Gavekort Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Denne tråden har gått fra sans og samling. Skal jeg fortsette i denne tråden, så vil jeg ha relevant prat om hvorfor og hvorfor ikke man skal velge en maskin fra Apple. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Denne tråden har gått fra sans og samling. Skal jeg fortsette i denne tråden, så vil jeg ha relevant prat om hvorfor og hvorfor ikke man skal velge en maskin fra Apple. Se mine bilder. Så forstår du hvorfor mac ikke er aktuelt. Nextgen kan man ikke kalle apple foreløpig. Endret 1. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg forstår virkelig ikke hva du prøver å komme frem til, uansett hvor hardt jeg prøver. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg klarer heller ikke å tolke hva du vil frem til. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Denne tråden har gått fra sans og samling. Skal jeg fortsette i denne tråden, så vil jeg ha relevant prat om hvorfor og hvorfor ikke man skal velge en maskin fra Apple. Jeg kan ihvertfall komme med et godt argument for hvorfor du ikke skal kjøpe en mac, og det er at du har 5000kr å bruke på en laptop. (Du kan kjøpe deg en iPad2 da, men neppe noe særlig å skrive skoleoppgaver eller jobbe på...) Eventuellt at du har 10000kr til et laptop-kjøp og ytelsen apple leverer i det prissegmentet ikke er god nok. Hvorfor kjøpe laptop fra Apple: Du bryr deg ikke om hvor mye den koster og betaler gladlig noen tusen ekstra for gjennomført bra design. Endret 1. april 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Se mine bilder. Så forstår du hvorfor mac ikke er aktuelt. Slutt med det tullet ditt, hvis du ikke vil at innleggene dine skal slettes. Du poster produktbilder laget av personer uten noen form for tilknytning til Apple. Hva slags svar forventer du? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Denne tråden har gått fra sans og samling. Skal jeg fortsette i denne tråden, så vil jeg ha relevant prat om hvorfor og hvorfor ikke man skal velge en maskin fra Apple. Jeg kan ihvertfall komme med et godt argument for hvorfor du ikke skal kjøpe en mac, og det er at du har 5000kr å bruke på en laptop. (Du kan kjøpe deg en iPad2 da, men neppe noe særlig å skrive skoleoppgaver eller jobbe på...) Eventuellt at du har 10000kr til et laptop-kjøp og ytelsen apple leverer i det prissegmentet ikke er god nok. Hvorfor kjøpe laptop fra Apple: Du bryr deg ikke om hvor mye den koster og betaler gladlig noen tusen ekstra for gjennomført bra design. Vi betaler ekstra lapper for gjennomført design ja. stor trackpad og opplyst tastatur er en av de:) men hovedgrunnen er jo osx. dettusten så utnytter OSet bedre hardwaren en windows gjør. så en pc med tilsvarende specs som amcbook vil yte dårligere en macbooken da macbookens os er skreddersydd for akkuat den hardwaren og ikke trenger 1 million drivere 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Denne tråden har gått fra sans og samling. Skal jeg fortsette i denne tråden, så vil jeg ha relevant prat om hvorfor og hvorfor ikke man skal velge en maskin fra Apple. Jeg kan ihvertfall komme med et godt argument for hvorfor du ikke skal kjøpe en mac, og det er at du har 5000kr å bruke på en laptop. (Du kan kjøpe deg en iPad2 da, men neppe noe særlig å skrive skoleoppgaver eller jobbe på...) Eventuellt at du har 10000kr til et laptop-kjøp og ytelsen apple leverer i det prissegmentet ikke er god nok. Hvorfor kjøpe laptop fra Apple: Du bryr deg ikke om hvor mye den koster og betaler gladlig noen tusen ekstra for gjennomført bra design. Vi betaler ekstra lapper for gjennomført design ja. stor trackpad og opplyst tastatur er en av de:) men hovedgrunnen er jo osx. dettusten så utnytter OSet bedre hardwaren en windows gjør. så en pc med tilsvarende specs som amcbook vil yte dårligere en macbooken da macbookens os er skreddersydd for akkuat den hardwaren og ikke trenger 1 million drivere Problemet er at du også finner andre maskiner med stor trackpad og bakgrunnsbelyst tastatur, ihvertfall om du går opp i samme prisklasse. Det at OS X utnytter maskinvaren bedre enn Windows er en trist og spurt løgn, og jeg ville ikke gitt 5 flate øre for det argumentet. Jeg kan gi deg noen stikkord: Dårlig flash-ytelse, ingen DirectX, ingen TRIM og svakere OpenGL-ytelse. Det OS X derimot klarer godt, er å få operativsystemet til å virke flytende med sine woobly windows og trege transaksjons-animasjoner. