Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Seriell ISDN på router?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser at det er noen routere som har ISDN backup via en seriell port... Hvordan kobler man den til nettet? Må man ha et serielt ISDN modem eller noe sånt?

Det er vel bare innebyggd en ordinært ISDN-adapter som vil se ut som et modem for PC-en.

Disse typene var vanlige i ISDN-ens barndom i og med ISDN-kort var et totalt helvete og innstallere. F.eks Teles-kort kunne ta en hel dag og få opp og gå og man måtte betale for driveroppdateringer ved og ringe et spesielt nummer i tyskland og laste ned....

Lenke til kommentar
Øhmmm... Men hva kobler man i ISDN porten i veggen?

Nå har jeg kikket på disse greiene, men hvorfor du kaller det ISDN-backup er en gåte, du kan jo like gjerne ha et 14400 modem der.

Uansett en meningsløs ting så lenge man får routere med skikkelig ISDN-backup.

Lenke til kommentar
Uansett en meningsløs ting så lenge man får routere med skikkelig ISDN-backup.

Hva er skikkelig ISDN-backup, da? ISDN port på baksida av routeren? Jeg har bare funnet en som har det, og den var svinedyr (jeg snakker om trådløse...) :roll:

Lenke til kommentar

Hva er skikkelig ISDN-backup, da? ISDN port på baksida av routeren? Jeg har bare funnet en som har det, og den var svinedyr (jeg snakker om trådløse...) :roll:

Vel, det er jo skikkelig ISDN-backup.

Skal man ha spesielle funksjoner må man regne med og betale.

Kikket på Draytek sin router og den kommer på noe over 3000,-

Det finnes rimelige bredbånd/ISDN-routere og kjøper man et aksesspunkt så slipper man billigere unna enn med et nytt serielt ISDN-TA vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Ja så klart. Mener du at PC'en snakker direkte over linja? Selv om linja er digital, så moduleres vel datatrafikken på en eller annen frekvens.

Hvis man skal legge slike definisjoner til grunn blir jo det meste modemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...