Gå til innhold

Tamron 17-50 eller en lyssterk fast i området 20mm-28mm

Anbefalte innlegg

Jeg har en tid vurdert om jeg skulle byttet ut kitzoomen med en tamron 17-50. Men jeg har blitt mer og mer glad i det ene lyssterke fastobjektivet jeg har. Men jeg trenger et i "vidvinkelenden" også. Innenfor fornuftig pris og brennvidde har jeg funnet disse tre:

Canon EF 28mm f/1,8 USM - 3995 (fotovideo)

Sigma 20mm F1,8 EX DG - 4995 (fotovideo)

Sigma 24mm F1.8 EX DG Aspherical Macro - 4495 (fotovideo)

Er det noen som har testet noen av objektivene og har noe å si om dem? Vil det være lite smart å satse på fast isteden for zoom? Eller har du noen andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne egentlig ha tenkt meg noe som var litt videre enn 30mm, slik at jeg kunne ha det montert på kamera mesteparten av tiden. Nå blir det til at 18-55 står på stort sett hele tiden, hvis jeg ikke vet at jeg kommer til å trenge 1,8. Nå tar jeg mye helfigur av mine barn som leker og gjør diverse ting. Derfor er ikke 50mm alltid det beste redskapet.

Lenke til kommentar

Jeg kunne egentlig ha tenkt meg noe som var litt videre enn 30mm, slik at jeg kunne ha det montert på kamera mesteparten av tiden. Nå blir det til at 18-55 står på stort sett hele tiden, hvis jeg ikke vet at jeg kommer til å trenge 1,8. Nå tar jeg mye helfigur av mine barn som leker og gjør diverse ting. Derfor er ikke 50mm alltid det beste redskapet.

Ville gått for 17-50mm og kjøpt et fastobjektiv senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...