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) dettusten så utnytter OSet bedre hardwaren en windows gjør. så en pc med tilsvarende specs som amcbook vil yte dårligere en macbooken da macbookens os er skreddersydd for akkuat den hardwaren og ikke trenger 1 million drivere Når det kommer til generell ytelsestesting så er nok svaret langt fra så ensidig som du prøver å få det til å være. Det finnes plenty med applikasjoner som er optimalisert bedre for windows enn for OSX. F.eks Adobe Photoshop CS5 Extended (64-bit) hvor windows var 10-20% raskere enn OSX. http://www.kaycircle.com/Performance-Shootout-Mac-OS-X-10-6-Snow-Leopard-vs-Windows-7-64-bit (Jeg har sett tester som viser at apple får veldig bra batterilevetid pga hvordan OSX er satt opp. Mao, hvis batterilevetid er veldig viktig, så kan du ha et poeng, men jeg mente ytelse som i hvor fort PC-en kan få gjort en jobb ferdig...) Endret 1. april 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Problemet er at du også finner andre maskiner med stor trackpad og bakgrunnsbelyst tastatur, ihvertfall om du går opp i samme prisklasse. Vel, da er du plutselig i samme prisklasse, og da snakker vi om smak og behag? Forøvrig så har jeg tilgode å se en trackpad som er i nærheten av den Apple har utstyrt de siste generasjonene Macbook med på maskiner fra andre produsenter, men så har jeg heller ikke fulgt så veldig nøye med. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Dere snakker om programmer. Jg snakket om Oset. Dårlig flash støtte er pga adobe ikke har giddet å oppdatere flash til cocoa softwaren apple kom med for mange år siden og jo vi har trim nå også Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 At Windows 7 er ustabilt er ren og sann bullshit. Problemet sitter i stolen, ikke i operativsystemet, og jeg regner med at Patience ikke vil kalle seg en idiot som klarer å tulle til de gangene han faktisk prøver Windows 7... Om han i det hele tatt har det. Nå skal du lære deg å ta saken, og ikke gå på person. Troverdigheten er ikke noe mindre ved mine erfaringer enn de er ved dine. Okey? Jeg har hatt windows 7 og alle versjonene av windows helt tilbake til win98 sec.ed. Jeg sier ikke at OsX er bedre enn windows på alle måter. Aner ikke hvordan man klarer å legge til så mye tull i mellom linjene så snart det kommer en som har positive erfaringer med en Mac. Forstå det den som kan. Det er riktig at det er større frihet i windows. Dog er også det en større frihet til å feile. Derfor ser man ofte windows-maskiner som ikke fungerer optimalt på grunn av at de er satt opp feil, eller har driverproblemer og så videre. Mac er her mer stabil fordi du må forholde deg til et snevert utvalg. Det er ganske riktig ulempen med Mac. Saken blir til den, at det er en fordel og det er en ulempe for windows så vel som mac. Windows har valgmuligheten, med ustabilitet. Mac har stabilitet men ikke valgmulighet. Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så ender begge systemene opp med sine svakheter så vel som styrker. Merkelig her er at har man en windows-maskin, og er såkallt nerd, så er det å rose et annet system enn windows det samme som å kalle en nær slektning ved ymse ordelag. Husk nå på at det er nå bare en datamaskin. Godta at andre har motsatte erfaringer enn dere. Det er ikke verdens undergang. Mac har vist seg å være en maskin som passer meg perfekt. Jeg var veldig bekymret for overgangen fra windows til mac, men det ser jeg nå var ubegrunnet. Windows 7 var et godt os, og det var mer stabilt enn tidligere os jeg har hatt, men jeg likte ikke hvordan ting skulle rotes ned i forenklinger så meget at det til slutt ble verre å finne funksjonene. OsX er for meg ikke slik. Det å kommentere min troverdighet på bakgrunn av at jeg har andre erfaringer enn andre, er rett og slett lavmåls og kun for å streife en meddebattant på alle mulige måter og på død og liv vinne en diskusjon som ingen engentlig trenger å vinne. Mac og OSX er en meget god maskin, og et godt OS. Windows er likeså. Godta det, og gråt heller over ting som er viktige her i verden. 3 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Denne tråden har gått fra sans og samling. Skal jeg fortsette i denne tråden, så vil jeg ha relevant prat om hvorfor og hvorfor ikke man skal velge en maskin fra Apple. Flott om du da kan bidra til det selv, og være saklig! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 At Windows 7 er ustabilt er ren og sann bullshit. Problemet sitter i stolen, ikke i operativsystemet, og jeg regner med at Patience ikke vil kalle seg en idiot som klarer å tulle til de gangene han faktisk prøver Windows 7... Om han i det hele tatt har det. Jeg sier ikke at windows 7 er ustabilt. Hvor sier jeg det? Ser du 7-tallet noen steder? Windows 7 er det mest satbile os'et fra MS hittil, og jeg har ikke påstått noe annet. Ikke fabrikker påstander er du snill gutt Jeg har delvis emigrert fra XP og Win7 ca samtidig. Jeg emigrerte fra XP på grunn av at DET var ustabilt, og jeg emigrerte fra Windows 7 fordi jeg synes de roter ting ned med forenklingen sin. Det en noen av grunnene. Her møter OsX mine krav som ønskelig. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Jeg er også en av dem som så meg lei av alle problemene med windows & linux. Ustabilt og svikter stadig vekk. Etter at jeg emigrerte fra windows til OSX for ett år siden har jeg faktisk ikke opplevd ett eneste problem på datamaskinen. Det er virkelig deilig. De som sier at windows er så mye bedre enn OSX, sier i de aller fleste tilfeller noe de ikke har forutsetning til å uttale seg om. Dette er jo tull. Bruker du en Mac på samme måte som en Windows-maskin, opplever du normalt ikke problemer med noen av de. Men så kommer poenget; friheten. Windows har som prinsipp at du skal få gjøre hva du vil med det. Du skal få installere hvilken maskinvare du enn vil, og du skal få installere hvilken programvare du enn vil. I motsetning til Apple. Windows er i utgangspunktet også svært stabile operativsystem. Hadde OSX hatt samme åpenhet og muligheter som Windows, er jeg temmelig sikker på at din oppfatning ikke akkurat ville vært som den er. Jeg er faktisk helt enig meg deg her Når vi snakker om utgangspunktet vel å merke. Endret 2. april 2011 av Patience Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg kan installere de programmene jeg vil på min mac, vet ikke hvordan det er med andre sine mac-er. Kanskje jeg har fått en "ultimate"-utgave av OS X? 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg kan dog ikke installere programmer som programmererne ikke har villet lage til Mac, men akkurat det skylder jeg ikke på Jobs for... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Regner med de referer til at man ikke kan trekke ut skjermkortet på en iMac og sette inn et nytt? Programmer kan jeg installere alt av, og med UNIX i bunn kan Mac OS X gjøre fryktelig mye. Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 denne tråden består ikke av nesten en eneste nøytral/objektiv person. Alle er enten Bill Gates eller Steve Jobs. Det er ingen av dere som klarer å sette disse to opp mothverandre og faktisk vurdere hvem som faktisk er best til hva. Blir sjuk av sånne folk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå