Kenneth89 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hei, jeg har en pc som er bygd. Det som er at jeg har bytta til større strømforsyning, å kobla opp alt. Så når jeg endelig skulle prøve den, så var det svart skjerm og det kom lange pip? Er det noen som kan hjelpe meg med det problemet? mvh Kenneth Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Nøyaktig hva slags pip?? Er det f.eks 3 lange pip eller kommer det noen korte innimellom?? Noter deg sekvensen så kan du enten poste dem her eller søke det opp på google. Endret 23. mars 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Nøyaktig hva slags pip?? Er det f.eks 3 lange pip eller kommer det noen korte innimellom?? Noter deg sekvensen så kan du enten poste dem her eller søke det opp på google. Det er lange pip. Jeg har også søkt på google men jeg finner ikke noe der. Så de kommer jevnt etter varandre.. like lange og like høye frikvenser Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 http://www.computerhope.com/beep.htm Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 http://www.computerhope.com/beep.htm Tusen takk.. men finner ikke den koden jeg har.. For der kommer det lange og mange pip etter hvarandre.. den stopper ikke liksom. Jeg hadde pc en på i 5 min og det kom jevnt og lange pip hele tiden. Trur jeg telte 15 lange pip etter hvarandre. da slo jeg av pc en. Så skjønner ikke hva det kan være Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Søk på hovedkortnavnet og long beeps, eller infinite long beeps. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Den siden inneholder error beeps for alle de mest typiske hovedkortene. Det er best om du ikke bare gjetter på hvilken som passer - men først finer ut hvilken type BIOS som brukes i modellen hovedkort du bruker. Da er det mye enklere å tolke pipene da listen over mulige feilpip er mye mindre. Som regel står liste over error beeps i hovedkort-manualen du kan laste ned fra hovedkortprodusentens side (ta ned manualen for din spesifikke modell naturligvis). -Stigma Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 Den siden inneholder error beeps for alle de mest typiske hovedkortene. Det er best om du ikke bare gjetter på hvilken som passer - men først finer ut hvilken type BIOS som brukes i modellen hovedkort du bruker. Da er det mye enklere å tolke pipene da listen over mulige feilpip er mye mindre. Som regel står liste over error beeps i hovedkort-manualen du kan laste ned fra hovedkortprodusentens side (ta ned manualen for din spesifikke modell naturligvis). -Stigma [/quote Tusen takk for all hjelp ;D jeg fant det ut det ene ram brikka var lødlagt. Så derfor laga den lange pipe lyder ;D Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 fint at det var så enkelt. husk at i noen tilfeller kan det være visse kombinasjoner av brukte RAM-sokkler som kan være feilen og ikke brikken i seg selv. Det er kort sagt verdt å test samme brikken alene i systemet i en annen sokkel for å se om den tilfeldigvis fungerer da. feilpipingen vil jo ikke nødvendigvis indikere at RAMvbrikken er defekt, bare at den ikke virker så langt systemet kan se. -Stigma Lenke til kommentar
Kenneth89 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 fint at det var så enkelt. husk at i noen tilfeller kan det være visse kombinasjoner av brukte RAM-sokkler som kan være feilen og ikke brikken i seg selv. Det er kort sagt verdt å test samme brikken alene i systemet i en annen sokkel for å se om den tilfeldigvis fungerer da. feilpipingen vil jo ikke nødvendigvis indikere at RAMvbrikken er defekt, bare at den ikke virker så langt systemet kan se. -Stigma Jepp. Men tok ut begge ram korta å prøvde en og en så det funka. Men det er godt det hjalp. Så får si tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå