The Crusher Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hvis du har 6 lapper hadde jeg kjøpt nytt. Ville ikke kjøpt AMD nå fordi de står rett foran en stor lansering med ny prosessorarkitektur og det er tvilsomt om du får oppdatert systemene som er i salg i dag. AMD kommer sannsynligvis på markedet i juni/juli. Bulldozer er navnet. Noen av AM3 kortene kan man oppgradere til en am3+ cpu med bios opptatering. Har bare sett en liste over asus hovedkort så langt... Lenke til kommentar
deleted Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Tusen takk for utfyllende svar. Som du sier så burde jeg vurdere andre specs som er up to date. Faktisk har samme selger lagt ut en annen pc til samme pris, uten ssd though: http://www.finn.no/f...nnkode=27218014 Hvis du har 6 lapper hadde jeg kjøpt nytt. Ville ikke kjøpt AMD nå fordi de står rett foran en stor lansering med ny prosessorarkitektur og det er tvilsomt om du får oppdatert systemene som er i salg i dag. AMD kommer sannsynligvis på markedet i juni/juli. Bulldozer er navnet. Jeg googlet det opp, men kommer sannsynelighvis ikke til å kjøpe AMD. Derimot syntes jeg den du linket til tidligere med sandy-bridge(som bare koster et par 100-lapper mer) var et veldig godt alternativ. Med litt fiksing og miksing på handlelista satt jeg igjen med et oppsett som jeg ble ganske fornøyd med. Overlever vel bare på spinnedisk? https://prisguiden.no/profil/lister/123672 Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg googlet det opp, men kommer sannsynelighvis ikke til å kjøpe AMD. Derimot syntes jeg den du linket til tidligere med sandy-bridge(som bare koster et par 100-lapper mer) var et veldig godt alternativ. Med litt fiksing og miksing på handlelista satt jeg igjen med et oppsett som jeg ble ganske fornøyd med. Overlever vel bare på spinnedisk? http://www.prisguide...l/lister/123672 Dette ser veldig bra ut. Du kan alltids kjøpe deg en ssd senere hvis du får råd. Men jeg ville sterkt anbefalt deg å bruke de ekstra 100-200 kronene ekstra for en Core i5 2500K. Den kan nemlig overklokkes, og den går lett opp i 4,5ghz. Selv om du ikke har tenkt å gjøre det nå, det kan hende du får lyst senere. Og da får du en dramatisk ytelsesøkning. For ikke å snakke om at bruktverdien for en 2500K sikkert vil være dobbelt så mye som en vanlig 2500 om et par år. @CrazyJoey: Har også lest rykter om at bulldozer vil passe på AM3-kort, men er litt skeptisk til om de støtter all funksjonaliteten. Asus sier jo de vil støtte dem, men AMD sier noe annet. Sjekk denne posten til John Fruehe fra AMD: https://semiaccurate.com/forums/showthread.php?p=103073#post103073 Lenke til kommentar
deleted Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Nå er det en stund siden jeg var innom og håper at noen fremdeles befinner seg i denne tråden. Takker for tidligere svar! Denne gangen med étt nytt spørsmål, så dette er off-topic. Satt sammen komponenter som skal bli til htpc, mitt spørsmål er om delene passer sammen med tanke på at alt sammen skal presses inn i et lite kabinett: 576009 Kabinett: Silverstone SST- GD05B 626406 Hovedkort: Asus P8P67-M LGA1155 DDR3 µatx 619274 CPU: Intel Core I5-2500K 619544 GPU: Asus HD6950 352067 Minne: Kingston ValueR 4GB 1333MHZ PSU: Fortron-Source 500W Totalpris: ca 4800,- (NB: Pris er fra abbo.no ink. frakt) HDD og OD kjøper jeg av en venn. Innspill og tips om alternativer deler settes pris på Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) "...Not only can the GD05 take full-sized graphics cards, with 11" of clearance, there is enough room for any of ATI and Nvidia's current single GPU cards." Dette er skrevet i en test på www.silentpcreview.com i mars 2010. Mulig de nye grafikkortene er større enn de var da. 11 tommer er nesten 29 cm. Jeg har kabinettet selv. Valgte det fordi det det ikke er så dypt som de fleste andre htpc-kabinetter så det passer lettere inn i tv-benken. Dessuten er det litt høyere slik at det er plass til 120mm vifter. Det er tre av disse og de kjører på litt høy hastighet. Leste et sted at Silverstone valgte det slik for at det skulle kunne kjøle skikkelig. Jeg synes imidlertid det bråker for mye så jeg kjøpte meg noen viftemotstander på dealextremefor å få ned støyen litt. Det er veldig bra luftflyt, så jeg tror ikke det skal ha så mye å si. Obs: har ikke prøvd motstandene ennå så jeg vet ikke hvordan hastigheten/støyen blir. Men de er billige uansett. Du får ikke plass til noen høye prosessorkjølere, sjekk i testen, tror det står noe om høyden der. Hvis det ikke står der så søk, jeg fant det et eller annet sted, men husker ikke hvor. Hvis du dropper DVD/Blueray får du plass til litt høyere kjøler. Men core i5 2500k er uansett ikke så varm og stockkjøleren passer fint. Jeg måtte ta en pause i byggingen, men skal snart sette inn en Core 2 Q9505 som jeg skal overklokke. Alt du har valgt skal passe bra. Eneste jeg er usikker på er grafikkortet fordi jeg ikke vet hvor langt det er. Vurder om du skal velge Pro-versjonen av hovedkortet. Det har en bedre lydkrets enn standardversjonen. Edit: Det har kanskje ikke noe å si hvis du skal ha inn det grafikkortet. Går det ikke an å få lyd fra det via hdmi-porten? Eller får det også lyden via hovedkortets krets? Noen som har peil på dette? Endret 6. mai 2011 av Kaaz Lenke til kommentar
deleted Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 "...Not only can the GD05 take full-sized graphics cards, with 11" of clearance, there is enough room for any of ATI and Nvidia's current single GPU cards." Dette er skrevet i en test på www.silentpcreview.com i mars 2010. Mulig de nye grafikkortene er større enn de var da. 11 tommer er nesten 29 cm. Jeg har kabinettet selv. Valgte det fordi det det ikke er så dypt som de fleste andre htpc-kabinetter så det passer lettere inn i tv-benken. Dessuten er det litt høyere slik at det er plass til 120mm vifter. Det er tre av disse og de kjører på litt høy hastighet. Leste et sted at Silverstone valgte det slik for at det skulle kunne kjøle skikkelig. Jeg synes imidlertid det bråker for mye så jeg kjøpte meg noen viftemotstander på dealextremefor å få ned støyen litt. Det er veldig bra luftflyt, så jeg tror ikke det skal ha så mye å si. Obs: har ikke prøvd motstandene ennå så jeg vet ikke hvordan hastigheten/støyen blir. Men de er billige uansett. Du får ikke plass til noen høye prosessorkjølere, sjekk i testen, tror det står noe om høyden der. Hvis det ikke står der så søk, jeg fant det et eller annet sted, men husker ikke hvor. Hvis du dropper DVD/Blueray får du plass til litt høyere kjøler. Men core i5 2500k er uansett ikke så varm og stockkjøleren passer fint. Jeg måtte ta en pause i byggingen, men skal snart sette inn en Core 2 Q9505 som jeg skal overklokke. Alt du har valgt skal passe bra. Eneste jeg er usikker på er grafikkortet fordi jeg ikke vet hvor langt det er. Vurder om du skal velge Pro-versjonen av hovedkortet. Det har en bedre lydkrets enn standardversjonen. Edit: Det har kanskje ikke noe å si hvis du skal ha inn det grafikkortet. Går det ikke an å få lyd fra det via hdmi-porten? Eller får det også lyden via hovedkortets krets? Noen som har peil på dette? Jo, jeg tror det er mulig å få lyd gjennom hdmi. Vet du om pro har optisk lydutgang? det er det jeg bruker til vanlig. Det var endelig godt at alt passet. Blir enten gd05 eller et ace ecco 250 liggende på tvers under benken. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Det er fullt mulig med lyd igjennom HDMI så lenge man bruker ATI som skjermkortleverandør. Skal du ha nVidia skjermkort så må du ha en ledning koblet fra skjermkortet og til hovedkortet (Tror det er slik. Ihvertfall på 8800GTX er det slik) Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jo, jeg tror det er mulig å få lyd gjennom hdmi. Vet du om pro har optisk lydutgang? det er det jeg bruker til vanlig. Det var endelig godt at alt passet. Blir enten gd05 eller et ace ecco 250 liggende på tvers under benken. Ja, den har 1 x S/PDIF Out (Optical). Se her for speks. Jeg har et nytt og ubrukt P8P67-M Pro du kan få for ni hundre hvis du er interessert. Kjøpt for å bygge en PC for min bror, men han endte opp med å ville ha ett H67-kort i steden for å slippe separat grafikkort. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 @Deleted: Så akkurat at Silverstone har en nyere og penere versjon i Grandiaserien, GD06. GD06 har plass til 4 * 3,5" HD-er, mens GD05 som jeg har bare har plass til 2 stk. Sjekk denne videoen, du ser bedre hvordan den er enn på bilder: I tillegg har de akkurat lansert GD07 og GD08. De ser enda bedre ut. Bilder her: http://vr-zone.com/articles/exclusive-latest-silverstone-casings/12401.html Gjetter på at GD07 har lokk foran HD-skuffer og DVD på samme måte som GD06. Kanskje verd å vente på? Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Ey, jeg lurer litt på dette jeg også. Har funnet en annonse på finn som mer eller mindre er i boks. Etter litt research har jeg blitt litt bekymret for overpris og svindel. Specs: Intel i5 760 2,8 GHz quad CPU Asus H55 micro ATX hk (tror det er Asus P7H55-m) Corsair 2 x 2 GB minne (4 GB) HSI 5850 icooler V Seagate 1,5 TB harddisk Corsair SSD P128 Antec P182 microatx kabinett Corsair CX500 W Psu Windows 7 oem Pris 5500,- Pris med 5750 uten SSD 3500,- Satte sammen komponentene på komplett til 8300,- men tror jeg har gjort noe feil. Verdt det? Du kan bygge en ny pc til 5500 som er bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå