Stigi81 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Heisann. Ønsker feedback på noen punkter på nettstedet www.ukensreklame.no Her jobber jeg med å samle alle tilbudsavisene på nett, og i tilegg gi ukentlige oppdateringer på ukens beste tilbud i forskjellige kategorier. Etter å ha blitt lei av av postkassa er stappfull av uadressert reklame etter å ha vært bortreist i noen dager, så har jeg fått nok av uadressert reklame i posten. Ønsket da å lage en ordning der folk kan klikke seg innpå nettstedet mitt, og kun få tilbudsaviser/tilbudsvarsel i ønsket kategori. Nettstedet er satt opp i joomla, og denne gangen har jeg valgt å modifisere en ferdig joomla-template. Så det er i hovedsak ikke designet jeg søker feedback på (men bare kjør på hvis du har noe å utsette..) Men det jeg i hovedsak vil ha feedback på er: 1) Syns du øverste del av siden for mørk (evt. for mye grått/kjedelig)? Burde jeg gjort f.eks. logoen øverst lysere, eller kan det funke slik det er nå? 2) Menyer / navigering * Burde jeg hatt mer/mindre info på forsiden, eller står det greit slik det står i dag? * Er menyene oversiktelige og greie? Finner du lett frem til det du søker etter? Eller står det uoversiktelig plassert? Kan ellers nevne at logoen skal skiftes ut, og at det KAN forekomme trykkfeil, har ikke fått lest korrektur på alle sidene enda Ellers er det fritt frem til å fyre løs hvis du har meninger eller kommentarer. Har du innspill til andre ting jeg kan ta med på siden, så er alle tilbakemeldinger velkommen Endret 23. mars 2011 av Stigi81 Lenke til kommentar
skenern Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei, jeg bladde igjennom siden og utforsket den litt.For å begynne med den litt negative kritikken. Jeg synes at siden ble kanskje litt mørk, noe som gjør den litt lite livlig. Dessuten var det litt rotete med all teksten rundt, hadde det kanskje vært en mulighet og laget en info boks som kom fram når du satt musa over? Så kan jeg si litt om det positive med siden. Det er en glimrende Idé med en slik side og selve siden var fint bygd opp, samtidig klarte jeg lett å finne fram . Det virker som en fremtidig god side og kanskje en populær side i fremtiden. Lykke til! Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Hei, jeg bladde igjennom siden og utforsket den litt.For å begynne med den litt negative kritikken. Jeg synes at siden ble kanskje litt mørk, noe som gjør den litt lite livlig. Dessuten var det litt rotete med all teksten rundt, hadde det kanskje vært en mulighet og laget en info boks som kom fram når du satt musa over? Så kan jeg si litt om det positive med siden. Det er en glimrende Idé med en slik side og selve siden var fint bygd opp, samtidig klarte jeg lett å finne fram . Det virker som en fremtidig god side og kanskje en populær side i fremtiden. Lykke til! Takk for tilbakemelding Ja, det var egentlig de tingene jeg hadde fryktet litt. Skal se på om jeg kan gjøre den lysere. Og hvilken tekst mente du som ble mye/rotete? Teksten i den svarte tekstboksene under toppmenyen? Eller teksten/menyene i sidebarene nedover høyre/venstre? Skal se litt på dette også Takk for svar Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 1. Valideringsfeil. 32 Errors, 41 warning(s) 2. Jeg synes siden var veldig rotete, det var altfor mange ting på engang på forsiden, altså logo, tittel, slogan, enda flere sloganer, bombet med en fantasillion facebook-logoer/linker overalt, undermeny, slideshow med både bilde og tekst, sitatboks, følg oss-boks, reklame, osv osv osv, og det bare på forsiden! Rydd opp, less is more. 3. Hvordan fungerer den siden, har du tenkt å bla gjennom alle tilbudskataloger og skrive inn alle de du synes er best? Ser for meg en heltidsjobb der. Ville sett om de butikker på nett har RSS, det automatiserer arbeidet. 4. Inglisj. Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Hei igjen! Jeg har de siste månedene jobbet mye med å få nettstedet mitt mer oversiktelig og stilrent. Har gjort en del tiltak, så da ønsker jeg igjen feedback Har fortsatt litt småplukk igjen, men syns ting kommer seg. Men i hovedsak ønsker jeg tilbakemedlding på om du syns siden er oversiktelig og grei, og om du reagerer på noe som ikke virker.. Er det noen nettlesere som ikke takler siden osv. (har testet i IE og Firefox så langt) Nettstedet er fortsatt www.ukensreklame.no På forhånd takk for innspill Endret 10. desember 2011 av Stigi81 Lenke til kommentar
xerxas Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei Stigi81 Jeg liker headeren og footeren veldig godt. Det er en veldig god forretningsidé om du klarer å skape penger på det. Det er en topp og bunn som passer bra sammen men så roter du det til i midtpartiet, selve hovedinnholdet sklir bort i ingenting. På forsiden så står det matoppskrift? Hva har det med hele greiene å gjøre? Menyen nr 2 står ikke i samme stil som den første menyen. Den ligger ikke i det naturlige synsfeltet som er fra venstre mot høyre. Du kunne sikkert brukt litt bakgrunnsfarger for å gjort de forskjellige boksene tydeligere. På en og samme side så er det 4 forskjellige linker/ bilder med kobling til facebook, noe som gjør deg veldig desperat. I samme kolonne ligger også annonsering på tilbud og den syns jeg drukner litt. Den blir veldig bortgjemt og glemt. Jeg fikk en opplevelse av "å ja, er det mulig ja? jammen hvorfor sa du ikke noe om det før." Bokmerk oss og kelkoo ble enda mer anonymt. De virker mer plassert der som fyll uten må og mening. på siden "Om oss" fant jeg ikke ut hvor om oss var. Jeg måtte lete lenger enn jeg trodde jeg måtte. Menyen virker igjen helt på jorde og virker bare i veien. Tilbud på både morsdags gaver, jule og nyttårstips er "so last year". Jula varer ikke helt til påske på internet og får ting til å virke useriøst.. Men generelt bra design men du må endre på strukturen av hovedelementene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå