Cronius Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er dog en ting som plager meg litt (nå som jeg har testet den litt): Opera er litt voldsom av seg, den får i hvert fall lyden min til å hakke noen ganger når den loader mye (når Opera "små henger" seg i en brøkdel av et sekund). Dette skjedde ikke med den gamle kjernen. "Ikke bruk Opera, bruk bedre alternativ x istedenfor." Joa, men hvis Opera kan gjøre det kan sikkert andre programmer gjøre det i andre sammenhenger også. Dessuten liker jeg Opera for mye til å kunne skifte den ut Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det er dog en ting som plager meg litt (nå som jeg har testet den litt): Opera er litt voldsom av seg, den får i hvert fall lyden min til å hakke noen ganger når den loader mye (når Opera "små henger" seg i en brøkdel av et sekund). Dette skjedde ikke med den gamle kjernen. "Ikke bruk Opera, bruk bedre alternativ x istedenfor." Joa, men hvis Opera kan gjøre det kan sikkert andre programmer gjøre det i andre sammenhenger også. Dessuten liker jeg Opera for mye til å kunne skifte den ut Er vel pga. preemptive vel. Lenke til kommentar
drall Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Scheduleren på 2.6 er foreløpig dårlig egnet for desktop, men vil forhåpentligvis bli bedre før release. Det kan være lurt å teste Andrew Mortons mm-sources, som mellom annet prøver å bedre dette. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Leste om 2.6 kernelen. Wooow, den ser herlig ut. Den kommer til å bli veldig bra for desktop Bedre respons +++ Husker ikke alt da jeg nå sitter i Frankriket og har ikke mitt flotte dokument Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 weehee, støtte for logitech pro 4000, jadda Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Kernel 2.6.0-test2 er nå ute!!! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Weeee. Tingene skjer litt raskere enn med 2.4 ? 8) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Håper bare Nvidia får fingen ut og lager drivere for nforce og GeForce til 2.6-serien snart! Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Leste om 2.6 kernelen. Wooow, den ser herlig ut. Den kommer til å bli veldig bra for desktop Bedre respons +++ Husker ikke alt da jeg nå sitter i Frankriket og har ikke mitt flotte dokument hvorfor blir den bra for desktop? Lenke til kommentar
alive Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 hvorfor blir den bra for desktop? det er lagt til funksjonalitet slik at kjernen skal være mer "responsiv". dvs under stor load feks komilering av programmer vil man unngå at ting og tang "hakker" som det kan ha en tendens til i eldre kjerner. dette skal (ifølge reklamen) gjøre desktopfølelsen enda bedre. preemtible implementasjonen er en av grunnene til dette. det er også gjort mye jobb på I/O siden slik at disk aksess skal være bedre enn tidligere. en veldig god forklaring på hovedforandringene i 2.6 kjernen finner man her:http://www.kniggit.net/wwol26.html Lenke til kommentar
drall Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Kjører nå linux-2.6.0-test2-mm1 med supermount patch. Denne virker som en drøm. Ingen hopping i lyden mer pga mm-patchen. Husk å laste ned patch til nvidia driveren fra minion.de, med mindre du kjører gentoo, da er det bare å oppdatere /usr/src/linux lenken og emerge nvidia-kernel. Jeg kjører for så vidt også nptl uten noen problemer. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Kjører nå linux-2.6.0-test2-mm1 med supermount patch. Denne virker som en drøm. Ingen hopping i lyden mer pga mm-patchen. Husk å laste ned patch til nvidia driveren fra minion.de, med mindre du kjører gentoo, da er det bare å oppdatere /usr/src/linux lenken og emerge nvidia-kernel. Jeg kjører for så vidt også nptl uten noen problemer. hva er supermount og hva er det godt for? Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei, litt fersk i Linux gamet... Gjelder den nye kernelen for ALLE varianter av Linux ?? Mandrake, SuSe osv..?? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det skal visst komme en egen GNU kernel en gang i framtiden også har jeg hørt . . . Den eksisterer, og heter GNU/Hurd. hmm, jeg som ikke følger med da :oops: Ikke ta det så tungt. Den eksisterer, men ikke i en særlig brukbar versjon. De har kommet til versjon 0.2 tror jeg og utviklingen går VELDIG sakte. Spesiellt siden HURD prosjektet faktisk er eldre enn Linux. Er det egentlig noen vits i å forsette utvikling av GNU/Hurd når Linux er blitt så bra som den er? :o Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Den nye kernelen gjelder for *linux* (dvs alt Linux). En unstable kjerne er derimot ikke standard i distroer. Lenke til kommentar
drall Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 hva er supermount og hva er det godt for? Hvis du hadde sjekka linken hadde du visst det. Supermount gjør at "mounting" av cd'er og disketter skjer automatisk. Fint for late personer som meg selv. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg sliter litt med selve installeringa (fått laget moduler etc) av 2.6test, noen som vet om en grei walkthrough, howto for å oppdatere kernelen? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Jeg fulgte enkelt og greit forklaringa som står i FAQ-tråden øverst på sida her. Fungerte fint (for 2.6-test1 og SuSE) Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 test 3 er ute nå.. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Weeee. Bra denne tråden opprettholdes med news. Tør dog ikke fikle med nye kjerner nå som skolen er like og hjørnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå