskvalifisering av Windows 7 som er et meget godt OS. Ikke det at operativsystemet bruker lang tid på å gjøre ting, men jeg får ikke til den samme arbeidsflyten som jeg gjør med Mac OS X. Menyene er slitsomme å navigere og kontrollpanelet er et mareritt å bruke, og ting ligger ikke så veldig logisk til. Startmenyen er jeg mindre fan av, og selv å bruke filbehandleren er lite intuitivt. Ting ligger plassert i undermapper og undermenyer, og det er rett og slett ikke noe jeg trives med. Dessuten er den ekle glassdesignen helt på jordet. Aldri vært vitne til mer sprøyt og tullprat! Når skal Apple folk bli en smule mer nyanserte i sin kritikk tro? Det er særdeles enkelt å jobbe med Windows 7. Nydelig + lett å navigere i, kontrollpanelet er simpelthen nesten utviklet for dummies (men tydeligvis ikke deg?) Startmenyen er ingen revolusjon, men slik har den alltid vært perfekt anlagt. Ufattelig enkelt å gjøre endringer. Mer kan man ikke forlange, foruten å håpe de uvitende en dag ser lyset Designen er det intet feil på heller. Det kan 12 TOLV av mine venner som er hardcore macbrukere bekrefte. Og de har heller ingenting imot systemet. Flere av de vurderer å skifte tilbake til Windows OS og deilig herlig valgfrihet med PC :-) Du må gjerne måke penga ut av vinduet for min del. I grunn håper jeg du gjør det 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ja, følte for å være litt useriøs. Men for å bidra med noe konstruktivt her, så opplever jeg Windows 7 som tregt. Dette er jo så lite konstruktivt som det kan få blitt. Kun tøyseprat og småteit diskvalifisering av Windows 7 som er et meget godt OS. Les nå hele innlegget da, og ikke trekk ting ut av luften. Windows 7 er absolutt bedre enn Windows Vista, skal ikke legge skjul på det, men jeg liker fortsatt Mac OS X bedre. Ikke det at operativsystemet bruker lang tid på å gjøre ting, men jeg får ikke til den samme arbeidsflyten som jeg gjør med Mac OS X. Menyene er slitsomme å navigere og kontrollpanelet er et mareritt å bruke, og ting ligger ikke så veldig logisk til. Startmenyen er jeg mindre fan av, og selv å bruke filbehandleren er lite intuitivt. Ting ligger plassert i undermapper og undermenyer, og det er rett og slett ikke noe jeg trives med. Dessuten er den ekle glassdesignen helt på jordet. Aldri vært vitne til mer sprøyt og tullprat! Når skal Apple folk bli en smule mer nyanserte i sin kritikk tro? Det er særdeles enkelt å jobbe med Windows 7. Nydelig + lett å navigere i, kontrollpanelet er simpelthen nesten utviklet for dummies (men tydeligvis ikke deg?) Startmenyen er ingen revolusjon, men slik har den alltid vært perfekt anlagt. Ufattelig enkelt å gjøre endringer. Mer kan man ikke forlange, foruten å håpe de uvitende en dag ser lyset Designen er det intet feil på heller. Det kan 12 TOLV av mine venner som er hardcore macbrukere bekrefte. Og de har heller ingenting imot systemet. Flere av de vurderer å skifte tilbake til Windows OS og deilig herlig valgfrihet med PC :-) Du må gjerne måke penga ut av vinduet for min del. I grunn håper jeg du gjør det Hvordan kan min mening være dårligere enn din? Jeg syns absolutt ikke at Windows 7 er lett å navigere i, og jeg føler det samme med Windows XP. Jada, når jeg brukte XP som eneste operativsystem var det kurant, men etter å ha sett alternativene foretrekker jeg Mac OS X. Arbeidsflyten min er mye bedre her, men igjen er det noe som er subjektivt og en personlig preferanse. Startmenyen ser jeg helt ærlig ikke poenget med, jeg har mine mest brukte programmer nederst på skjermen. Klarer meg utmerket uten startmenyen, og har absolutt ikke savnet den i det hele tatt. Bare en unødvendig plage for min del. Og igjen, hvordan kan du si at jeg må like designen? Jeg liker den ikke, glassdesignet er slitsomt og gjør det rotete i mine øyne. At du har 12 venner som syns at Windows 7 ser greit ut er kanskje det dummeste argumentet jeg har hørt, for jeg kjenner mange Mac-brukere som syns at Windows 7 sitt design er dårlig. Ser ikke hvorfor det skal være relevant uansett, jeg liker det ikke, og det burde du kanskje klare å forstå. At du har mer valgfrihet, sure. Jeg trenger ikke å ha muligheten til å bytte skjermkort og prosessor hver eneste gang det kommer en mikroskopisk oppdatering, og så lenge jeg klarer å rettferdiggjøre en litt høyere pris på maskinen mot at jeg får et overlegent godt tastatur, god skjerm, pent design, gode løsninger, markedets beste touchpad og en solid maskin som leker godt med resten av utstyret mitt er det egentlig ikke noe du burde blande deg opp i. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå